Kehu!! Mikä on teidän keittiössä parasta? entä jos jotain huonoa...?
Kommentit (48)
parasta on:
- ylös nostettu apk, joka on sopivalla korkeudella pituuteni nähden (olen lyhyt) ei siis liian korkealla kuten monet on
- paljon laatikoita ja muutenkin paljon säilytystilaa
- roskislaatikko tiskialtaan ja apk:n välissä (ei altaan alla)
- kaksi vesipistettä, toisessa yksi iso upotettu allas (lieden lähellä) ja toisessa kaksi normikokoista allasta terästiskipöydällä (apk:n ja kuivauskaapin vieressä)
- paljon kylmäsäilytystilaa
- avara, tilava ja valoisa
-induktiotaso ja kiertoilmauuni
- ihanat valkoiset kehysovet
Huonoa:
- stalan tiskialtaassa koripohjaventtiilit huonot (Ikean koripohjaventtiilisysteemi parempi)
- hieno liesituuletin ei toimi kunnolla (jotain yhteensopivuusongelmaa huipparin kanssa)
- loisteputket yläkaappien alla (en vaan tykkää ku häikäisee)
ei ole itse suunniteltu vaan ihan oli talossa, jonka ostimme.
Huonoa:
- pakastin ei mahdu
- uunin nappulat ovat luukun yläpuolella ja nuorin oppi niitä painamaan ja vääntämään (saa painamalla sisään)
- Rosteriin jää tolkuttomasti sormenjälkia, saa olla pyyhkimässä koko ajan
- värit eivät ole makuuni
- musta kivitaso on hankala pitää tahrattomana, kun rätistäkin jää jäljet. Tahrattomana on kaunis.
- yksi lavuaari. Ei sovi meille.
- pähkinäpuuparketti keittiössä. Ei todellakaan sovi meille.
Hyvää:
- pienehkössä tilassa valtavasti kaappitilaa.
- ikkunoita on paljon
- isokin ruokapöytä mahtuu
- valaistus kunnossa
- laskutilaa valtavasti, miinuksena se, että tavaraa kertyy sille myös pysyvästi.
Itse olen tosi tyytyväinen, että meillä ei ole korotettua astianpesukonetta. Olen lyhyt, enkä saa laitettua astioita koneeseen väsyttämättä käsiäni ja selkääni ja käyttämättä vielä tuolia. Siis täysin ylimääräinen vaiva.
Induktioliettä sen sijaan kaipailen kovasti.
Hyvää
-Kivilattia(+lattialämmitys, ihanan viileä kesällä ja taas lämmin talvella)
-Tilava
-Laskutilaa on tarpeeksi
Huonoa
-Värit ja ulkonäkö (miehen exän valitsemat kaapit ja värit, ei yhtään mun tyyliset)
-Katto olisi maalausta vailla
-hyvää koko; 25m2, jossa iso saareke ja 9m pöytätilaa, tolkuttomasti kaappeja (yli 40 eri oven palsta)
-värit ja tunnelma; karpalonpunaiset alakaapit, valk. yläkaapit, joissa osassa kanaverkko ikkunana, rustiikkitiiliseinä, pöytätasot mustaa kiveä ja koivua, toimivat yhdessä hyvin ja antaa tunnelmaa, kun kaikki ei ole samaa
-oikea iso vanhan ajna ruokakomero, jonne menee kuivatavaraa kylmän sodan ajaksi ja saa kaikki nätteihin purkkeihin
-IKEAN iso kaksiosainen posliiniallas; tosi hyvä tiskata isot kattilat, marjasangot jne. ikinä ei roisku lattialle
-viereinen huone ruokailuhuone; saa jättää tiskit piiloon ja nauttia ruuasta ilamn, että pitää sotkuja katsella
-huonoa eli jonka korjausta suunnitellaan;
-haluan musta-valkovinoruutulattian laatoista, mutta lattia vino ja muhkurainen joten onpi isompi juttu
-tahtoo uuden hellan, jossa osa kaasulla. Mutta vasta sitten kun aika jättää nykyisestä
-reilu koko
-korotettu tiskikone
-tyylikäs liesituuletin
-keraaminen induktioliesi hipaisukytkimillä ---> turvallinen lasten kanssa
-iso ruokapöytä
-yksi _iso_ tiskiallas
-kunnollinen teräksinen tiskipöytä
Jokaisessa mietittiin vaan edullisuutta ja käytännöllisyyttä.
Parasta kunnon vanhanaikainen tiskipöytä kahdella tiskialtaalla että saa läträtä. Laminaattitasot ovat hyvät. Hyvää on myös se, että kokoa on tarpeeksi ja keittiöön mahtuu hyvin iso ruokapöytä.
Huonoa on loisteputkivalaisimet, häikäisee enkä juuri ikinä käytä.
Vanhasta keittiöstä olin oppinut seuraavaa: Ei kannata laittaa laattalattiaa, mikroa ei kannata nostaa ylös(kuumia keittoja yms ikävä nostella sieltä).
Ehdottomasti vesipiste ikkunan edessä - ei siis kuivauskaappia lainkaan.
Toiseksi lattialämmitys isojen laattojen alla, mukava tassutella :)
Kolmanneksi ISO koko, ihanan tilavaa, vaikka keittiöön mahtuukin ruokapöytä ilman ongelmia, ruokasali on kuitenkin erikseen. Usein myös näin kesäisin aamiainen tulee nautittua kuistilla.
Itse suunnittelemalla saa mieleisensä.
kunnollinen pitkä työtaso ja hyvä valaistus.
kunnollinen pitkä työtaso ja hyvä valaistus.
sen koko 25 neliötä ja että suunnittelin sen itse, sain just mitä halusin :)
Huonoa kaikki muu =D
Tarttis rempata.
Myös 2 korkeaa jääkaappi-pakastinta on aivan ehdottomat.
Huonoa on vanha ja liian pieni ruokaryhmä. Muka superhyperkestävä laminaattilattia on myös saanut kolhuja.
sen koko 25 neliötä ja että suunnittelin sen itse, sain just mitä halusin :)
tykkään tosi paljon. Yhteensä 25 ovea, eli tarpeeksi säilytystilaa. Päädyssä kaunis ikkuna ja ruokapöytä.
En löydä mitään huonoa meidän keittiössä.
Kooltaan reilu ja vaara mahtuu isopöytä olemaan. Suunnittelu mokana liianvähän lasku tilaa ja liesi ja jääkaappi vastakkaililla puolilla. Parempi olisi jos olisivat olleet lähekkäin.
Parasta on kaasuhella ja jätemylly.
Huonointa on kaasu-uuni.
että siellä on riittävästi lasku- ja säilytystilaa sekä 16 pistorasiaa - keittiö on tosi käytännöllinen ja siellä mahtuu useampi ihminen hääräämään vaivatta yhtä aikaa. Lisäksi kivitasot on ihan ehdottomat kuin myös supernopea induktioliesi. Kaapinovia en enää ottaisi kalvopintaisina vaan mieluummin maalattua mdf:ää, on nätit mutta viidessä vuodessa alkaneet jo jostain kulmista aavistuksen repsottaa.
lähellä siis mutta ei niin että ruokapöytä on keskellä keittiötä
Vai että parasta :D
Varmaan kodinkoneet. Siis irralliset, eli mikro, paahdin, vedenkeitin.
Paahdin on Apulanta-paahdin, vedenkeitin sopii sisustukseen ja mikro toimii ja on aika uusi vielä :)
Huonointa on et se tarttis rempata. Roskiskaapin ovi ei mee kii kunnolla joten toinen koirani saa oven nenällä työnnettyä auki ja ryövää roskat ympäri taloa.
Noh, tälläinen on kun asuu pikkukaksiossa opiskelijasäätiön.