naurettavia facebook-päivityksiä
Näitä on hauska yleensä lukea, ja tiedän että monella menee herne nenään ("poista kavereista jos noin ärsyttäääää!!!")...
Senkin uhalla, antakaa tulla!
Tuli itselle mieleen yks, mitä eräs ystäväni harrastaa.
"Hitto mikä kiire!! Vieraat tulee ihan just, pitäs ehtii imuroimaan, pesee pyykit, siivoomaan vaatehuone, vaihtaa vaatteet ja meikata! Help! Miten mä pärjään!?"
Ehdit ihan päivityksen tehdä, vaikka on niiiiiin kiire :)
Kommentit (139)
Kirjoitat niin tai näin, niin aina joku ärsyyntyy tai saa muuten väärän kuvan sinusta.
Ja jos ET kirjoita mitään, sekin ärsyttää.. :D Tää oli mulle vilpittömästi uusi asia, että jotakuta voi todellakin ärsyttää myös se, että joku jolla on tili fb:ssä, ei päivitä statustaan.
No ihan sama lapsikuvien ja -juttujen kanssa. Koirat on sentään kaikki söpöjä, vieraat lapset ei.
Olipa ihana päivä. Ensin koiran kanssa aamulenkillä Sitten torilla kahvilla. Sitten
What a lovely day it was indeed. After wake up me an puppy went to jogging. At noon a cup of coffee at the market place (Kauppatori).
Varsinkin jos ko. henkilöllä ei ole esim. englanninkielisiä kavereita tai muutenkaan mitään kansainvälisiä kytköksiä. Usein englanninkielinen teksti on myös täynnä kielioppivirheitä.
Kirjoitat niin tai näin, niin aina joku ärsyyntyy tai saa muuten väärän kuvan sinusta.
Ja jos ET kirjoita mitään, sekin ärsyttää.. :D Tää oli mulle vilpittömästi uusi asia, että jotakuta voi todellakin ärsyttää myös se, että joku jolla on tili fb:ssä, ei päivitä statustaan.
Mua ärsyttää nuo tyypit siksi, että ne ovat stalkkareita, jotka mielellään seurailevat muiden elämää, mutta eivät vastavuoroisesti kerro omia kuulumisiaan. Olen siksi tuollaisilta piilottanut omat aktiivipäivitykseni.
ketkä ei päivitä mitään itse ja sitten ei jaksa lukea tai märmätttää toisten postauksia! mitä te teette sitten siellä facebookissa???
kaikki, jotka kirjoittavat jokaisen asian mitä tekevät päivän aikana... ja joka päivä.
Pahinta ja surullisinta:
"ihanaa, 3päivää töitä ja sit viikonloppu", "nyt nukkumaan ja sit huomenna töihin" "huomenta! kohta töihin ja töiden jälkeen kotiin" "huh! työpäivä ohi, kohta nukkumaan" "hyvää perjantaita! enää tää päivä ja sit viikonloppu" "jee! työpäivä ohi ja nyt viikonloppu!" "huomenna on lauantai. jippii!" "huomenta ja kaikki ja hyvää viikonloppua!" "tas tylsä sunnuntai, mitähän tekis?" "taas meni viikonloppu, huomenna töihin!" "MAANATAI voi ei!" "selvittiin maanantaista, nyt helpottaa... nyt nukkuu ja huomenna töihin..."
Näitä ei kestä kukaan! Pitäisi olla joku tylsyysraja siinä, mitä Facebookissa saa julkaista.
Ja oman elämän ja parisuhteen hehkuttaminen. En ole ikinä päivittänyt sellaisia edes silloin, kun mulla oli vielä mies :D
" Miehen kanssa iltalenkille, nyt mustikkapiirakkaa pöytään ja moppi heilumaan. Lapset nukkuvat jo sängyissään. Vielä kullan kainaloon katsomaan myöhäisillan elokuvaa".
Mistä johtuu tuollainen tarve tuoda esiin oman elämänsä "täydellisyyttä" ?
1. Draama queen.
"Mitä minä taas opin? En enää koskaan nuku 15 tuntia putkeen"
"Vitun talvi! Ajelen sitten raappaamattomalla autolla kun voimani eivät riitä raappaamiseen :("
"Jospa lähtisi kuuntelemaan, mitä asiaa lastenvalvojalla on"
"Eikö minulla oikeasti ole kavereita, jotka lähtisivät johonkin syömään? alkaa ihan oikeasti olla paskan maku suussa "ihmissuhteista". vittu!"
Jne jne jne.. Voi luoja mitä valittamista päivästä toiseen.
2. "Vihaan paikkaa jossa asun" -ihmiset
"Tämä jumalanpersereikä on saatanasta, VÄISTÄKÄÄ IHMISET jos teillä on kolmio! Enää 4 viikkoa muuttoon"
"Tässä paskaläjässä ei osata edes jonottaa"
"Vitun Keuruulaiset, näyttäkää niitä papereita kassalla jos niitä kysytään"
Ja muuton jälkeen:
"Ai että mä kiitän, Tampere! Vihdoin ja viimein älyllistä elämää"
Taukit!
Yhden tutun JATKUVA apujen kerjääminen: voisko joku, oisko jollain, toisko joku, lainatkaa joku, antakaa joku, tartteisin sitä, tartteisin tätä, haluan sitä ja tätä, tulkaa menkää loikkikaa minun puolestani... hävettää välillä tän tyypin puolesta, miten se kehtaa joka ikisessä asiassa vongata jeesiä?
Sitten myös nuo ":(" "huoh..." "voivoi"-päivitykset ärsyttää. Samoin "salaperäiset" päivitykset tyyliin "miehet... sieluni... särkyykö se?", "pitikin taas... huokaus... nyt kärsin..." A R G H. Näiden perään toki postataan joku auringonlaskun tai kissanpennun kuva jossa on kursiivitekstillä jotain sielukasta ja tsemppaavaa liirunlaarumia.
Yhden tutun JATKUVA apujen kerjääminen: voisko joku, oisko jollain, toisko joku, lainatkaa joku, antakaa joku, tartteisin sitä, tartteisin tätä, haluan sitä ja tätä, tulkaa menkää loikkikaa minun puolestani... hävettää välillä tän tyypin puolesta, miten se kehtaa joka ikisessä asiassa vongata jeesiä?
yksi harvoista jutuista, joka mua ärsyttää FB:ssa (pitäisköhän mennä itseensä). Tosin tätä harrastaa vaan 1 fb-kaveri, joka ärsyttää mua livenäkin, joten johtunee siitä.
Mulla yks tuttu joka päivittää joka päivä mitä ruokaa on tehnyt tai mitä leiponut. Ja tämä on mies.. Sitten kaikki mammat tykkäilee hirveesti ja kommentoi tyyliin" voi että, voiko tuommoista isiä ollakaan! :) Asiasta toiseen: miksi pitäis pestä pyykit ja siivota vaatehuone jos tulee vieraita? Ja meikata? :D
Mulla yks tuttu joka päivittää joka päivä mitä ruokaa on tehnyt tai mitä leiponut. Ja tämä on mies.. Sitten kaikki mammat tykkäilee hirveesti ja kommentoi tyyliin" voi että, voiko tuommoista isiä ollakaan! :) Asiasta toiseen: miksi pitäis pestä pyykit ja siivota vaatehuone jos tulee vieraita? Ja meikata? :D
toi nyt oli keksitty kommentti, mutta pointti oli lähinnä se, että on kamala kiire, mutta tullaan facebookkiin siinä sivussa, ja sitten tutut kommentoi, ja niihin vastaillaan... että haloo! mihin se kiire meni?
paivittään ensin statuksensa jollakin pitkästyttävällä lapsikommentilla ja sitten itse tykkää siitä.
Tosin itselläni on kokonimikaima ystävänä, joten minusta voi saada saman vaikutelman. :9
Joskus tulee laitettua just ap:n kuvailemia päivityksiä...kyllä sitä itteeki rupee hymyilyttään ku tajuaa,et hitto mikä kiire..täälähä mä vaan notkun naamakirjas :D
siinä ei ole mitään pahaa. Mutta sitä "aamenien" ja "hallelujien" määrää. huh.
Ollaan joskus miehen kanssa naureskeltu, kun on laittanut päivityksen: "Sain siirrettyä puhelinlaskun eräpäivää! halleluja! Amen! Kiitos Jeesus"---> Miten ois "Kiitos operaattori ja asiakaspalvelu"? :D
Minun mielestä nuo menee jo yli... Itsekin olen uskossa, mutta mielestäni sitä ei tarvitse vöyhöttää...
kaikki, jotka kirjoittavat jokaisen asian mitä tekevät päivän aikana... ja joka päivä.
Pahinta ja surullisinta:
"ihanaa, 3päivää töitä ja sit viikonloppu", "nyt nukkumaan ja sit huomenna töihin" "huomenta! kohta töihin ja töiden jälkeen kotiin" "huh! työpäivä ohi, kohta nukkumaan" "hyvää perjantaita! enää tää päivä ja sit viikonloppu" "jee! työpäivä ohi ja nyt viikonloppu!" "huomenna on lauantai. jippii!" "huomenta ja kaikki ja hyvää viikonloppua!" "tas tylsä sunnuntai, mitähän tekis?" "taas meni viikonloppu, huomenna töihin!" "MAANATAI voi ei!" "selvittiin maanantaista, nyt helpottaa... nyt nukkuu ja huomenna töihin..."
toi nyt oli keksitty kommentti, mutta pointti oli lähinnä se, että on kamala kiire, mutta tullaan facebookkiin siinä sivussa, ja sitten tutut kommentoi, ja niihin vastaillaan... että haloo! mihin se kiire meni?
että hirveästi pitäisi ehtiä tekemään, mutta ei vaan jaksaisi aloittaa ja sitten roikkuu netissä..
Eikö teille muille koskaan käy niin.
joka koko ajan toitottaa kuinka yhteiskunta on niin paskaa kun ei tueta lapsiperhettä. Tämä on yksinhuoltajamamma jonka mielestä kunnan/kaupungin pitää järjestää asunto hänen perheelleen heti kun hän keksii muuttaa jonnekin. Tottakai myös sossun pitää maksaa muutto +muut kulut jne. Jos asunto on sitten huono, niin haukkuu kuinka törkeää että tuommoista kehtaavat tarjota. Itse ei ole koskaan tehnyt päiväkään töitä, mutta kaikki pitää kuitenkin saada. Huoh..
Varsinkin jos ko. henkilöllä ei ole esim. englanninkielisiä kavereita tai muutenkaan mitään kansainvälisiä kytköksiä. Usein englanninkielinen teksti on myös täynnä kielioppivirheitä.