Onko joku maa, mihin et matkusta toista kertaa?
Eli onko jossakin ollut ihan kamalaa, tai muuten vain on nähty viikossa tai kahdessa?
Kommentit (82)
Olen menossa Turkkiin ensimmäistä kertaa nyt syksyllä, viikoksi Istanbuliin. Oletteko te muut käyneet rantalomakohteissa vai onko maan pääkaupunkikin yhtä kamala?
Katsoitko tämän: <a href="http://yle.fi/ohjelmat/932325" alt="http://yle.fi/ohjelmat/932325">http://yle.fi/ohjelmat/932325</a>
Täytyy heti katsoa :)
Kerran käyty ja se riitti. Inhoan kieltä, en jaksa yhtään kuunnella sitä. Plus lipeviä äijiä siellä täällä ja näitä "kukka kauniille naiselle" -kerjääjiä joka kulmalla. Mitään mielenkiintoista ja kivaa ei tullut vastaan. Milanossa olin.
ei oikein osaa ottaa kohteliaisuuksia vastaan ei nainen eikä mies :(
Turkin pääkaupunki on Ankara
Olen menossa Turkkiin ensimmäistä kertaa nyt syksyllä, viikoksi Istanbuliin. Oletteko te muut käyneet rantalomakohteissa vai onko maan pääkaupunkikin yhtä kamala?
Istanbul taitaa kuitenkin väkiluvullisesti, historiallisesti, kulttuurisesti ja taloudellisesti olla Turkin tärkein kaupunki. Pointti oli se, että onko tosiaan koko Turkki ällö vai vaan nämä Marmarikset ja mitä niitä nyt on. Rantakohteita, jotka on rakennettu pelkän turismin ympärille. Sellaiseen en itse menisi mistään hinnsta. En Turkissa enkä muuallakaan.
Kanariat kauheita turistirysiä ja Arabiemiraatit karmea esimerkki nykypäivän orjuudesta.
ensimmäistäkään kertaa Arabiemiraatteihin. Kanarian saarilla voisin mielenkiinnosta käydä. Kai siellä muutakin on kuin turistirysiä..?
Kanarialla on mieluisiakin paikkoja. Itse olen käynyt kait viidellä (8 kertaa, vanhemmat tykkäs..) eri saarella, minulle ne on ollut yhtä ja samaa.
Arabiemiraatit ovat kyllä irvikuvien irvikuva! Siellä näkee nykypäivän turhamaisuuden, eivät ole keksineet, mihin muuhun tuhlata rahaa, niin kaikkeen järjettömään "ylellisyyteen". Siellä voi vain pahoin! :(
En vaan tykännyt ihmisistä (=ne tyrkyttäjät ja lisäksi käpälöijät). Yäk!
Tykkäsin ja vaimonikin tykkäsi. Paikat olivat siistissä kunnossa. Oikeastaan kamalin paikka oli juurikin Kippis-baari, siellä en kauaa viihtynyt :D Ihmiset ystävällisiä, jotkut ylilipeviä, jotkut kerrassaabn mukavia. Kun pääsee tunnelmaan kiinni niin basaarissakin tinkaaminen on ihan hauskaa kun sen osaa ottaa niin, että kyse on osa matkaelämyksestä ja kauppiaan kanssa seurustelusta eikä niinkään rahamäärästä.
Olen kyllä kuullut, että vaaleat naiset saavat etelän maissa erityisen paljon huomiota. Paikallisten joukossa kun ei vaaleita niin paljoa ole. Tummat "pääsevät vähemmällä". Jotkut tuttavat ovat olleet vaalean lapsen kanssa etelän maissa ja sellaisen kohdalla paikalliset kuulemma ihan hullaantivat.
Tämän kun tiedostaa niin osaa asettaa omat ennakkoajatukset oikealle tasolle.
.. ehkä Istanbul olis kiva nähdä tosin.
Pyrin välttämään arabimaita, johtuen mm. niiden sovinistisesta suhtautumisesta myös naisturisteihin (olet kuullut niiltä jotka ovat tätä kokeneet).
mutta kyllä aika surkeaa, jos joku perustaa Milanoon päätöksensä inhota koko Italiaa.
Kerran käyty ja se riitti. Inhoan kieltä, en jaksa yhtään kuunnella sitä. Plus lipeviä äijiä siellä täällä ja näitä "kukka kauniille naiselle" -kerjääjiä joka kulmalla. Mitään mielenkiintoista ja kivaa ei tullut vastaan. Milanossa olin.
Milano ei ole Italia pienoiskoossa. Itsekin inhosin Milanoa, mutta kaikista muista paikoista Italiassa olen pitänyt. Ja sama koskee tietty muita maita.
Itävaltaan.
Huh, mikä sää! Oltiin reissussa yli viikko ja JOKA päivä ja yö satoi, ilman taukoja. Eikä mitään pientä sadetta vaan ihan taivaan täydeltä, sade ei missään vaiheessa loppunut.
(Tää oli se kaksiviikkoinen kun Suomessa kauhisteltiin Keski-Euroopan sateita ja tulvia: Hesari kirjoitti "Tällaisia sateita tulee vain kerran 50:ssä vuodessa.")
Ei enää ikinä Itävaltaan. Never ever.
Harvoin olen ollut NIIN onnellinen kuin silloin kun lentokone lähti Wienin kentältä kohti Suomea.
Itävaltaan.
Huh, mikä sää! Oltiin reissussa yli viikko ja JOKA päivä ja yö satoi, ilman taukoja. Eikä mitään pientä sadetta vaan ihan taivaan täydeltä, sade ei missään vaiheessa loppunut.
(Tää oli se kaksiviikkoinen kun Suomessa kauhisteltiin Keski-Euroopan sateita ja tulvia: Hesari kirjoitti "Tällaisia sateita tulee vain kerran 50:ssä vuodessa.")Ei enää ikinä Itävaltaan. Never ever.
Harvoin olen ollut NIIN onnellinen kuin silloin kun lentokone lähti Wienin kentältä kohti Suomea.
Itävaltaan.
(Tää oli se kaksiviikkoinen kun Suomessa kauhisteltiin Keski-Euroopan sateita ja tulvia: Hesari kirjoitti "Tällaisia sateita tulee vain kerran 50:ssä vuodessa.")Ei enää ikinä Itävaltaan. Never ever.
Itse olen asunut 2 kk Itävallassa ja oikeasti joka päivä kaipaan takaisin! Mutta kurjaa tietysti että sulla oli huono tuuri sään kanssa.
t.se jolla oli tosi pitkä lista maita joihin en enää matkusta
Thaimaassa ihmiset ovat oikeasti ystävällisiä, esim. Tsunamin jälkeen jakoivat viimeisiä vesipullojaan muiden ihmisten kanssa jne. vert. vaikka haiti missä katastrofin jälkeen varasteltiin, raiskattiin jne.
Thaimaalaisten ystävällisyys johtuu heidän uskonnostaan, buddhalaisuudesta. Siinä pitää elää tietyllä tavalla ja siihen kuuluu ystävällinen käytös jne. Ja samaan tapaan kun kaikkia suomalaisia ei voi ev.lut. tunnustavaksi niputtaa, niin ei voi thaimaassakaan ihmisiä noin määritellä, mutta uskonto luo sellaisen pohjavireen kansaan ja sen tapoihin, myös niihin joille se ei paljon mitään merkitse.
Yöks sitä kuumuutta, paskaisuutta ja naisten surkeaa asemaa (nainen = miehen silmille iloa tuottava kotiorja)
mutta ensin "annetaan" (jos erehtyy ottamaan) jotain (esim. ranneke tai kukka) ja sitten ollaan huuli pyöreenä ja käsi ojossa, että niin se muuten maksaa sitten viisi euroa. Että sellaisia "kohteliaisuuksia".
ei oikein osaa ottaa kohteliaisuuksia vastaan ei nainen eikä mies :(
No Venäjällä en sitten olekaan käynyt eikä suurta hinkuakaan ole. Eremitaasi tosin kiinnostaisi nähdä, mutta en ainakaan lähivuosina sinnepäin lähde. Mielikuva paikasta liian turvaton, vaikka onhan siellä toki turisteja vaikka kuinka... Ehkä eläkkeellä sitten...
Niin ja muuten hyttysiä oli jopa enemmän kuin Suomessa, jos erehtyi istumaan jonkin puiston penkille. Mutta tosiaan sain hermoromahduksen sen kielen vuoksi :D
mutta kyllä aika surkeaa, jos joku perustaa Milanoon päätöksensä inhota koko Italiaa.
Milano ei ole Italia pienoiskoossa. Itsekin inhosin Milanoa, mutta kaikista muista paikoista Italiassa olen pitänyt. Ja sama koskee tietty muita maita.
Oli just sitä, mitä oletinkin.
Kävimme Rodokselta kantosiipialuksella päivän retkellä (4 h maissa), jotta poika sai yhden maan (ja maanosan) lisää.
Neverever Turkkiin.
Täällä on mainittu useasti Turkki, Tunisia ja Egypti. Olen matkustellut paljon, ja käynyt myös noissa kohteissa. Kaikista olen tykännyt (Tunisia/Hammamet, Egypti/Makadi Bay, Turkki/Belek). Valitsimme em. kohteet perheystävällisyyden ja tasokkaiden hotellien perusteella. Halvalla saa huonoa melkein missä vain, myös Suomessa.
Käymme sekä kaupunkilomilla että rantalomilla. Rantalomille menemme koko perhe, jotta voimme rentoutua helposti saatavien palveluiden ja uinnin merkeissä. Kaupunkilomilla käymme sekä kahdestaan mieheni kanssa että koko perheenä, ja silloin katselemme museoita, nautimme vilinästä kahviloissa jne.
tiedoksi että Turkin pääkaupunkin on Ankara.
Likaista, ja 80% matkailijoista saa sieltä vatsataudin (minä myös).
Epäsiistiä, roskia ympäriinsä. Rannat huonosti hoidettuja. Hotellin edessä lojui kuollut kissa ties kuinka kauan. Irtokissoja (eläviä sentään) pissailemassa nurkkiin ruokapaikoissa ja hotelleissa, tulevat keräämään syötävää. Paikalliset äänekkään aggressiivisesti tuputtamassa ostamaan turistikrääsää, joka kadunkulmassa.