Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko se nyt niin että alumiinikattila on

Vierailija
03.08.2011 |

vaarallinen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään hapanta, kuten puolukkaa tai raparperia siinä ei kannata keittää.

Vierailija
2/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim alumiininen mehumaija ei ole hyvä, koska marjat ovat happamia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takavuosina puhuttiin, että alumiini aiheuttaa dementiaa. Nykytutkimuksen mukaan näin ei välttämättä enää olekaan ja niitä saakin taas käyttää.

Toinen asia on sitten se siinäkin tapauksessa, että uskot alumiinin vaikutukseen, sitä irtoaa kattiloista ja ruoanlaittovälineistä vain jos laitat jotain HAPANTA ruokaa. Siis etikkaista tai esim marjamehua. Niinpä ne vanhat mehumaijat voi kannattaa jättää käyttämättä, mtuta esim alumiininen maitokattila on ihan turvallinen eikä siitä maitoon irtoa yhtään mitään, koska maito ei ole hapanta.

Vierailija
4/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim perunoita, pastaa, riisiä siinä voi keittää huoletta.

Vierailija
5/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään, jos yhtään hankaavalla välineellä työskentelee ruokaa laitettaessa. Ja kyllä minä olen ihan viime aikoina lukenut alumiinin ja Alzheimerin taudin yhteydestä. Omasta keittiöstäni löytyy vain alumiininen vanha kakkuvuoka, kun en ole parempaakaan onnistunut löytämään.

Vierailija
6/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään, jos yhtään hankaavalla välineellä työskentelee ruokaa laitettaessa. Ja kyllä minä olen ihan viime aikoina lukenut alumiinin ja Alzheimerin taudin yhteydestä. Omasta keittiöstäni löytyy vain alumiininen vanha kakkuvuoka, kun en ole parempaakaan onnistunut löytämään.

mutta ne tutkimukset ei ole enää viimeaikaisia, sillä vaan kestää ennen kuin toimittajatkin lukee ne uudemmatkin veresio...

Vierailija
7/9 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alzheimerin tautia sairastavilta on löytynyt kohonneita alumiinipitoisuuksia aivoista. Joku joskus arveli, että olisiko kattiloista tuo alumiini peräisin ja siis syy moiseen tautiin. Vai entäpä jos se tauti aiheuttaa sen, että alumiinia kerääntyy sinne aivoihin. Entäs sitten? Alumiini nyt on kuitenkin kolmanneksi yleisin alkuaine maaperässä.

Vierailija
8/9 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2011 klo 13:29"]

[/quote]

Mitään yhteyttä noiden tautien välillä ei ole löytynyt

Vierailija
9/9 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alumiini käsiteltiin näissä keskusteluissas.

http://www.vauva.fi/keskustelu/4326675/ketju/tehokas_alumiiniton_dodo/sivu/2

http://www.vauva.fi/keskustelu/4326636/ketju/alumiini_on_karsinogeeni/sivu/1

http://www.vauva.fi/keskustelu/4336168/ketju/rokotteiden_alumiini_vs_folio/sivu/1

Eli ei, nykyisen tietämyksen mukaan alumiiniastioiden, alumiinia sisältävän juomaveden, deodorantin ja lääkkeiden käyttäminen ei lisää Alzheimerin tautiin sairastuvuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi