Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väitän, että suurin osa pettämisistä ja rakastumisista tapahtuu masennuksen vuoksi

Vierailija
02.08.2011 |

Väitän, että ihmiset pettävät sen takia, että ovat masentuneita. He eivät välttämättä itsekään tunnista olotilaansa.

He vain tietävät, että jokin on pielessä ja jotain puuttuu. He eivät tiedä mikä. Ja koska heiltä puuttuu taitoa reflektoida itseään niin he työntävät syyn aviopuolison niskoille tai olosuhteiden syyksi.

Kun masentunut ihminen tapaa kiinnostavan ihmisen tai hyvän tyypin, on hän altis rakastumaan. Koska rakastuminen täyttää sen tyhjyyden tunteen. Sen tyhjyyden, jonka masennus on aiheuttanut.

Tämä on tätä länsimaista oireen mukaista hoitoa. Masennuksen syy jätetään hoitamatta.

Tämä on minun empiirinen kokemukseni, kun olen sivusta näitä lennosta uuteen vaihtaneita katsellut.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolahti ainakin omalle kohdalleni. En käynyt lääkärissä, mutta nettitestin mukaan minulla oli ainakin lieviä masennuksen oireita. Syy oli pitkälle siinä, että koin tyhjyyttä elämässäni, olisin halunnut lapsen, mutta silloinen avopuolisoni ei suostunut edes keskustelemaan aiheesta. Lapsettomuuden aiheuttamaa surua ja tyhjyyttä yritin sitten täyttää elämässäni muun muassa uudella harrastuksella, jonka kautta sitten löysin nykyisen mieheni.

Vierailija
22/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä tiedä masennuksesta juuri mitään.

Sen sijaan yleinen näköalattomuus, tylsyys, taitamattomuus etsiä onnea arjesta -tyyppinen nousukaudella kasvaneiden helppo elämä varmaan aiheuttaa myös kuvaamiasi "oireita".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Minä valitettavasti tajusin tämän pari vuotta liian myöhään. Silloin oli jo paskat housussa.

Vierailija
24/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan mitä tahansa apatian, alakulon ja masennuksen välistä olotilaa. Silloin on juuri noita kuvaamiasi oierita.

ap

etkä tiedä masennuksesta juuri mitään. Sen sijaan yleinen näköalattomuus, tylsyys, taitamattomuus etsiä onnea arjesta -tyyppinen nousukaudella kasvaneiden helppo elämä varmaan aiheuttaa myös kuvaamiasi "oireita".

Vierailija
25/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua niiiin vituttaa toi "masennus" jokainen voisi aikuistua ja kunnioittaa puolisoaan!!! jos ei kiinnosta niin jätä ensin ja mene sitten panemaan vaikka jokaista naista/miestä!!! tai kokeile elämää köyhyydessä missä ei ole aikaa masentua!!!

Vierailija
26/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ei saa masentunutta tekemälläkään. Pettänyt olen elämäni varrella jokaista miestä, aina humalassa. Järki ja harkinta katoaa ja kun ihailijoita on ympärillä, niin se on vaan niin helppoa.

Myöskään parisuhteen tila ei vaikuta asiaan millään lailla asiaan. Voin olla vasta umpirakastunut tai jo vähän leipiintynyt, mutta niin vain tapahtuu.

Selvinpäin ei taas tulisi mieleenkään, koska silloin aivot toimii.

Vierailija
27/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se masunteneisuus vaikuta asiaan.. onhan se helppoa pistää sen piikkiin... ja kännin piikkiin...

Vierailija
28/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisko masentuneisuus? onko sellaista sanaa?? :DD

Vierailija
29/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua elämäniloisempaa ihmistä on vaikea löytää ja kaiken maailman testeissäkin saan pohjalukemat...siis epämasentuneisuuden puolesta. Sitä paitsi mä olen pettänyt jo kohta 30 vuoden ajan erinäisiä kumppaneita ja aina kännissä. Ei mulla ole masennusta sitä ennen eikä jälkeen. Ongelmia tosin välillä tuottaa.

Vierailija
30/30 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteletkö tohtoriksi? Kuis masentuneet jaksaakin olla alttiita tollaseen? Mistähän ne sen energian saa?

Perheessäni oli lievästi masentunut, jonka psykiatri diagnosoi -ei kyllä jaksanut tuvasta ulos lähteä. Saatikka katsella seksikumppania. Hyi hitto!

Minä taas väittäisin, että lähtevät lätkimään kun eivät osaa elää arkielämää eivätkä halua rajoittaa nautinnonhaluista elämäänsä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä