Me saattiin kutsu häihin..ja sitten se kutsu peruttiin:D
Saatiin siis jo kesäkuussa kutsu elokuun loppupuolella oleviin häihin. Emme ole sukua hääparille vaan ihan tuttavia, olemme kyllä tunteneet toisemme pitkään. Tänään sain morsiamelta sähköpostia jossa peruivat kutsun, kuulemma ovat kutsuneet lopulta liikaa vieraita joten peruvat nyt osan kutsuista, tulivat kuulemma siihen tulokseen haluavat sittenkin kutsua eräitä ihmisiä joten karsivat toisesta päästä. Kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta möksähdyksestä koska olivat tehneet saman muutamalle muullekin yhteiselle tuttavalle, tiedän koska nämä soittivat minulle tänään kummastuneina. No ei tämä nyt oikeasti vakavaa ole, mutta huvittaa ja tuntuu uskomattomalta että joku kehtaa toimia noin, jestas! :D Kun häihin olisi ollut enää pari viikkoa niin olimme jo hankkineet lahjan ja itse ostin asunkin häihin.Saatiin siis jo kesäkuussa kutsu elokuun loppupuolella oleviin häihin. Emme ole sukua hääparille vaan ihan tuttavia, olemme kyllä tunteneet toisemme pitkään. Tänään sain morsiamelta sähköpostia jossa peruivat kutsun, kuulemma ovat kutsuneet lopulta liikaa vieraita joten peruvat nyt osan kutsuista, tulivat kuulemma siihen tulokseen haluavat sittenkin kutsua eräitä ihmisiä joten karsivat toisesta päästä. Kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta möksähdyksestä koska olivat tehneet saman muutamalle muullekin yhteiselle tuttavalle, tiedän koska nämä soittivat minulle tänään kummastuneina. No ei tämä nyt oikeasti vakavaa ole, mutta huvittaa ja tuntuu uskomattomalta että joku kehtaa toimia noin, jestas! :D Kun häihin olisi ollut enää pari viikkoa niin olimme jo hankkineet lahjan ja itse ostin asunkin häihin.
Kommentit (49)
ihan oikeasti mukava ja fiksun oloinen pari, olin ja olen vieläkin hämmentynyt tästä asiasta. Pari muuta peruutuksen saanutta olivat tosi vihaisia koska olivat tosiaan jo sopineet työasiat, hotellit ja lastenhoidot häiden ajaksi. Me ostettiin lahjaksi suht arvokas kylpylän hemmottelulahjakortti ja juuri miehen kanssa puhuttiin että todellakin käytetään se itse ja uuden koltun kanssa lähden sitten kylpylälomalla juhlimaan:D
Pariskunta on varmaan vääntänyt hikeä ja kyyneltä kun huomasivat virheensä. Aika reipasta toimintaa tuo kyllä on että kehtaa perua, ja vielä että peruu kutsut noin myöhään! Hölmöläisten touhua.
tällaisten ihmisten kanssa. On todella törkeää ja moukkamaista perua kutsu viime hetkellä. Peruminen olisi ymmärrettävää ja todella surullista, jos koko juhlat peruuntuisivat, silloinhan olisi tapahtunut jotain todella suurta. Se, ettei ole miettinyt ketä kutsuu ennen kutsujen lähettämistä on vain huonoa organisointia. Miten he eivät pariin kuukauteen huomanneet kutsuneensa väärät ihmiset juhliin?
Olikohan ne 'uudet' kutsutut morsiusparin vai esim. jomman kumman äidin kutsumia? Vastahan täällä oli ketju, kun yks pienten häiden morsiamen mutsi oli kutsunut useita ihmisiä selän takana. Silloin monikin oli sitä mieltä, että mitä välii, mahtuuhan sitä.
Ehkä tässäkin on valittu pienimmän vaivan tie, eli sallittu vanhemmille sekaantuminen ja peruttu sitten omia tuttuja. Noloa, epäkypsää, mutta hankalan äidin tyttärenä myös jollain tapaa ymmärrettävää ;-)
Jos taas tuosta noin vaan hetken mielijohteesta kutsuu ja peruu viime tipassa, niin...
kuvittelin että minulle läheinen henkilö odotti vauvaa. n 1/2 v aikaisemmin alkoi vihjailee vauva taatusti tykkäis tälläisestä ristiäislahjasta.
Sanoi näin n 5krt. Kun vauva oli kotiutunut menin käymään ja tuore äiti sanoi vain minulle, siis tuli minun eteeni sanomaan meillä on ristiäiset silloin ja silloin. Automaattisesti kuvitellin että tämä on tässä.
Sen jälkeen hänestä ei kuulunut mitään pitkään aikaan, n 1 kk. Otin yhteyttä n 20 krt eri muodoissa, siis sähköpostitse, yritin soittaa, tekstiviesteillä, ei mitään.
Aloin jo kuitenkin etsimään lahjaa ja löysinkin hänen haluamansa.
Lopulta ristiäisviikolla hän soitti ja sanoi ei kutsu minua, kun heillä on asunto nyt täynnä. Heillä oli vieraita 20 ja asunnon neliömäärä on n 250. Lisäksi pitopalvelu hoiti kaiken.
En voinut enää lahjaa palauttaa, kauppa sanoi heillä on 2 vkon palautusaika, joka oli mennyt umpeen 3 pv sitten eikä sen jälkeen ole näitä ristiäiskutsuja tullut.
Pakko sanoa että tämä on vaikuttanut hyvin negatiivisesti meidän väleihin. Minulle ei ole ikinä edes näytetty ristiäiskuviakaan.
kuvittelin että minulle läheinen henkilö odotti vauvaa. n 1/2 v aikaisemmin alkoi vihjailee vauva taatusti tykkäis tälläisestä ristiäislahjasta. Sanoi näin n 5krt. Kun vauva oli kotiutunut menin käymään ja tuore äiti sanoi vain minulle, siis tuli minun eteeni sanomaan meillä on ristiäiset silloin ja silloin. Automaattisesti kuvitellin että tämä on tässä. Sen jälkeen hänestä ei kuulunut mitään pitkään aikaan, n 1 kk. Otin yhteyttä n 20 krt eri muodoissa, siis sähköpostitse, yritin soittaa, tekstiviesteillä, ei mitään. Aloin jo kuitenkin etsimään lahjaa ja löysinkin hänen haluamansa. Lopulta ristiäisviikolla hän soitti ja sanoi ei kutsu minua, kun heillä on asunto nyt täynnä. Heillä oli vieraita 20 ja asunnon neliömäärä on n 250. Lisäksi pitopalvelu hoiti kaiken. En voinut enää lahjaa palauttaa, kauppa sanoi heillä on 2 vkon palautusaika, joka oli mennyt umpeen 3 pv sitten eikä sen jälkeen ole näitä ristiäiskutsuja tullut. Pakko sanoa että tämä on vaikuttanut hyvin negatiivisesti meidän väleihin. Minulle ei ole ikinä edes näytetty ristiäiskuviakaan.
Ristiäisiin ei yleensä kutsuta kuin lähisuku ja kummit. Tuon kertomuksen perusteella olet itse olettanut tulevasi kutsutuksi, mutta oikeastihan sinulle on vain kerrottu mitä on tapahtumassa. Itsekin törmäsin ekan lapsen kanssa siihen, että jotkut kuvittelivat ristiäisten olevan juhla, johon kutsutaan ystäviä lajjemminkin (vrt. häät, kihlajaiset, yms. ). Ristiäiset on kuitenkin useimmiten PERHEJUHLA, eikä isommat bileet. Toki muitakin käytäntöjä on, mutta tämä on se yleisin.
mutta hääkutsun peruuttaneella ei ole mitään tekosyitä! Jos minulle tehtäisiin noin-en olisi enää tekemisissä. Jos siis läheinen ystävä tekisi noin.
Olikohan ne 'uudet' kutsutut morsiusparin vai esim. jomman kumman äidin kutsumia? Vastahan täällä oli ketju, kun yks pienten häiden morsiamen mutsi oli kutsunut useita ihmisiä selän takana. Silloin monikin oli sitä mieltä, että mitä välii, mahtuuhan sitä.
Jos taas tuosta noin vaan hetken mielijohteesta kutsuu ja peruu viime tipassa, niin...
Viimetipassa peruminen on törkeää.
Mun kaveri lähetti viestin etukäteen, ja kysyi, että tuleeko mieheni heidän häihinsä, kun "se ei yleensä tule mihinkään bileisiin, ja olis muitakin kutsuttavia, ja kiintiö on tiukka". Mies on jättänyt jotain viininiltoja ja perussynttäreitä väliin töiden takia. Häät on vähän eri juttu...Niissä on kyllä aina oltu yhdessä.
Vastasin, että mielellämme tulisimme koko perhe. Ja se tuntui sitten kuitenkin olevan jees.
Tämä tapahtui kesäkuun alussa. Mulle oli kyllä jo kerrottu alkuvuodesta, että häät on elokuun alussa. Kutsua ei vain kuulunut, neljä viikkoa ennen hääpäivää kysyin, että kutsutaanko meitä vai ei? Kävikin ilmi, että häät on peruttu/siirretty ensi kesään... Meille ei kai olisi ilmoitettu asiasta lainkaan...
Onneksi emme ehtineet tehdä mitään, vaihtaa esim työvuoroja, vuokrata autoa, ostaa mekko, hommata lapsenvahtia jne.
Uskomatonta sekoilua.
ihmiskuvaa tyyliin minä voin kohdella ihmisiä kuinka sattuu huvittamaan.
Jos mulle tehtäisiin noin, niin eipä paljon huvittaisi jatkaa tuttavuutta tuon jälkeen.
Sähköpostiin voi vastata ja perustella neutraalisti, että tällainen käytös on epäkohteliasta ja loukkaavaa.
Syynä voisi olla vaikkapa se, että on tullut kutsuttua enemmän ihmisiä kuin juhlapaikkaan mahtuu tms. Se olisi ollut hääparille noloa mutta ymmärrettävää. Mutta törkeää on se, että kutsut peruttiin, koska haluttiin kutsua sittenkin TOISIA ihmisiä. Ja sitten kehtasivat vielä kertoa tuon syyn. Jotkut ihmiset on kyllä harvinaisen torspoja.
Kertoisin kyllä ap:n sijassa, mitä kaikkea vaivaa on joutunut näkemään heidän häidensä vuoksi ihan turhaan. Mainitsisin myös, että lahjakin oli jo hankittu mutta en paljastaisi, mikä se oli. Olisi hauska seurata, kehtaako pari vielä kysyä, mikä se olisi ollut. :D
Toisaalta olen kyllä varma, että ap:lla miehineen ja uusine mekkoineen on hauskempaa kahdenkeskisellä kylpylälomalla kuin häissä. Varsinkaan näissä häissä tuskin muutenkaan meininki olisi ollut mahtavin. Mukavaa hemmotteluviikonloppua!
Enkä tietenkään lähettäisi lahjaa tai korttia.
Todella tökerö hääpari. Harmi, että ehdit hommata lahjan ja asunkin, mutta toivottavasti ne tulevat vielä parempaan käyttöön :)
meidät oli kutsuttu esikoisen ristiäisiin ja samoin me kutsuimme ainoan lapselle ristiäisiin.
Lisäksi ristiäisissä oli muitakin ei lähisukua.
Kummallakin 1 sisarus, eli lähisuku on pieni. Meilläkin ristiäisissä oli 5 lähisukua, muut läheisiä ystäviä.
Jos olisit ollut tilanteessa, olisit tajunnut että se kun mun eteentultiin ja sanottiin ristiäiset ovat silloin ja silloin oli tieto milloin ne on ja kutsu tulee myöhemmin eikä mikään muu.
Lisäksi onko mauttomampaa antaa vaihtoehtoja ristiäislahjoista, jos ei edes pyydetä.
Mutta jokainen tyylillään.
Syynä voisi olla vaikkapa se, että on tullut kutsuttua enemmän ihmisiä kuin juhlapaikkaan mahtuu tms. Se olisi ollut hääparille noloa mutta ymmärrettävää. Mutta törkeää on se, että kutsut peruttiin, koska haluttiin kutsua sittenkin TOISIA ihmisiä. Ja sitten kehtasivat vielä kertoa tuon syyn. Jotkut ihmiset on kyllä harvinaisen torspoja.
ja ketä aikoo kutsua. Siis kai niitä ihmisiä lasketaan jo hieman aikaisemmin kuin pari viikkoa ennen varsinaista tapahtumaa. Juu ja ap:n tapauksessa morsian on niin tökerö, etten varmaan enää koskaan haluaisi häntä tavata. Vastaisin sähköpostiin kertoen kuinka törkeä teko tämä oli ja ettei tarvitse enää ottaa yhteyttä.
ja ketä aikoo kutsua. Siis kai niitä ihmisiä lasketaan jo hieman aikaisemmin kuin pari viikkoa ennen varsinaista tapahtumaa. Juu ja ap:n tapauksessa morsian on niin tökerö, etten varmaan enää koskaan haluaisi häntä tavata. Vastaisin sähköpostiin kertoen kuinka törkeä teko tämä oli ja ettei tarvitse enää ottaa yhteyttä.
että tällainen tilanne syntyisi väärinkäsityksen seurauksena. Kutsujen lähettämisen jälkeen on selvinnyt, ettei tila olekaan niin suuri kuin on luultu. Mutta tämä oli tosiaan keksitty skenaario ja totuus oli jälleen kerran tarua ihmeellisempää.
ja liittäisin mukaan laskun, jossa olisi kaikki kulut merkattu. (vaatteet, lahja, menetetty pyhäkorvaus, lapsenvahti.....)
Kutsujen lähettämisen jälkeen on selvinnyt, ettei tila olekaan niin suuri kuin on luultu. Mutta tämä oli tosiaan keksitty skenaario ja totuus oli jälleen kerran tarua ihmeellisempää.
Enkä tietenkään lähettäisi lahjaa tai korttia. Todella tökerö hääpari. Harmi, että ehdit hommata lahjan ja asunkin, mutta toivottavasti ne tulevat vielä parempaan käyttöön :)
Kumma oletus, että kaikki kyttää sähköposteja myös kesäaikaan. Pitäkää hulluja jännityksessä ja katsokaa milloin kehtaavat soittaa ja kysyä, että ETTEHÄN SITTEN VAAN OLE TULOSSA! Olisivat laittaneet hienot koristellut peruutuskortit kans.
Jos mitään ei kuulu soitatte vaikka puolituntia ennen häiden alkua, että mites se ajoreitti kirkolle olikaan ja katsotte, että sanooko siinävaiheessa, että ei teitä ole kutsuttu. Voitte sitten vastata, että ei oltais tultukkaan, mutta teidän häälahjasta on tarkoitus nautiskella, kun sellainen kerran tuli ostettua.
Ja viittaisin siihen, että olette tehneet kaikki järjestelyt jo (majoitus, lastenhoito, lahja, vaatteet jne.) Luulisi vähintään nolottavan. Ja jos sitten peruisivat perumisensa, niin en todellakaan osallistuisi.