Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhukaa mulle järkeä, että mulla on lupa viedä lapsi päivähoitoon!

Vierailija
03.08.2011 |

Siis jatkaisin opintojani syksyllä ja joudun hakemaan toimeentulotukea.

Jotenkin mulla on tosi syyllinen olo lapsen laittamisesta hoitoon. Aina ollut sellainen asenne, että hoidan lapseni itse, kun kerta sen olen tehnytkin. Jotenkin takaraivossa soi, että ketään ei saisi vaivata ja pitäisi ainakin koko hoitovapaa pitää kotona.

Ja toisaalta olen niiiiiin väsynyt tähän kotona olemiseen, en ole ollenkaan kotiäiti-ihmisiä.

Hullu taidan olla.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et ole huomannut Suomi ei ole Englanti...

Vierailija
22/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on päivähoidossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päivähoito on Suomessa kyllä paremmassa jamassa.

Vierailija
24/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan pystyis opiskelemaan ja hoitamaan lapsia ja kotia ilman hoitopaikkaa tai muuta hoitoapua. Mulla on tosin kolme lasta mutta olen sitä mieltä että yhden ja kolmen hoitamisessa on sama vaiva, tosin sotkua ja pyykkiä ehkä syntyy vähän enemmän. Oikeastaan minun 1,5v on helpompi kun esikoinen saman ikäisenä, onhan hänellä isompia sisaruksia joiden kanssa välillä pyörii eikä kiipeä tiskikoneeseen kun alan sitä täyttämään vaan touhuaa lasten juttuja sillä aikaa.

Onneksi mulla on vaki työpaikka odottamassa johon pääsen ja lapsukaiset menee sitten hoitoon.

Vierailija
25/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrotko että miten se onnistui ihan konkreettisesti?

Vierailija
26/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäkö pitää olla kotona hoitamassa lasta? Eikä tää Suomi nyt niin paljon Englannista poikkea...

Vierailija
27/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, miten olet ne lapsesi hoitanut kun olet ollut kokopäivätyössä? Ihan itse siinä samalla?

että minä luin koko tutkintoni kokopäivätyön ohella ja hoidin kaksi lasta, kun tein samalla leipätyötäni./i]

Vierailija
28/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa viedä, jos voit itse kotona huonosti. Lapsi tarvitsee tasapainoiset vanhemmat/vanhemman ja onnellisen kodin. Ei niinkään vanhempia jotka uhrautuvat sen takia että hurahtaneet kotiäidit kiihkoilevat, Keltikangas-Järvistä täysin väärin siteeraten siitä että kotihoito on ainut oikea vaihtiehto.

Se, että lapset ovat kotona äidin kanssa EI ole mitenkään erityisen "luonnonmukainen" vaihtoehto; ydinperhe itsessään on hyvin nuori ilmiö. Jos olet viemässä perhepäivähoitoon etkä mihinkään ylitäyteen päiväkotiin niin vie hyvä nainen.

Tsemppiä opiskelujen alkuun :)

Vierailija
29/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä luin koko tutkintoni kokopäivätyön ohella ja hoidin kaksi lasta, kun tein samalla leipätyötäni. Minusta sinun pitäisi oikeasti nyt vähän kasvaa.

Sitäpaitsi jos saat kotihoidontukea, voit palkata sillä lastenhoitoapua kotiin, eikä se lapsesi joudu vauvana päivähoitoon vain siksi, että äitinsä ei viitsi yrittää.

Tää on oikeasti jo hyvä vitsi. Teit siis etätöitä että pystyit hoitamaan lapset kotona ja yöt käytit opiskeluun. Työnantaja tai koulu ei vaatinut läsnäoloa? Olen useinkin miettinyt näitä kävin töissä opiskelin ja itse lapseni yh:na hoidin juttuja. Tutkinnoissakin on toki eroja. Ehkä joku oppisopimustyyppinen onnistuukin. Vaikka onhan se lapsi silloinkin hoidossa.. Yliopistossa (ainakin matemaattisia aineita opiskellessa) on opiskelu oikeasti kokopäivä työtä.

Vierailija
30/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea opintoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän