Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhukaa mulle järkeä, että mulla on lupa viedä lapsi päivähoitoon!

Vierailija
03.08.2011 |

Siis jatkaisin opintojani syksyllä ja joudun hakemaan toimeentulotukea.

Jotenkin mulla on tosi syyllinen olo lapsen laittamisesta hoitoon. Aina ollut sellainen asenne, että hoidan lapseni itse, kun kerta sen olen tehnytkin. Jotenkin takaraivossa soi, että ketään ei saisi vaivata ja pitäisi ainakin koko hoitovapaa pitää kotona.

Ja toisaalta olen niiiiiin väsynyt tähän kotona olemiseen, en ole ollenkaan kotiäiti-ihmisiä.

Hullu taidan olla.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kenenkään tarttis sua neuvoa.

Vierailija
2/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kallisarvoista-aikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on opinnot kesken, jatka ihmeessä niitä! Tiedän kokemuksesta, ettei kannata pitkittää opiskeluja. Ja toisekseen, opiskellessa sulla on ehkä etäpäiviä tai lyhyempiä päiviä, joten voit viettää aikaa lapsenkin kanssa, ja opiskella myös iltaisin lapsen nukkumaanmenon jälkeen.

Vierailija
4/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa pph:lle jossa ei muita noin pieniä.

Toisaalta, pääsisin nopeammin maksamaan veroja yhteiskunnalle jos nyt menen takas kouluun kuin että käyttäsin koko hoitovapaa ja menisin vasta sitten.

Vierailija
5/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa pph:lle jossa ei muita noin pieniä.

Toisaalta, pääsisin nopeammin maksamaan veroja yhteiskunnalle jos nyt menen takas kouluun kuin että käyttäsin koko hoitovapaa ja menisin vasta sitten.

vai yhteiskunta?

Vierailija
6/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on vauva vain kerran.

Vierailija
7/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aikaiseksi mitään näin yh:na. Ja hoitoapua ei ole, kuitenkin yliopistolla olisi käytävä. Sitä paitsi pääaineeni on sellainen, että tarvitsen tuntien keskittymisjaksoja. Lapsi nukkuu 20.30-8 ja päikkärit pari tuntia. En vain ole kyllin tehokas ja nero, että nuo pätkät riittäisivät :(

ap

Vierailija
8/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä opiskella!

Ehkä kannattaa opetella vähän tehokkaammaksi ja opetella sitä keskittymistä... Sen sijaan että se 1,5-vuotias joustaa.

Vierailija
9/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuun niin sinun ei enää jatkossa tarvitse hakea toimeentulotukea - tällä on positiivinen vaikutus myös lapsesi tulevaisuuteen.

Lapsi on kuitenkin "jo" 1,5-vuotias ja menossa pph:lle, et ole viemässä 8 kk ikäistä suureen pk-ryhmään.

Tsemppiä!

Vierailija
10/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuo ap:n muksu mikään vauva ole...?

Lapsesi on vauva vain kerran.

Vierailija
11/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, kuten joku kirjoittikin. Lapsi saa paremmat lähtökohdat kuin kotiäiti -toimeentuki yhdistelmä. Näin se vaan menee.

Vierailija
12/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut johan tossa on tunteja vaikka kuinkamissä opiskella!

Ehkä kannattaa opetella vähän tehokkaammaksi ja opetella sitä keskittymistä... Sen sijaan että se 1,5-vuotias joustaa.

Hmm... Opiskelen matemaattisia aineita ja voin kertoa, että kaksi-kolme tuntia päivässä EI riitä. Ehkä yhden kurssin saisin suoritettua lukukaudessa ja se EI riitä tän ikäisenä.

Jos olisin oikeasti joku nero ja "näkisin" suoraan miten kaikki lasketaan ja johdetaan, niin ehkä onnistuisinkin. Sen lisäksi, että hoidan koko arjen yksin.

ap

Vierailija
13/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin opinnot tauolle ja saimme siinä välissä 3 lasta. Opintoihin palaaminen on todella vaikeaa. Jatkoin opintojani keväällä, kolmas lapsemme oli silloin 1½-vuotias.

Kahden ensimmäisen kohdalla se ei olisi silloin vielä tullut kuuloonkaan. Nyt on järki vihdoinkin asettunut tähän päähän ja ymmärrän ajatella asioita vähän laajemminkin.

Älä syyllistä itseäsi. TOiset syyllistää, koska ovat itse tyytymättömiä elämäänsä - jollain tasolla ainakin. Nokka pystyyn ja opintoihin!

Vierailija
14/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet toimeentulotukea ja et mieti asiaa enää.

Lapsi on sopivan ikäinen vieralle hoitoon. Et syyllistä itseäsi tai kykyäsi äitinä.

Ratkaisusi on lapsesi ja sinun parhaaksi tulevaisuutta ajtellen.

Tsemppiä ja onnea opiskelujesi suhteen. Ja älä huoli suhteesi ei kärsi mitenkään.

Vaikutat fiksulle ja hyvälle äidille:)

Vierailija
15/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yhtään edes tuntea syyllisyyttä, hyvä äiti olet! Tsemppiä :)

Vierailija
16/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pysty opiskelemaan lastenhoidon ohella? Lapsesi on vauva vain kerran.

Ja opiskelijana lapsen hoitopäivät on yleensä lyhyempiä. Lapsi vaan hoitoon ja äiti opiskelemaan.

Vierailija
17/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä luin koko tutkintoni kokopäivätyön ohella ja hoidin kaksi lasta, kun tein samalla leipätyötäni. Minusta sinun pitäisi oikeasti nyt vähän kasvaa.

Sitäpaitsi jos saat kotihoidontukea, voit palkata sillä lastenhoitoapua kotiin, eikä se lapsesi joudu vauvana päivähoitoon vain siksi, että äitinsä ei viitsi yrittää.

Vierailija
18/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun hoidat opintosi loppuun. Puolitoistavuotias pärjää varmasti hyvin hoidossa, ja opiskelijan lapsi varmaankin saa nauttia suhteellisen lyhyistä hoitopäivistä. Tsemppiä. Vaikka oletkin äiti, sinulla on lupa olla muutakin kuin äiti.

Vierailija
19/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kahden vanhemman perheessä lapsi voi parhaiten, mikäli toinen vanhemmista panostaa lapseen ja kotonaoloon, ja toinen työntekoon. Ja yksinhuoltajaperheissä lapsi voi paremmin, mikäli yksinhuoltajavanhempi käy töissä.

Eli syrjäytyminen yhteiskunnasta kokonaan on pahempi uhka lapselle kuin päivähoito, ja työssäkäyvän vanhemman malli on tärkeä. Tämän perusteella voit huoletta ajatella, että teet lapsellesi palveluksen antamalla tälle koulutetun ja hyvällä itsetunnolla varustetun vanhemman, ja tosiaankaan mitään vauvaa et ole hoitoon laittamassa.

Vierailija
20/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä luin koko tutkintoni kokopäivätyön ohella ja hoidin kaksi lasta, kun tein samalla leipätyötäni. Minusta sinun pitäisi oikeasti nyt vähän kasvaa.

Sitäpaitsi jos saat kotihoidontukea, voit palkata sillä lastenhoitoapua kotiin, eikä se lapsesi joudu vauvana päivähoitoon vain siksi, että äitinsä ei viitsi yrittää.

mutta jos mä käytän sen hoitajan palkkaamiseen, niin millä rahalla mä ostan ruokaa ja vaatteita?? Mulla ei ole muita tuloja eikä miestä.

Minkä tutkinnon luit? Minäkin voisin lukea ja kirjoittaa vaikka kuinka paljon öisin, mutta laskemaan en pysty! Mulla täytyy olla aivot kirkkaana jos aion kvanttimekaniikkaa opiskella.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä