Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedät mitä mieltä miehenne on, jos tulet raskaaksi ja sikiöllä onkin Down syndooma?

Vierailija
04.08.2011 |

Mitä itse tekisit?

Kysymys tuli mieleen, kun näin yhden perheen, jossa kaksi isompaa tervettä lasta ja n. 2-vuotias Down. Perheen isä ei näyttänyt kauhean onnelliselta, rasittuneelta ennemminkin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunut mitään aborttien määrästä vaan siitä, että abortoidaan jos ei lapsi oiskaan just sellanen täydellinen kun haluat.

Abortti on ok siinä tapauksessa jos elämäntilanne on sellainen ettei pysty huolehtimaan minkäänlaisesta lapsesta, oli sitten terve tai sairas.

Ja kuvaa tosi paljon äitiyttäsi jos lapset on ''kestettävä'' toki ne välillä koettelee mutta paljon enemmän ne antaa kun ottaa!!!

Eli minun äitiyteni tässäkö onkin ruodittavana, eikä sinun kirjoitustaitosi?

Vierailija
22/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien täällä on pitänyt käyttää kirjakieltä!?

t. 3 osapuoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3 osapuoli

Kuka kirjakielen perään itkee? Ymmärrettävyyden sen sijaan.

Vierailija
24/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä haluaisin aboroida down-lapsen jos se olisi mahdollista. Ja jopa siinä tapauksessa että hän olisi ainut lapsi mitä tulen ikinä saamaan. Ja minä sentään olen aina iennyt haluavani suurperheen. Minusta on liian suuri riski että lapsesta tulisi liian pelottava enkä uskaltaisi enää asua hänen kanssaan.

nooo...et sitten ole tullut ajatelleeksi, että siitä sun tulevasta lapsesta vois tulla vielä pelottavampi.. vaikkapa sellainen tapaus kuin Norjan joukkosurmaaja... Tosi erikoinen ajattelutapa sinulle, jos noin kovasti pelkäät tulevaisuutta ja maalailet piruja seinille.

pelkäätkö kaikkia muitankin ihmisiä?? Tyyliin olen nähnyt televisiossa haastattelun vankilassa istuvasta naisesta ja oli se vaan niin kamala, että en uskalla mennä samaan huoneeseen enää kenenkään naisen kanssa.

Pelkään yhtälailla että lapsi on tai hänestä tulee psykopaatti tai sosiaalisesti eristäytyvä tai vastaavaa. Mutta tässä olikin kyse siitä että abortoisinko jos tietäisin että lapsella on down. Toki tiedän että downeja on eritasoisia jne. En myöskään haluaisi saada lasta josta tietäisin jo etukäteen että ei voi saada lapsia. En halua kenenkään joutuvat kokemaan tällaista tuskaa, en varsinkaan oman lapseni.

Vierailija
25/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3 osapuoli

Sinulla tosiaan taitaa olla siinä sisälukutaidossa vikaa, niinkuin tuo aiempikin vastaaja epäili. Minä ainakin ymmärsin sen viestin.

Vierailija
26/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 3 osapuoli

Sinulla tosiaan taitaa olla siinä sisälukutaidossa vikaa, niinkuin tuo aiempikin vastaaja epäili. Minä ainakin ymmärsin sen viestin.

Kirjakielellä ja tekstin ymmärrettävyydellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Joten termit kuriin tytönhupakko.

Toisekseen, hurskastelua on se, että toivotaan toisten lapsettomuutta, jos päädytään aborttiin mahdollisen DOWN:n vuoksi ja verrataan sitä täysin toiseen irralliseen asiaan: ADHD-lapseen ja sen rankkuuteen. Joka on rankkaa, mutta jolla ei nyt ole varsinaisesti mitään tekemistä sen kanssa, että joku päätyy aborttiin DOWN:n vuoksi. Sitten jos puhutaan siitä, että onko rankkaa olla ja kasvattaa Down lasta verrattuna moneen muuhun sairauteen, häiriöön tai vastaavaan. Noh, asetelma on taas eri.

Jos kerran abortteja ei saa tehdä mahdollisen Downin vuoksi, niin siinäpä kohdin se on abortteja tulee nolla, siinä ei lähdetetä yhtäkään sikiötä. Vanhemmuudesta puhuu aborttiin verrattuna. Lasta pitää rakastaa ehdoitta. Ensin on saatava se lapsi, joka on saatava. Muuten koko vanhemmuus on mennyttä. Jokaisella on oltava rakkautta tasamäärät.

Hauskaa ja ristiriitastat tästä tekee se, että sitten huudellaan sen perään, että on ihan OK tehdä abortti, jos ei pysty tai jaksa (joka downeihin ei päde kutienkaan.)

Vierailija
27/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en olisi abortin kannalla, mutta muuten kantaisin mielessäni enemmän huolia kuin mies. Ihan siihen liittyen mahtaako lapsi olla muuten terve, kuinka syvä kehitysvamma on, miten perheenä jaksetaan uudessa tilanteessa sun muuta. Mies ottaa nuo asiat aina rennommin kuin minä.

Kokemusta erityislasten kanssa elämisestä meillä on yhden down-lapsen ja toisen muuten erityislapsen verran.

Muuten, rasittuneelta näyttäminen ei vielä kerro ihmisestä juuri muuta kuin sen hetkisestä mielentilasta tai väsymyksestä. Itse olen näyttänyt rasittuneelta niin lasten kanssa kuin ennen lapsia ja pian tuon jälkeen olen voinut näyttää taas hyvinkin pirteältä.

Vierailija
28/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät saisi lapsia ollenkaan. Olisi paljon inhimillisempää. Mutta eihän luonto näin toimi.

Vierailija
29/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tämä neljäs olisikin ollut vaikeammin vammainen kuin down? Olisikohan yhtään mietityttänyt, että jospa olisin kuitenkin ottanut vastaan sen edellisen.

Vierailija
30/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos tämä neljäs olisikin ollut vaikeammin vammainen kuin down? Olisikohan yhtään mietityttänyt, että jospa olisin kuitenkin ottanut vastaan sen edellisen.

Vierailija
31/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisimme tienneet että lapsellamme on down, olisimme hyvin todennäköisesti päätyneet aborttiin.

Mutta meille tulikin ylläri-down, joten sitä ei tarvitse sen enempää miettiä.

Seuraavassa raskaudessa tehtiin lapsivesipunktio, jolla katsottiin kromosomit. Ei ollut downia tulossa.

Ehkä "jostain" saisi henkisiä ja fyysisiäkin voimia kasvattaa kaksikin kehitysvammaista, mutta ainakin ajatus siitä tuntuu todella raskaalta.

Terveisin: Maailman ihanimman down-pojan isä.

Vierailija
32/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on ollut vakaasti sitä mieltä, että tulkoon mitä tulee se pidetään. Itse taas en ole ollut niin varma asiasta.

Varmaan jos nyt olisin raskaana niin miehen mielipide olisi edelleen sama, mutta itse epäröisin. Myönnän, että pelkäisin sitä lasta ja sitä kuinka pärjäisin, 95% arjesta on kuitenkin mun vastuulla..

Vierailija
33/59 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa raskauden jatkumiselle on edellytykset. Toisin sanoen ainoastaan kohdunulkoinen raskaus tai muu äidin hengen vakavasti vaarantava asia, jossa abortti olisi pakollinen, saisi meidät asian taakse. Muuten emme edes harkitsisi.

Ja kyllä, olemme kerran olleet tilanteessa jossa aborttia suositeltiin. Onneksi emme suostuneet, vaan meillä on nyt ihana 5-vuotias!!

Vierailija
34/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olemme samaa mieltä. Asiasta on keskusteltu ja kumpikin meistä olisi valmis downlapsen ottamaan.

Vierailija
35/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, meillä näistä asioista on kyllä keskusteltu syvällisesti.

Jospa se perheen isä oli oikeasti rasittunut - elämä vammaisen lapsen kanssa voi oikeasti olla väsyttävää, raivostuttavaa, rasittavaa olematta silti täysin epätoivottua.

Vierailija
36/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä miehellä oli muuten huono päivä. Tai sitten ei, joten olisi aika heikkoa tekoa se mies. Ei siis oikea mies.

Vierailija
37/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olisin samaa mieltä.

Eli abortti.

Vierailija
38/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä olemme samaa mieltä. Asiasta on keskusteltu ja kumpikin meistä olisi valmis downlapsen ottamaan.

Ja yhtä mieltä ollaan.

Kumpikaan ei olisi valmis ottamaan downlasta.

Vierailija
39/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta me emme voi tehdä aborttia tällä mielenlaadulla. Vammaiset lapset ovat rakkainta mitä meillä on, terveiden ohella. Tulokkaaseenkin suhatutuisi samalla erityisellä omistautuvuudella.

Vierailija
40/59 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti. Terveillekään ei ole tilaa. Eläimet tekee samoin.

T: Mies