Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hopeasormus tai rihkamasormus kihla- ja vihkisormuksina nolo juttu?

Vierailija
02.08.2011 |

Meillä on rahasta tiukkaa ja sormusten hinnat näyttävät olevan aivan pilvissä meidän budjetillemme. Tuskin sitä pappia haittaa vaikka sormus olisikin joku halpa hopearinkula, mutta mitä te muut ajattelette?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sinua itseäsi ei haittaa, niin mitä väliä mitä muut on mieltä!

Vierailija
42/57 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hopeinen kuulostaa oikein kivalta ja sitä ei tosiaan valkokullasta erota. Meillä miehen kanssa ostettiin kultaiset kihlat ja ei nekään maksaneet paljoa yhteensä vaan 50€ kaiverruksineen.

Kannattaa katsella tarjouksia kultasepänliikkeissä. Itse löysin vihkisormukseksi omasta mielestäni hienon sormuksen aikoinaan 50% alennuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkaa toimittaa Kalevala-sormus, siis hopeinen. Saa paljon kehuja ja kuulemma sopii mulle jne.

Alunperin minulla oli kelta/valkokultaiset sormukset, mutta aloin saada niistä iho-oireita joten oli pakko vaihtaa hopeiseen. Nyt on korulippaassa timantit ja hienot kullat tyhjänpanttina.. Ja tää hopeasormus on paljon enemmän mun näköinen!

Eikös se ole pääasia, että sormuksen kantaja on siihen tyytyväinen!?

Vierailija
44/57 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edullisestikin voi saada! Mun vihkisormus maksoi n.300e. Siinä on keltakultaa, valkokultaa ja viisi pientä timanttia. Juuri sellainen minkä halusin ja budjetti meillä sormukseen oli max. 350e.

tuoko sitten on edullista?? Olen katsellut mainoksia ja halvimmat ok näköiset sormukset ovat maksaneet 169 euroa. Se on aivan liikaa meille.

Mun sormus maksoi 90e =D Omasta mielestä 300e sormuksesta on ihan v****sti... Mun oma maksimi oli 160e, joka on myös mielestäni paljon.

No, me panostettiinkin häissä sitten ruokaan, juomaan ja ohjelmaan. Sormuskin on erittäin mieleinen, ihailen vieläkin miltei joka päivä sitä. =)

Vierailija
45/57 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makso sormukset (kihlat)

ja 6 viikkoo oltiin kihloissa ja erottiin:D

nyt menee kultarahaksi.fille meikäläisen sormus,ukko sen makso onneks...en tiiä paljo saan siit rahaa

Vierailija
46/57 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei pronssikin,

kautta aikain on ollut hopea- ja pronssikoruja,

ovat upeita!

Vierailija
47/57 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä suhteen laatua ensinnäkään mitata sillä minkä arvoiset sormukset sormessa. Ei minusta väliä vaikka olisi automaatista muovisormus, muuta kuin sen kestävyyden vuoksi. Ainahan voi ostaa sitten uuden kun tulee enemmän rahaa. Minulla hopeinen kihlasormus, valkokultainen vihkisormus. Täytyy sanoa, että minusta tuo hopea on paljon kauniimman värinen... harmittaa, että piti alkaa vihkisormuksella pröystäilemään eikä vain ottaa ihan reilusti hopeista, joka minusta todellakin kauniimman värinen. On jotenkin kirkkaampi.

Vierailija
48/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jösses hoh.. eikai sillä sormuksen hinnalla mitata parisuhteen kestävyyttä/laatua! :D Ja entäs sitten niitten parisuhde, jokkei haluu ollenkaa sormuksia! Olematon suhde vai?? Voi lol!

Vierailija
49/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hääpäivän jälkeen.

Me olimme myös suht köyhiä kun mentiin naimisiin. Mulla oli sormuksena joku halpissormus. Kun sitten elämäntilanne on muuttunut, olen laittanut ns. brassailusmukset myöhemmin. En näitäkään jaksa pitää normaalisti, mutta joihinkin tapahtumiin on vain laitettava aidot korut, että ne sopisivat vaatteisiin ja tilanteeseen.

Joten voitte ihan hyvin ostaa vaikka rihkamasormukset ja voit sitten ostaa joskus myöhemmin uusia ja vaikka minkälaisia sormuksia jos haluat.

Valkokultaa saa myös rodinoimattomana, jolloin sitä ei tarvitse käyttää missään huolloissa.

Väri on kaunis ja ihan yhtä huoltovapaa kuin keltakultakin.

Muuten olen sitä mieltä, että jos hääkuluissa haluaa säästää, niin sormus on viimeinen asia. Se kun on niitä harvoja asioita mitä hääpäivästä jää ihasteltavaksi vielä häiden jälkeenkin.

Eli säästäisin kaikessa muussa paitsi sormuksessa.

Vierailija
50/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noloa, mutta siinä on esine, jonka pitäisi kestää ideaalitilanteessa loppuelämäsi. Hopea on pehmeä, kuluva ja naarmuuntuva materiaali, joten en suosittele. Eikä ole kiva, jos sormessa on jotain mihin ei ole tyytyväinen, päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Ehdotan titaania, joka on kultaa halvempaa ja huomattavasti kestävämpää.

Vierailija
51/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeiset "kelttiläiset" sormukset kihlasormuksina. Ostettiin noi Irlannin matkalta ja maksoivat yhteensä 40 euroa.. Ja ovat siis ihan aitoa hopeaa eikä mitään rihkamaa. Noissa on siis kelttiläiset "solmut".

Vihkisormusena mulla on Kalevala korun pronssinen sormus, en muista mikä tuon nimi olikaan. Vihkisormusta pidän haaaaarvoin, kihlasormusta joskus, mies ei pidä sormusta ollenkaan.

Itse en tykkää kultaisista sormuksista tms. ainoastaan korviksia mulla on myös kultaisina.

Vierailija
52/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi hävetä? :)

Jos joku päivä satun naimisiin menemään, sormukseni melko varmasti tulee olemaan joku halpa hopearinkula - eipähän tule niin suurta vitutusta, kun hukkaan sen kuitenkin jossain vaiheessa. Uusi on helppo ostaa eikä tule rahallista menetystäkään.

Vierailija
53/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoisiin juttuihin, kuten esim sormuksen kalleuteen. hopea- tai rihkamarinkula on täysin ok. (Kunhat et vain saa allergiaa materiaalista.) Itselläni on sormus, jonka kultapitoisuus on pienin mahdollinen. karaattia en muista, mutta melko halpa oli.

Vierailija
54/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sormuksia just näin kultasepänliikkeen ikkunassa, millaisia lienevät? Ja onhan palladium, toki kalliimpi.

Vierailija
55/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silloin ne oli tosi harvinaisia ja ajattelin että kaikki luulevat hopeaksi.

Otettiin kultaiset.

Nyt aikuisena en enää välitä niin muiden mielipiteistä ja kävin ostamassa hopeasormukset toisiksi kihla-ja vihkisormuksiksi.=)

Vierailija
56/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon pitäny hopeasormuksia pikkulikasta asti ja parhaimmillaan omistanut niitä 20 joten ei ois tuntunut miltään.

Nyt on monissa kultakaupoissa ale -50% eli ei tuu kauheesti välttis hintaa. Kihlatkin on monesti 2yhden hinnalla. Toinen on huuto.net jossa on kauheat kasat sormuksia kaupan. Jotku kaupat antaa hyvän alen kun tuotteet ostaa samalla kertaa. Teetettynä samannäköinen sormus on usein halvempi.

Yksi vaihtoehto on titaani sormus, jos joku ihmettelee niin sitä voi perustella vaikka nikkelivapaudella. Tuolta saa myös noita hopeasormuksia timanteilla joita on muuten vaikeaa löytää.

Vierailija
57/57 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset