Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän, että suurin osa pettämisistä ja rakastumisista tapahtuu masennuksen vuoksi

Vierailija
02.08.2011 |

Väitän, että ihmiset pettävät sen takia, että ovat masentuneita. He eivät välttämättä itsekään tunnista olotilaansa.

He vain tietävät, että jokin on pielessä ja jotain puuttuu. He eivät tiedä mikä. Ja koska heiltä puuttuu taitoa reflektoida itseään niin he työntävät syyn aviopuolison niskoille tai olosuhteiden syyksi.

Kun masentunut ihminen tapaa kiinnostavan ihmisen tai hyvän tyypin, on hän altis rakastumaan. Koska rakastuminen täyttää sen tyhjyyden tunteen. Sen tyhjyyden, jonka masennus on aiheuttanut.

Tämä on tätä länsimaista oireen mukaista hoitoa. Masennuksen syy jätetään hoitamatta.

Tämä on minun empiirinen kokemukseni, kun olen sivusta näitä lennosta uuteen vaihtaneita katsellut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan arkikielen sanana.

ap

Vierailija
2/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se näkyy kilometrin päähän ja naiset haistaa epätoivon ja kiertää kaukaa. nimim. kokemusta on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syytä siihen pettämiseen jne. etsitään aina muualta paitsi itsestä. Vai että nyt syyllinen onkin sitten sairaus... masennus.

Jep.

Omalta kohdaltani voin sanoa että minut ajoi pettämisen tielle silkka tylsistyminen, väljähtynyt parisuhde. Kun tilaisuus sitten tuli niin piti sitten kokeilla että onko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolella. No, ei ollut ja jos voisin nyt tehdä toisin niin yrittäisin pelastaa sen parisuhteen mikä silloin oli. Tiedän että se olisi ollut pelastettavissa jos olisi vaan viitsinyt siihen panostaa.

Väitän että mm. laiskuus ja itsekkyys on useimmiten syynä pettämiseen. Ei viitsitä nähdä vaivaa sen väljähtyneen parisuhteen eteen. Ja sitten kun tulee vähän säpinää, niin ollaan jo valmiiksi vastaanottavaisia. Ja itsekkyys tulee sitten siinä peliin että ei ajatella seurauksia muille osapuolille (puoliso, lapset).

Ai niin mutta "lapsethan sopeutuu ja ne on onnellisia kun äitikin on". No, jollainhan sitä huonoa omaatuntoa täytyy lepytellä..

Vierailija
4/30 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä, että toivoo asioiden olevan toisin kuin on. Ja kun syytä ei osata hakea sisältä käsin, haetaan sitä ulkoisista tekijöistä, kuten puolisosta.

Vierailija
5/30 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu alkoholista. Minä en ainakaan luota itseeni yhtään kun olen tarpeeksi nauttinut juomia. En yhtään tiedä mistä kaupunginosasta itseni löydän seuraavana aamuna. Niin ja sitäkään en tiedä olenko jo kerennyt rakastua. Sellainen WT minusta tulee humalassa. Siitä syystä en olekaan juonut alkoa 15 vuoteen.

Vierailija
6/30 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin sortin masennusta? Vireä ihminen on aktiivinen eikä tylsisty.

Vierailija
7/30 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen on parisuhteessa jossa hänen tarpeensa eivät täyty? Minut ainakin lamasi se, että olimme ajautuneet miehen kanssa kauas toisistamme, eikä tilanne ollut pyristelyistä huolimatta korjaantunut. Minulla on toisen ihmisen kaipuu, tarvitsen henkistä läheisyyttä. Siksi rakastuin (en tosin pettänyt "virallisesti", siis fyysisesti).

Vaikka olen ollut tosi kovilla eron jälkeen, olen ihan kuin eri ihminen - paljon enemmän elossa.

Vierailija
8/30 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihminen on parisuhteessa jossa hänen tarpeensa eivät täyty? Minut ainakin lamasi se, että olimme ajautuneet miehen kanssa kauas toisistamme, eikä tilanne ollut pyristelyistä huolimatta korjaantunut. Minulla on toisen ihmisen kaipuu, tarvitsen henkistä läheisyyttä. Siksi rakastuin (en tosin pettänyt "virallisesti", siis fyysisesti). Vaikka olen ollut tosi kovilla eron jälkeen, olen ihan kuin eri ihminen - paljon enemmän elossa.

Mutta kuinka kauan sinä olet elossa? Niinkö kauan kuin rakastumisen vaihe kestää?

Jos oletat onnen tulevan toisesta ihmisestä - tai toisen ihmisen täyttävän kaikki tarpeesi - niin tulet jatkuvasti elämässäsi pettymään. Jossain vaiheessa tässä nykyisessä suhteessa tulet olemaan tismalleen samassa tilanteessa kuin vanhassakin.

Vierailija
9/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastuminen poistaa siis seurauksen, mutta sitä ei se poista, mistä se "masennus" johtuu. Masennus kun yleensä johtuu sisäisistä asioista eikä olosuhteista.

Vierailija
10/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa sitten yhtään taas minun kokemukseni mukaan.

Vierailija
11/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinsanoen tylsyys ja jännityksen hakeminen, halu saada ihailua kun kotona ei sitä saa.

Mitä se semmonen masennus arkikielessä on?

Olen itse masentunut ja sitä se on ihan "arkikielessäkin". Todellakaan en lähde baariin hakemaan kenenkään ihailua; ei kiinnosta baari tai se että joku tulisi liehittelemään.

Vierailija
12/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...olen samaa mieltä. Alakulo, vaikeat ajat ja lievä masennuskin kuuluvat ihmisen elämään. Ne kertovat, että jotakin olisi tarvetta muuttaa ja niistä usein seuraa henkistä kasvua eli oivallamme jotakin olennaista elämästä. Ihminen, joka ei ole kypsä kasvamaan henkisesti, etsii sitä onnea itsensä ulkopuolelta ja usein vaihtaa miestä/naista.

Vierailija
13/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ap!

Mun mies vaihtoi minut toiseen, kahden kuukauden päästä sillä todettiin vaikea masennus.

Sitä ennen minä olin pettänyt miestäni sen tähden kun en ollut saanut vuoteen seksiä ja mies harrasti vuosiakausia henkistä väkivaltaa.

Nyt olen onnellisesti naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa petin.

Vierailija
14/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn sinuun ap.

22 vuotta naimisissa.Suht uskollinen.Tämä vuosi ollut vastoinkäymisiä täynnä.Lääkäri sanoi että on vaarana sairastua pitkäkestoiseen masennukseen.Univaikeuksia.

Tapasin miehen humalassa.Normaalisti olisi mennyt tilanne ohi mutta nyt olen umpirakastunut.Jotenkin sallin tämän tunteen itselleni kaiken masentavan keskellä.En tunne pettäväni edes miestäni.Mitään fyysistä ei ole ollut viiteen vuoteen eikä mitään suurempaa ole vielä tapahtunut.Joku keski-iän kriisi menossa.

Vierailija
15/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeampi on: TYLSISTYMISESTÄ.

Ja tietyt ihmisethän tylsistyvät kaikesta normaalista arjesta alta aikayksikön. Tylsistyvät jos ei ole kolme partneria koko ajan, kyllästyvät, jos elämä ei tarjoa jännitystä ja säpinää!

Jos ihminen on oikeasti masentunut, hän tuskin edes jaksaa katsella ketään sillä silmällä. Mutta on varmasti puhdistavaa yrittää keksiä ulkopuolista syyllistä omalle petturuudelleen. Kukapa haluaisi sanoa, että petin, koska en jaksanut olla uskollinen ja vieras kiinnosti.

Vierailija
16/30 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän se sitä toki tarkoita, että kaikki masentuneet pettäisivät. Mutta ainakin omalla kohdallani (mies petti kamalan työstressin ja burn outin takia) teoriasi pitää paikkansa.

Vierailija
17/30 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se johtuu siitä että avioliitto on illuusio ja yksiavioisuus keksitty erinäisistä syistä

jos uskaltaisit itsekin miettiä asioita tajuaisit että rakkaus elää ainoastaan vapaudessa ja luomme illuusion jossa se eläisi vangittuna

sitten kun niin ei käykään se on suuri loukkaus sinua kohtaan

höpöhöpö et voi omistaa saati kontrolloida toista

kannattaisi vaan toivoa ihmisille elämäänsä hyvää ja keskittyä omaan elämään

mutta asian miettiminenhän panee niin monet asiat omassa elämässä uusiksi että ei kannata vaivautua...ennemmin hallita hallita asioita

Vierailija
18/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se johtuu siitä että avioliitto on illuusio ja yksiavioisuus keksitty erinäisistä syistä jos uskaltaisit itsekin miettiä asioita tajuaisit että rakkaus elää ainoastaan vapaudessa ja luomme illuusion jossa se eläisi vangittuna sitten kun niin ei käykään se on suuri loukkaus sinua kohtaan höpöhöpö et voi omistaa saati kontrolloida toista kannattaisi vaan toivoa ihmisille elämäänsä hyvää ja keskittyä omaan elämään mutta asian miettiminenhän panee niin monet asiat omassa elämässä uusiksi että ei kannata vaivautua...ennemmin hallita hallita asioita

on keksitty suojelemaan PERHETTÄ. Jokaisessa parisuhteessa menee välillä paremmin ja välillä huonommin. Avioliitto on keksitty suojelemaan lapsia silloin, kun on huonompi kausi menossa. Ja huonompi kausi on juuri se, kun vähän masentaa ja elämä tympii.

ap

Vierailija
19/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tiedä masennuksesta juuri mitään.

Sen sijaan yleinen näköalattomuus, tylsyys, taitamattomuus etsiä onnea arjesta -tyyppinen nousukaudella kasvaneiden helppo elämä varmaan aiheuttaa myös kuvaamiasi "oireita".

Vierailija
20/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tiedä masennuksesta juuri mitään. Sen sijaan yleinen näköalattomuus, tylsyys, taitamattomuus etsiä onnea arjesta -tyyppinen nousukaudella kasvaneiden helppo elämä varmaan aiheuttaa myös kuvaamiasi "oireita".

en puhu kliinisestä masennuksesta, vaan masennuksesta arkikielen sanana. Eli näköalattumuudesta, masiksesta, apatiasta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme