Omistatko itse kosteussuojapuvun?
Minkä merkkisen? Entä lisäksi sadeasun? Jos et omista varsinaista sadeasua niin päästääkö ulkoilupukusi vettä läpi jos joudut menemään ulos rankalla kaatosateella?
Kommentit (32)
olen kaupunkilainen, ei mulla ole mitään 'pukuja'.
Kaupunkilainen ei ulkoile? Melko ankeaa! Itsekin "kaupunkilainen", mutta varusteet on kaikille keleille. ;)
Popin parkatakkia, jotka molemmat pitävät veden täysin. Toinen on niin pitkä, että kaveriksi riittää kumpparit. Lisäksi mulla on myös Nanson sadetakki, joka ironista kyllä ei pidä vettä :) Mitään "pukuja" mun päällä ei kuunaan nähdä!
kesäversio Umbron ja talviversio Raiskin. Ainakin Raiskissa 10 000mm vedenpitävyys ja teipatut saumat.
Hyvin on tuo Umbrokin pitänyt sadetta, tosin aivan kaatosateessa en sen kanssa ole ollut.
Sadeasukin löytyy tarvittaessa, mutta sitä nyt ei tule juurikaan käytettyä, lähinnä sitä tarvitaan veneillessä.
Kaupunkilainen ei ulkoile? Melko ankeaa! Itsekin "kaupunkilainen", mutta varusteet on kaikille keleille. ;)
ihan olen helsinkiläinen mutta kyllä ulkoilen myös sateella ja jopa ilman lapsia, esim käyn lenkillä ympäri vuoden satoi tai paistoi. Siksipä minulla onkin northfacen täysin vedenpitävä ohut kuoripuku, lisäksi sadeviitta jonka heitä niskaan jos joku äkillinen ulosmenotarve kaatosateella mutta en jaksa pukua laittaa. löytyy myös ihan perinteinen sadeasu (takki ja housut) joita ei kyllä tule käytettyä koska tuo northface pitää täydellisesti veden vaikka tunnin seisoisi kaatosateessa.
ihan olen helsinkiläinen mutta kyllä ulkoilen myös sateella ja jopa ilman lapsia, esim käyn lenkillä ympäri vuoden satoi tai paistoi. Siksipä minulla onkin northfacen täysin vedenpitävä ohut kuoripuku, lisäksi sadeviitta jonka heitä niskaan jos joku äkillinen ulosmenotarve kaatosateella mutta en jaksa pukua laittaa. löytyy myös ihan perinteinen sadeasu (takki ja housut) joita ei kyllä tule käytettyä koska tuo northface pitää täydellisesti veden vaikka tunnin seisoisi kaatosateessa.
Onko se North Face Hyvent -kalvolla? Sellainen oli tarjouksessa ja olis kyllä käyttöä kun tuulipukuni päästi rankkasateen ihan heti läpi ja kastuin likomäräksi hetkessä.
Mulla on yleensä Didrikssonsin puku, jossa taitaa olla 3000mm veden"pitävyys" - kastuu pidemmällä lenkillä ja kovalla sateella läpi, tihkua pitää ihan hyvin. En tarvitse enempää, koska en viitsi tehdä rankkasateilla pidempiä lenkkejä, eikä koira pistä pahakseen :-)
Kuoritakkeja, juoksutakkeja, yms. on monta, mm. Niken, Peakin, North Facen (harrastan myös ratsastusta ja juoksua).
Urheiluvaatteet ovat kuitenkin urheilua varten, töihin mua ei noissa yllä mainituissa saisi mistään rahasta -ja autolla kuljenkin :-)
kyseessä NorthFace Hyvent-kalvolla, ihan peruspuku joka maksoi n 150e nelisen vuotta sitten. On ihan täysin vedenpitävä edelleen vaikka on käytetty TODELLA paljon, kotiäitinä olin 3v ja käytin ihan päivittäin puistopukuna syksystä kevääseen, talvella laitoin fleecet alle. Kovassa käytössä edelleen. MAteriaali siitä hyvä että hylkii hyvin likaa ja koska puku on musta, on se edelleen kuin uusi. Suosittelen.
goretex-asua ja lisäksi Rukan keltainen asu. Aina mennään ulos, satoi tai paistoi. En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ulkoile sateella.
En omista. Omistan vain tavallisen tuulipuvun eikä se pidä rankkaa sadetta.
takki ei kuitenkaan enää taida pitää kovin kauan rankkasadetta (takkiin kuuluvat housut ovat jo hajonneet). Housuissa on vedenpitävyys 10000mm asti, vielä en ole päässyt testaamaan pitävätkö rankkasadetta.
Rankalla kaatosateella ottaisin mukaan kuitenkin varmaan vielä sateenvarjon, tai jos menen lenkille niin menen mentaliteetillä että saa kastua.
Sekä takki että housut ovat IcePeakit.
Löytyy multa sekä talvipukuna, että "välikausipukuna". Ei tarvi muita sadevaatteita, pitää rankankin sateen.
takki ei kuitenkaan enää taida pitää kovin kauan rankkasadetta (takkiin kuuluvat housut ovat jo hajonneet). Housuissa on vedenpitävyys 10000mm asti, vielä en ole päässyt testaamaan pitävätkö rankkasadetta. Rankalla kaatosateella ottaisin mukaan kuitenkin varmaan vielä sateenvarjon, tai jos menen lenkille niin menen mentaliteetillä että saa kastua. Sekä takki että housut ovat IcePeakit.
Kannattaa juu ottaa sateenvarjo jos oikein rankasti sataa. Kyllähän se rankasti ropiseva sade minunkin käsittääkseni yleensä noista läpi menee jos joutuu vähän pidempään ulkona olemaan.
= 3 haalaria: Reimatec (koko 164), Pop (koko 170) ja Ticketinvime vuoden malli alesta (niinikään 164 cm, koska tunnetusti T2H:lla on isot koot).
Välikausipuvut hankin jo viime talvena (2 kpl).Voisi tietty olla kiva saada vielä yksi uusi nyt syksyyn, Cupcakella kun on niitä ihania sydänjuttuja. Minkäköhän kokoinen kannattaa niiltä ottaa? Oon 164 cm pitkä ja normaalipainoinen.
takki ei kuitenkaan enää taida pitää kovin kauan rankkasadetta (takkiin kuuluvat housut ovat jo hajonneet). Housuissa on vedenpitävyys 10000mm asti, vielä en ole päässyt testaamaan pitävätkö rankkasadetta. Rankalla kaatosateella ottaisin mukaan kuitenkin varmaan vielä sateenvarjon, tai jos menen lenkille niin menen mentaliteetillä että saa kastua. Sekä takki että housut ovat IcePeakit.
Kannattaa juu ottaa sateenvarjo jos oikein rankasti sataa. Kyllähän se rankasti ropiseva sade minunkin käsittääkseni yleensä noista läpi menee jos joutuu vähän pidempään ulkona olemaan.
nyt on vaan useamman vuoden vanha ja sen verran usein pesty ettei varmasti enää pidä. Uutta takkia tässä katselenkin... toisaalta, en kulje missään ilman sateenvarjoa siten etten ota tietoista riskiä kastumisesta.
Kosteusuojapuku pitää kauppamatkan verran vettä rankkasateella.
Omistan.
ReimaTecin takki ja housut sekä IcePeakin takki ja housut. Kengät on myös goret. Toki myös sadetakki ja kumpparitkin löytyy.
Ulkoillaan lasten kanssa säällä kuin säällä, kunnon vaatteet on oltava myös itellä. Työni on myös lasten parissa.
Kosteussuojaamttomalla tuulipuvulla on kyllä tosi ikävää lähteä ulos jos sataa rankasti. Vesi imeytyy ihan hetkessä läpi, kastelee sisävaatteet likomäriksi ja tekee olosta inhottaman märän ja viluisen.