Me saattiin kutsu häihin..ja sitten se kutsu peruttiin:D
Saatiin siis jo kesäkuussa kutsu elokuun loppupuolella oleviin häihin. Emme ole sukua hääparille vaan ihan tuttavia, olemme kyllä tunteneet toisemme pitkään. Tänään sain morsiamelta sähköpostia jossa peruivat kutsun, kuulemma ovat kutsuneet lopulta liikaa vieraita joten peruvat nyt osan kutsuista, tulivat kuulemma siihen tulokseen haluavat sittenkin kutsua eräitä ihmisiä joten karsivat toisesta päästä. Kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta möksähdyksestä koska olivat tehneet saman muutamalle muullekin yhteiselle tuttavalle, tiedän koska nämä soittivat minulle tänään kummastuneina. No ei tämä nyt oikeasti vakavaa ole, mutta huvittaa ja tuntuu uskomattomalta että joku kehtaa toimia noin, jestas! :D Kun häihin olisi ollut enää pari viikkoa niin olimme jo hankkineet lahjan ja itse ostin asunkin häihin.Saatiin siis jo kesäkuussa kutsu elokuun loppupuolella oleviin häihin. Emme ole sukua hääparille vaan ihan tuttavia, olemme kyllä tunteneet toisemme pitkään. Tänään sain morsiamelta sähköpostia jossa peruivat kutsun, kuulemma ovat kutsuneet lopulta liikaa vieraita joten peruvat nyt osan kutsuista, tulivat kuulemma siihen tulokseen haluavat sittenkin kutsua eräitä ihmisiä joten karsivat toisesta päästä. Kyse ei ole mistään henkilökohtaisesta möksähdyksestä koska olivat tehneet saman muutamalle muullekin yhteiselle tuttavalle, tiedän koska nämä soittivat minulle tänään kummastuneina. No ei tämä nyt oikeasti vakavaa ole, mutta huvittaa ja tuntuu uskomattomalta että joku kehtaa toimia noin, jestas! :D Kun häihin olisi ollut enää pari viikkoa niin olimme jo hankkineet lahjan ja itse ostin asunkin häihin.
Kommentit (49)
Kutsujen lähettämisen jälkeen on selvinnyt, ettei tila olekaan niin suuri kuin on luultu. Mutta tämä oli tosiaan keksitty skenaario ja totuus oli jälleen kerran tarua ihmeellisempää.
No miten ne uudet vieraat sinne paremmin mahtuu kuin ap?
Työkaveri todennäköisesti saanut käsityksen että miehesi ei ole halukas kummiksi. Ovat ehkä jopa loukkaantuneet ja kysyneet siksi muita.
Meitä pyydettiin miehen työkaverin lapsen kummeiksi. Mies oli sanonut, että keskustelemme yhdessä (siis minä ja mieheni) asiasta ja hän vastaa seuraavana päivänä. Päätimme yhdessä lupautua kummeiksi, mutta kun mies sitten seuraavana päivänä kertoi tämän työkaverilleen hän sanoikin, että olivat päättäneet sittenkin pyytää naapureitaan kummeiksi... Okei...
Olisin ehkä vielä ymmärtänyt jos kysyjä olisi ollut lapsen isä mutta kun kysyjä oli nainen, laspen äiti niin olin vähän hölmistynyt.
Ihme mammoja nämä, jotka usuttavat, että vieraaksi vaan.
Jos ei ole tervetullut vieraaksi, niin pelihän on selvä.
Ja kyllä hääpari sitten kantaa sen hinnan, mikä tuosta peruutuksesta voi tulla ystävyyssuhteeseen.
Ja mikäs tuossa estää ap:tä käyttämästä jo valmiiksi suunniteltua viikonloppua lomaan miehen kanssa. Tuohan on suuri mahdollisuus ja varmaan sitä pukua saa käyttää esim. ravintolaillallisella miehen kanssa.
Kummipyyntöön vastataan yleensä heti, eikä ruveta harkitsemaan
Työkaveri todennäköisesti saanut käsityksen että miehesi ei ole halukas kummiksi. Ovat ehkä jopa loukkaantuneet ja kysyneet siksi muita.
Meitä pyydettiin miehen työkaverin lapsen kummeiksi. Mies oli sanonut, että keskustelemme yhdessä (siis minä ja mieheni) asiasta ja hän vastaa seuraavana päivänä. Päätimme yhdessä lupautua kummeiksi, mutta kun mies sitten seuraavana päivänä kertoi tämän työkaverilleen hän sanoikin, että olivat päättäneet sittenkin pyytää naapureitaan kummeiksi... Okei...
Olisin ehkä vielä ymmärtänyt jos kysyjä olisi ollut lapsen isä mutta kun kysyjä oli nainen, laspen äiti niin olin vähän hölmistynyt.
onko pokkaa vielä heillä soitella perään ja varmistaa, että tosiaan, ette ole tulossa ;)
Enkä tietenkään lähettäisi lahjaa tai korttia. Todella tökerö hääpari. Harmi, että ehdit hommata lahjan ja asunkin, mutta toivottavasti ne tulevat vielä parempaan käyttöön :)
Kumma oletus, että kaikki kyttää sähköposteja myös kesäaikaan. Pitäkää hulluja jännityksessä ja katsokaa milloin kehtaavat soittaa ja kysyä, että ETTEHÄN SITTEN VAAN OLE TULOSSA! Olisivat laittaneet hienot koristellut peruutuskortit kans. Jos mitään ei kuulu soitatte vaikka puolituntia ennen häiden alkua, että mites se ajoreitti kirkolle olikaan ja katsotte, että sanooko siinävaiheessa, että ei teitä ole kutsuttu. Voitte sitten vastata, että ei oltais tultukkaan, mutta teidän häälahjasta on tarkoitus nautiskella, kun sellainen kerran tuli ostettua.
keskellä työ- ja kouluviikkoa. Kutsujaperheen lapsi ja meidän esikoinen on kavereita. Piti juhlia yhdessä lasten synttäreitä, jotka on samoihin aikoihin.
Minä anoin lapsille lomaa koulusta, me molemmat järkkäsimme töitämme mm. niin, että tein edellisen viikonlopun ylitöitä.
Sairastin vielä pahan flunssan juuri ennen lähtöä eli olin ihan naatti ja kuumeinen, mutta ajattelin, etten voi perua, koska lapset pettyy.
Laivalla sitten tän perheen isä vältteli meitä kuin ruttoa, nippa nappa söi samassa pöydässä ja silloinkin jupisi vaimolleen koko ajan jotakin, he menivät heti aikaisin nukkumaan, seuraavana aamuna se oma lapsi vietiin vanhempien kanssa johonkin näyttelyyn, eikä tämä saanut lähteä meidän kanssa Junibackeniin, pallomerestä lapsi haettiin pois "lepäämään" ja meille ilmoitettiin, ettei ainakaan voi yhtään valvoa toisenakaan iltana.
Eli käytännössä heillä oli ihan oma ohjelma ja me sitten kehiteltiin omalle perheelle oma ohjelma.
Että höh. Kiva yhteinen reissu lasten ehdoilla.
Pari vuotta sitten eräs tuttavani pyysi minua sivuun yhdessä tilaisuudessa, jossa molemmat olimme. Hän pyysi minut ja mieheni häihinsä (kirkko ja kaikki oli varattu ja kaikki oli keskellä kesälomasesonkia, joten hän kutsui jo tuolla tavalla etukäteen suullisesti). Vastasin tietenkin tulevani ja merkkaavani päivän kalenteriini. Suunnittelin sen kesän sitten tuon ympärille, muuten olisin varmaan ollut tuona ainana matkoilla, kuten tavallisesti olen. Häiden lähestyessä aloin ihmetellä, kun virallista kutsua ei vaan tullut postissa. Sitä ei sitten tullut koskaan, enkä edelleenkään tiedä, miksi. Häät kyllä järjestettiin ilman ongelmia. Monta kertaa kävi mielessä, että mitä minä olen tehnyt, hän on varmaan suuttunut. En kuitenkaan ollut tehnyt yhtään mitään, olimme (jo ennen kutsuakin) aika harvoin yhteydessä.
Nyt olemme vain moikkausväleissä, enkä edelleenkään tiedä, mistä tämä kaikki johtuu. :-/ Arvaukseni on, että ehkä he kutsuivat liikaa ihmisiä ja nyt heitä nolottaa olla meidän kanssa yhteydessä. Olisivat vain voineet hoitaa asian paremmin ja kertoa suoraan, että tuli virhearviointi.
onko pokkaa vielä heillä soitella perään ja varmistaa, että tosiaan, ette ole tulossa ;)
Ihme mammoja nämä, jotka usuttavat, että vieraaksi vaan.
Jos ei ole tervetullut vieraaksi, niin pelihän on selvä.
Ja kyllä hääpari sitten kantaa sen hinnan, mikä tuosta peruutuksesta voi tulla ystävyyssuhteeseen.
Ja mikäs tuossa estää ap:tä käyttämästä jo valmiiksi suunniteltua viikonloppua lomaan miehen kanssa. Tuohan on suuri mahdollisuus ja varmaan sitä pukua saa käyttää esim. ravintolaillallisella miehen kanssa.