Karenssia pätkähti, kieltäydyin 150km työmatkasta!
En missään nimessä voi enkä halua enkä jaksa suosutua siihen että työmatkani olisi 76km/suuntaansa eli 152km/pvässä!!
Lapset menee 2-ja 4-luokalle ja elämä olisi sitä että aamulla öähden klo05.15 töihin ja illalla kotiudun klo18 aikaan jos hyvin käy.
Työmatkoihin siis menisi jopa yli 3h/pvässä.
Eli karenssia pätkähti ja kyllä on epätodellinen olo, en osaa juuri nyt edes itkeä, olen vain niin totaalisen kyrpiintynyt tähän yhtkuntaan että harkitsen siitä irtisanoutumista jollakin tavoin/erinäisin keinoin.
Minä olen ihminen, minullakin on voimavarani ja rahkeeni ja nuo lapset, mutta ei sehän ei paina paskankaan vertaa kun pitäisi vaan saada 1hlö pois rumentamasta kortistoja.
4kk olen työttömänä nyt ollut.
Kommentit (353)
vaan lensi ja asui sitten ti-ke ja ke-to ja to-pe väliset yöt kimppakämpässä ja teki maanantain kotoa käsin etänä.
Ja/tai sitten muuttavat, maksavat muuton itse ja hankkivat halvemman asunnon.
Ja kyllä ihan itse pitää maksaa asuminen ja muukin.
Täällä on pakko olla sekoomuslaisia mammoja, realiteetit ihan hakusessa. Ajokortin ajo maksaa yli 1000eur, lainaa ei saa jos ei ole työpaikkaa. Muuttaa ei voi jos ei ole rahaa, epäilemättä sekoomuslainen mammakaan ei maksa toisen muuttoja? Toisaalta, entä jos hänen miehensä olisi kuvitteellisesti 80km päässä töistä nykytyöpaikassaan ja sekoomuslaisen vaatimuksen takia pitäisi muuttaa vielä kauemmas? Kumman pillin mukaan tanssitaan, entä jos miehen pitää muuttaa työn perässä? Tuleeko yhteiskunnan maksaa kaksi asuntoa (=asumistuet) että molemmat työllistyvät? Vielä naurettavimpia vaateita ovat nämä työllistämistuella olevien työllistämiset, 8 eur / pvä extraa että "saat" käydä töissä, jonne pelkkä kulkeminen maksaa tyyliin 10eur / pvä ja ilman ruokailua. Lisäksi kerrannaisvaikutuksena kunta joutuu järjestämään vuorohoitopäiväkotipaikan, maksaa... Niin kauan kun yhteiskunta maksaa 20v "eläkeläisille" rahaa, saati näitä diskorahoja eräille, ei mielestäni suomalaisella ole mitään velvoitetta mennä yhtään mihinkään. Tsemppiä ap:lle. Toimivin keino tilanteessanne olisi "erota" ja imeä kaikki mahdolliset tuet kahteen eri asuntoon ja hakea soskusta rahat, (ja ehkä koittaa työllistyä pimeästi). Riittävän moni kun tekisi näin, olisi menon pakko muuttua järkevämmäksi.
ap:n mahdollista hankkia neuvolasta tai psykologilta jotain paperia, ettei työ onnistu tms?
kun lapset on koululaisia??
Ja miten niin muka ei onnistu?? Mikä ihmeen peruste siihen voisi olla?
ap:n mahdollista hankkia neuvolasta tai psykologilta jotain paperia, ettei työ onnistu tms?
siis mikä työ? Juuri se 76 km päässä oleva työ?
Jos täällä lietsotaan hakemaan kiertoteitä lusmuilulle, niin morjes. Revin teidän päät irti kun nähdään :D
että lapset nukkuvat vielä. Ja hän tulee aikaisin kotiin, jos on täällä jo kuudelta!
En kerta kaikkiaan nyt tajua, mikä tuossa työnteossa on kummallista tai ylivoimaista.
Mies laittakoon ruoan ja tulkoon aikaisemmin kotiin jne. Tai sitten lapset oppivat enemmän omatoimisuutta ja ap:n perhe sopii esimerkiksi kaveriperheiden kanssa järjestelyistä.
Mitäs luulet?
Mikä helkkarin sekoomus??
Täällä on pakko olla sekoomuslaisia mammoja, realiteetit ihan hakusessa. Ajokortin ajo maksaa yli 1000eur, lainaa ei saa jos ei ole työpaikkaa. Muuttaa ei voi jos ei ole rahaa, epäilemättä sekoomuslainen mammakaan ei maksa toisen muuttoja? Toisaalta, entä jos hänen miehensä olisi kuvitteellisesti 80km päässä töistä nykytyöpaikassaan ja sekoomuslaisen vaatimuksen takia pitäisi muuttaa vielä kauemmas? Kumman pillin mukaan tanssitaan, entä jos miehen pitää muuttaa työn perässä? Tuleeko yhteiskunnan maksaa kaksi asuntoa (=asumistuet) että molemmat työllistyvät? Vielä naurettavimpia vaateita ovat nämä työllistämistuella olevien työllistämiset, 8 eur / pvä extraa että "saat" käydä töissä, jonne pelkkä kulkeminen maksaa tyyliin 10eur / pvä ja ilman ruokailua. Lisäksi kerrannaisvaikutuksena kunta joutuu järjestämään vuorohoitopäiväkotipaikan, maksaa... Niin kauan kun yhteiskunta maksaa 20v "eläkeläisille" rahaa, saati näitä diskorahoja eräille, ei mielestäni suomalaisella ole mitään velvoitetta mennä yhtään mihinkään. Tsemppiä ap:lle. Toimivin keino tilanteessanne olisi "erota" ja imeä kaikki mahdolliset tuet kahteen eri asuntoon ja hakea soskusta rahat, (ja ehkä koittaa työllistyä pimeästi). Riittävän moni kun tekisi näin, olisi menon pakko muuttua järkevämmäksi.
tuhlaamaan lähes kaikkea vapaa-aikaani ja suurta osaa koko elämästä juoksemalla oravanpyörässä.. tekemällä työtä josta ei nauti.
Kieltäydyin itse kamalista työmatkoista karenssinkin uhalla. En vaan voisi elää niin. On vain tämä yksi elämä enkä tahdo tottua siihen ja alkaa pitää normaalina sitä että elämä vaan on tällaista. Eip.. onneksi löysin hyvän työn itse läheltä. Ja opiskelemaan ja unelmien perään!
Sinusta siis muiden pitää maksaa ylläpitosi, jos sinä keksit mennä korpeen istumaan, etkä halua töihin. Tanan loinen!
ja hieno sellainen - mutta sen sitten kanssa itse maksaa.
Eli karenssi on tismalleen se keino sitten rajata se maksumies oikein.
Tuohan on ihan kohtuutonta.
Kysy suostuisivatko HE tuollaiseen työtarjoukseen jos realiteetit on nuo mitkä sinulla on.
Kusipäistä touhua nyky Suomessa taas.
Kaikki töihin vaikka uhkasakon voimalla
joka kulkee ihan tyytyväisenä vastaavaa työmatkaa.
Joka on ihan laillinen ja kohtuullinen.
ettei karenssia tule jos ei suostu ottamaan työtä toiselta paikkakunnalta? Vai onko tuo n.80km saman kaupungin sisällä? joku kuntaliitos juttu..?
en kyllä itekään suostuis, varsinkin kun on lapsia!
kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat
Vaan piirrä ympyrä jonka säde on 80kn asuinpaikasta ja sieltä sinun pitää työtä vastaanottaa jos sitä satutaan tarjoamaan.
ettei karenssia tule jos ei suostu ottamaan työtä toiselta paikkakunnalta? Vai onko tuo n.80km saman kaupungin sisällä? joku kuntaliitos juttu..? en kyllä itekään suostuis, varsinkin kun on lapsia! kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat
kyllä sitä äitinä haluaa olla muksujen kanssa illat
Missä on sanottu että sitä rajoitettaisiin?
No hei kannattaako oikeesti vouhkata jostain 3 kk karenssista. Se on pieni raha ilmeisesti siihen verrattuna miten kallista olisi hankkia ajokortti, auto, alivuokralaiskämppä tai ties mitä muuta täällä on ehdoteltu.
Kärsit karenssin ja sillä selvä, ei maailma kai siihen kaadu?
Työhaastatteluun olisit mennyt, etkä työkkärissä kieltäytynyt paikasta.
Haastattelussa olisit varmistanut sen, ette tule valituksi.
Ilman autoa tuollainen työmatka taitevvaksi on aikamoisen rankka.
Oletteko harkinneet muuttoa jonnekin, josta olisit helpommin työllistettävissä?