Miten reagoisit, jos saisit tietää että miehesi olisi nostanut lasten säästöt
lainaksi (tietoa ei koska pystyy maksamaan)? kyse useista sadoista euroista
Kommentit (15)
koska lapsen tili on avattu isovanhempien toimesta eikä meillä ole siihen käyttöoikeutta.
joku päivä sitten sitä mieltä, että tottakai heillä on oikeus käyttää tai lainata lapsen rahoja ihan miten haluavat. Toki tämä oikeus on sitten isälläkin.
Oikeasti tietysti kyseessä on rikos, oli asialla sitten isä tai äiti.
Miehellä on oikeus nostaa rahat jos hänellä on käyttöoikeus tiliin, mutta ei se tee asiasta hyväksyttävää.
Lasten tileille ei mennä muuta kuin äärimmäisessä pakkotilanteessa molempien vanhempien keskinäisellä suostumuksella ja raha kulutettaisiin kyseisen lapsen johonkin isoon kuluerään ei vanhempien laskunmaksuun.
että isäni tyhjensi tilini. Kaiken muun kanssa vielä pärjään, mutta jostain syystä tuo pikkulapsen Kultapossutilin tyhjääminen kirpaisee jostain syvältä. Jos joku tekisi noin minun lapselleni, saisin aivan helvetillisen hepulin.
Vain mulla on käyttöoikeus lasten tileihin.
Eli hirveen raivarin sain. Ja eniten v*****aa, että ei se paska niitä rahoja _oikeasti_ olisi tarvinnut.
Annan rauhassa maksuaikaa, koska rahat oli tarkoitus olla autokouluun yms. lapsen tullessa täysi-ikäiseksi. Kun lapsi täysi-ikäisenä alkaa kysellä autokoulu rahoja yms. niin käännyn isän puoleen joka siihen mennessä on kasvanut aikuiseksi itsekin.
Nyt vahingosta viisastuneena on lapsen tili vaihdettu toiseen pankkiin eikä ex miehellä ole osaa eikä arpaa siihen tiliin.
Eli hirveen raivarin sain. Ja eniten v*****aa, että ei se paska niitä rahoja _oikeasti_ olisi tarvinnut.
Annan rauhassa maksuaikaa, koska rahat oli tarkoitus olla autokouluun yms. lapsen tullessa täysi-ikäiseksi. Kun lapsi täysi-ikäisenä alkaa kysellä autokoulu rahoja yms. niin käännyn isän puoleen joka siihen mennessä on kasvanut aikuiseksi itsekin.Nyt vahingosta viisastuneena on lapsen tili vaihdettu toiseen pankkiin eikä ex miehellä ole osaa eikä arpaa siihen tiliin.
Tuttu pankintäti pikkukylässä uskoi tietty kaiken, mitä hyvämaineisen perheen kaappijuoppo sanoi. Oli aika shokki myöhemmin. Tapahtui 90-luvun alussa.
Kaheksakyt luvulla mun äiti oli vienyt pikkuveljeni isän perinnön kokonaan.Asia selvis meille vasta kun hän tuli täysikäiseksi mut eihän se asialle mitään tehnyt kun äiti itkeä tillitti miten rankkaa oli isän kuoltua jne.Perheen hyväksi oli rahat ottanut ja käyttänyt.Siis mihin?????
Meillä on vahingossa toisen lapsen tilillä sellainen asetus, että miehen ja minun pitää olla yhdessä paikalla, kun rahoja nostetaan.
Nuoremman lapsen tilillä ei ole tälläistä "yhdessä" ehtoa lainkaan ja rahoja voisi kumpikin siirrellä oman verkkopankin kautta.
Ja oikeuksia voi rajata molempien vanhempien yhteisellä kirjallisella päätöksellä.
alaikäisten lastenssa rahoja
ps. aviopari ei pysty nostamaan ilman molempien puolsoiden suostumusta/ allekirjoitusta alaikäisten lastenssa rahoja
...hallinnoimaan lapsen tiliä verkkopankissa omilla tunnuksillani.
johti lopulta eroon ja rikosilmoitukseen.