Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Minkä ikäisinä lapsenne ovat osanneet uida 25 m?

Vierailija
01.08.2011 |

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä että on AIKUISIA jotka eivät osaa uida???

olet itse viimeksi kokeillut?

Osasin minäkin lapsena uida, mutta nyt nelikymppisenä kun kokeilin vuosikymmenten tauon jälkeen, en enää pysykään pinnalla.

Aika harva aikuinen mun tietämistä itse käy edes kokeilemassa, vaikka käyttääkin lapsia rannalla.

Siellä sitä sitten patsastellaan ja leuhotetaan, kun meidän Nico-Petteri se ui 500 metriä tosta vaan, kyllä minäkin, vaan en nyt kehtaa kastella hiuslisäkkeitäni ja meikkejäni..

Vierailija
42/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 1. ja 2. luokan oppilaisiin panostetaan uinnissa. Sitten määrä on niin vähäinen vain 4 kertaa vuodessa, että siinä ei enää oikein opi uimaan, jos siihen mennessä ei ole oppinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko toi 5. luokan kohdalla kuitenkin, että vähintään 200 m, joista ENINTÄÄN 50 metriä selkäuintia.

Vierailija
44/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä että on AIKUISIA jotka eivät osaa uida???

olet itse viimeksi kokeillut? Osasin minäkin lapsena uida, mutta nyt nelikymppisenä kun kokeilin vuosikymmenten tauon jälkeen, en enää pysykään pinnalla. Aika harva aikuinen mun tietämistä itse käy edes kokeilemassa, vaikka käyttääkin lapsia rannalla. Siellä sitä sitten patsastellaan ja leuhotetaan, kun meidän Nico-Petteri se ui 500 metriä tosta vaan, kyllä minäkin, vaan en nyt kehtaa kastella hiuslisäkkeitäni ja meikkejäni..

uima-altaassa menisi ihan leikiten. Järvestä en ole niin varma, koska en tuollaisia matkoja ui tai on vaikea uida ranna suuntaisesti.

Vierailija
45/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko toi 5. luokan kohdalla kuitenkin, että vähintään 200 m, joista ENINTÄÄN 50 metriä selkäuintia.

en tiedä onko virhe. ;-D

Vierailija
46/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.luokka

•totuttelu veteen, puhallukset veteen ja sukellukset

•meritähti-, kilpikonna- ja selinkellunnat

•päinliuku ja alkeisselinliuku

•potkut ja käsiliikkeet

•alkeisselkäuinti

•harjoituksia laudoilla

•alkeisuintitavat (koira, myyrä jne.)

•10m:n yhtäjaksoinen uinti

•käynti isossa altaassa, ehdottomasti vapaaehtoinen

2.luokka

•kerrataan opitut asiat

•oppilaille jotka eivät vielä saaneet 25 m:n tavoitetta, jatkavat 1. luokan harjoitteita

•uimalaudoilla kellunnat ja uinnit

•monipuoliset vesitemput (kuperkeikat, käsinseisonnat, sukellusrata jne.)

•perhosuinninpotkut (delfiinipotkut)

•alkeisrintauinti

3.luokka

•alkeisrintauinti

•alkeisselkäuinti

•hypyt altaan reunalta

4.luokka

•rintauinti

•selkäuinti

•vapaauinti (krooli)

•hengenpelastuksen alkeet (pelastusrenkaan tms. heitto uhrille)

5.luokka

•matkauintia eri uintityylejä käyttäen

•hengenpelastusta, nukenhaku pohjasta, kuljetus ja nosto altaan reunalle

•25m uintiajat halukkaille

6.luokka

•pelastamis- ja pelastautumisharjoitteita; pelastushyppy, haku pohjasta, kuljetus, nosto, pelastusrenkaan ja muiden apuvälineiden käyttö, vaatteissa uinti ja riisuuntuminen vedessä

•matkauinti

Vierailija
47/52 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella kaikki uivat hallin syvässä uima-altaassa. Nykyäänkö sitten vaaditaan uimataitoa jo aiemmin?

mutta ainakin meidän viime vuoden tokaluokkalainen kertoi, että vain 4 lasta koko luokasta sai mennä uimaan syvään altaaseen. Muut harjoittelivat lastenaltaassa. Siellä syvässä altaassa uimaope vielä sanoi, kuka saa hypätä syvästä ja kuka matalasta päästä, ja syvään päähän hyppääjiä oli vain 2.

Vierailija
48/52 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt paljon uivia lapsia, mutta en tiedä yhtäkään 7v. joka ui 25m.

Normaalisti uivat sen 5m.

Yhdenkään 6v. en tiedä edes osaavan uida.

Musta oma poikani ui todella hyvin kokonaisuudessaan.

Pojalla ikää 7v. ja ui noin 10m, sukeltaa loistavasti ja hallitsee veden kokonaisuudessaan oikein hyvin.

Tämän palstan mukaan hän olisi huono.

Poika ui päivittäin, koska asutaan järven rannalla ja ensi syksyllä poika on seuran uimari.

Ei taida poika siellä pärjätä, kun ei edes ui 25m.

No haluaisin joskus nähdä 6v. joka osaa edes uida, kun sellaista en ole koskaan nähnyt.

Vanha ketju, mutta pakko vastata. Meillä uinut todistetusti 4vuotiaan 100metriä xd

Vierailija
49/52 |
07.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan palstailijan lapsi tekee ton viisvuotiaana,  muut pinnaa aina uinnit  eikä osaa koskaan uida .

Juuri eilenkin  oli pitkä ketju   tekosyistä pinnata uinnit ja kuinka moni oli pinnannut aikoinaan.

Vierailija
50/52 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1.luokka

•totuttelu veteen, puhallukset veteen ja sukellukset

•meritähti-, kilpikonna- ja selinkellunnat

•päinliuku ja alkeisselinliuku

•potkut ja käsiliikkeet

•alkeisselkäuinti

•harjoituksia laudoilla

•alkeisuintitavat (koira, myyrä jne.)

•10m:n yhtäjaksoinen uinti

•käynti isossa altaassa, ehdottomasti vapaaehtoinen

2.luokka

•kerrataan opitut asiat

•oppilaille jotka eivät vielä saaneet 25 m:n tavoitetta, jatkavat 1. luokan harjoitteita

•uimalaudoilla kellunnat ja uinnit

•monipuoliset vesitemput (kuperkeikat, käsinseisonnat, sukellusrata jne.)

•perhosuinninpotkut (delfiinipotkut)

•alkeisrintauinti

3.luokka

•alkeisrintauinti

•alkeisselkäuinti

•hypyt altaan reunalta

4.luokka

•rintauinti

•selkäuinti

•vapaauinti (krooli)

•hengenpelastuksen alkeet (pelastusrenkaan tms. heitto uhrille)

5.luokka

•matkauintia eri uintityylejä käyttäen

•hengenpelastusta, nukenhaku pohjasta, kuljetus ja nosto altaan reunalle

•25m uintiajat halukkaille

6.luokka

•pelastamis- ja pelastautumisharjoitteita; pelastushyppy, haku pohjasta, kuljetus, nosto, pelastusrenkaan ja muiden apuvälineiden käyttö, vaatteissa uinti ja riisuuntuminen vedessä

•matkauinti

Vanha ketju, mutta nostan mielenkiinnosta.

Minkälaiset vaatimukset on eri luokilla nykyään reilu 10v myöhemmin?

Meillä 2-luokkalainen ja täällä pk-seudulla meidän kunnassa ei muistaakseni ollut kuin neljä kertaa uintia ekalla ja tokalla. Lapsi käynyt yksityisessä uimakoulussa ja ui nyt 8-vuotiaana noin 25m rintaa ja 50m selkää yhtä soittoa.

Näkäjään on huimasti vähentynyt uinnit, jos ennen vanhaan oli kahdeksan uintikertaa vuodessa.

Vierailija
51/52 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat uimaan 25m noin 6-7-vuotiaina, kumpikin oppi uimaan uimakoulussa. Koulussa uintia on todella harvoin. Kaksi kertaa vuodessa, eikä ole ollut ihan jokaisena vuotena. Koulussa ei uimaan opi varmaan enää kukaan nykyään.

Vierailija
52/52 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsen piti opetella uimaan, tuli korona joka sulki uimahallit. Sitten kun ne avattiin, emme päässeet sinne yhdessä koska minulla ei ollut koronapassia. En voinut viimeiseen 3 vuoteen opettaa lastani uimaan kuin kesällä ulkona säiden salliessa kun on ollut kaikenlaisia esteitä. Nyt ollaan viime syksystä käyty yhdessä uimahallissa ja olin jo vähän huolissani siitä kun lapsi ei ole ollut missään vaiheessa uimakoulussa ja tarvitsi jatkuvaa valvontaa kehnon uimataidon takia. Mutta into ja halu oppia uimaan ja kyllä ne mun ohjeetkin viimein tuottaa tulosta. Lapsi 8v. osaa nyt uida ilman apuja 25m. Olen todella iloinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme