Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimivatko teidän miehet näin??? Onko miehistä vai kulttuurisidonnaista??

Vierailija
05.06.2008 |

Ollaan tehty lomasuunnitelmia. Minä olen sukurakas, mies ei niinkään. Ehdotin, että mentäisiin kylään hänen siskolleen.

Mies : "Hei, ollaan ajateltu Tampereelle tulla. Saataisiinko teiltä yöpaikka?"

Sisko: "Ollaan lähdössä reissuun, mutta EHKÄ ollaan silloin kotona."

Mies: "Ok. Jos olette reissussa, niin kyllä me muualtakin löydetään yöpaikka."

Siis häh. Mehän haluttiin nimenomaan heille mennä.

Itse olisin esittänyt asian näin:

Minä: "Hei, olisi kiva viettää aikaa teidän kanssa lomalla. Sopiiko että tulemme teille kylään tai tekisimmekö jotain muuta yhdessä?"

Mies on siis hämäläinen ja minä olen pohjoisesta.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä siis siellä Tampereella muitakin kyläilypaikkoja kuin tuo miehen siskon perhe? Vai jääkö koko reissu tekemättä, jos ette juuri tuonne siskon luo pääse?

Pitäisikö sinun mielestä sitten tuon siskon perua se reissunsa, että te pääsisitte heille kylään? Tuon voi nimittäin ymmärtää niinkin! :-)

t. kainuulainen

Vierailija
22/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin soittanut veljelleni ja hän ois sanonut että ehkä ovat menossa pois niin oisini sanonut samoin kun miehesi... Siis mitä sä oletit? Että te asuisitteko miehen siskon talossa sillä aikaa kun he ovat poissa? Vai että jos sisko lähtis jonnekin käymään niin te menisitte mukaan vai?

No ei, tuossa tilanteessa sanotaan tietysti, että harmi, sopisiko joku toinen aika tms.

Jos siis ollaan kylään menossa. Eri juttu jos vain tarvitaan majapaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän Suomen maahan tosiaan mahtuu kulttuuri- ja perhekulttuurieroja. Itse ilahtuisin kyllä, jos sisarukset tai ystävät "kutsuisivat itsensä" meille kylään. Lainaan myöskin asuntoa mielelläni kaikille kavereille ja sukulaisille. Juhannusviikollakin meille tulee "vieraita", vaikka itse ollaan muualla. Säästyy hotellikuluilta.

Idea oli siinä, että halusimme viettää aikaa miehen siskon perheen kanssa, ei siinä, että haluamme mennä Tampereelle.

ap

Vierailija
24/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä yksinkertaistan asiat, koska se helpoittaa ymmärtämistä ja puhumistakin (tajuan kyllä mitä ap tarkoitti). Jospa miehen sisko käsitti että mies etsii nyt ilmaista yöpymispaikkaa kun ovat lähistöllä?

Vierailija
25/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mä soittaisin veljelleni, niin tietty ensi kysyisin koska ovat kotona että voimme tulla käymään. Emme tietenkään menisi jos ovat just jonain viikonloppuna menossa pois!

Tarkenna nyt vähän ap! Tarkoititteko jotain tiettyä viikonloppua ja miehen sisko oli silloin menossa pois? Vai kysyikö mies koska voisitte tulla? Noissahan on vissi ero! Ette kai te voi ruveta miehen siskon perheen suunnitelmia muuttamaan!

26/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini suvun hengen mukaan meillä varmaan enimmäkseen eletään - hänen taustansa on sellainen pohjalais-hämäläinen.

Vierailija
27/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä miehen siskoa ihmettele, vaan omaa miestäni. Miksi ei voi reilusti sanoa, että haluamme tulla kylään, olla heidän kanssaan... Yöpaikan kysyminen tosiaan kuulostaa siltä, että ollaan menossa Tampereelle ja tarvitaan vain majapaikkaa...

Hauska kun aiheesta tuli niin paljon keskustelua : )

ap

Vierailija
28/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi ei sanonut suoraan että haluatte nimenomaan tulla miehen siskon luo! Minä ainakin kysyn aina veljeltäni suoraan koska heille sopisi että tulisimme.

Vierailija
29/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muuten vain ovat tiettynä ajankohtana Tampereella?

Ehkä miehesi ei sanonut suoraan että haluatte nimenomaan tulla miehen siskon luo! Minä ainakin kysyn aina veljeltäni suoraan koska heille sopisi että tulisimme.

Vierailija
30/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme 1000 km päässä ja meillä on lyhyt loma. Pointti on edelleen se, että ihmettelen hänen tapaansa ilmaista asian.

Mulle on ok, jos miehen siskolle ei käy silloin. Sellaistahan se on. AIna ei käy ja ollaan myöhään tekemässä kesän suunnitelmia.

ap

Vierailija
31/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veli 1000 km päästä soittaa että olisivat tulossa käymään niin sisko sanoo että joo ehkä ollaan kotona silloin ehkä ei.

Itse kyllä innostuisin mahdollisuudesta nähdä veljen perhe ja kyselisin tarkemmin milloin ja miten ja pyrkisin kaikin keinoin järkkäämään niin että oltaisiin silloin kotona. Tietty mitään maksettuja matkoja en alkaisi perumaan muttei tuo siltä kuulostanutkaan jos sanoi että EHKÄ ovat silloin jossain muualla...

32/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä miehen siskoa ihmettele, vaan omaa miestäni. Miksi ei voi reilusti sanoa, että haluamme tulla kylään, olla heidän kanssaan... Yöpaikan kysyminen tosiaan kuulostaa siltä, että ollaan menossa Tampereelle ja tarvitaan vain majapaikkaa...

ap

monet suomalaiset haluavat ilmaista asioita jotenkin mahdollisimman "tunteettomasti" ja asiapitoisesti. Se on luonnonvastaista alkaa sanoa, että "kun me haluttaisiin olla teidän kanssa".

Mä opettelin jossain vaiheessa itse ilmaisemaan (siitä ei ole kauaa!) suoraan asioita vaikkapa omalle äidilleni, että "äiti, pyysin sinua mukaan siksi, että halusin olla sinun kanssasi". Hän oli kyllä aivan äimistynyt alkuun, mutta jossain määrin myös otettu.

Vierailija
33/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyon vetoa, että miehesi ottaa omat paperilakanatkin mukaan, jottei isäntäperheen tarvitse pestä likapyykkia ;-)

Itsekin hämäläinen

34/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kyseessä ehkä aina ole sukurakkauden puute, vaan arkuus.

Kun ihmisten kanssa pitäisi olla se kanssakäyminen mahdollisimman hajutonta, mautonta eikä oikein saisi olla mitään tunteita, niin on paras vain katkoa kaikki sellaiset siteet, jotka joskus voivat tuottaa negatiivisiakin tuntemuksia. Kun niiden kanssa ei sitten osata olla.

Myönteiset tunteethan sitten sanotaan vain joskus juhannuksena ympärikännissä, taputellaan toista selkään ja sanotaan "sää oot kuule aina ollut tommonen hyvä jätkä".

Vierailija
35/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperilakanatkin mukaan, jottei isäntäperheen tarvitse pestä likapyykkia ;-)

Paperilakanat? Kyllä ne liinaiset pitää olla (kainuulainen)

Tulee kyllä Nopola (Noponen?) mieleen...

Vierailija
36/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan suomalainen tapa ilmaista. Täällä pohjoisessa on vissiin vähän erilainen tyyli.

Miehen siskon perheen tilanne on tämä: Siskolla on 2 kk loma ja hänen miehellään kuukauden loma. Me oltais kylässä 2-3 päivää. Hei eivät ole varanneet mitään reissua, mutta aikovat reissata kesällä. Sanoivat siis, että SAATTAVAT juuri silloin lähteä. Ärsyttävää, kun emme nyt tiedä mitä aikovat.

Itse siirtäisin matkaa, jotta saisin olla sukulaisteni kanssa. Itse asiassa siirsimmekin yhtä reissua, koska miehen serkku perheineen on tulossa meille kylään.

ap

Vierailija
37/37 |
05.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä minua harmittaa miehen siskokin. Hänelle ei ole merkitystä sillä, että tulisimme kylään.

ap