Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku maa, mihin et matkusta toista kertaa?

Vierailija
01.08.2011 |

Eli onko jossakin ollut ihan kamalaa, tai muuten vain on nähty viikossa tai kahdessa?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös mulle sellainen paikka että ei tarvitse mennä uudestaan. Ei ainakaan jos aikoo viettää aikansa Sao Miquelilla (vai mikä sen pääsaaren nimi ny oli?) Olimme kaksi viikkoa ja olisi melkein se viikko riittänyt.

Saarelta pääse kyllä toisille saarille laivalla tai lentokoneella mutta olisi tullut liian kalliiksi ku sitten olisi pitänyt yöpyäkin toisessa saaressa.

Kiersimme siis koko saaren autolla. Puoli saarta yhtenä päivänä ja toisen puolen toisena. Upeimmat jutut oli ehdottomasti retki merelle katselemaan delfiinejä ja valaita sekä käynti erään kaupungin edustalla olevassa laguunisaaressa joka on luonnonsuojelualuetta. Siellä pystyi vaan snorklata ja tuijotella värikkäitä kaloja.

Ihmettelen kovasti sitä jos joku ei löydä hyvää ravintolaa Ponta Delgadasta koska kyllä niitä sieltä löytyy. Paras asia ruuassa oli kuitenkin edullinen hinta. Kahden ihmisen illallinen ravintolassa joka kerta alle 50€ sisältäen alkupalan, pääruuan ja jälkiruuan molemmille sekä pullon viiniä.

Mutta eipä se saari kovin suuri ole ja jos on ahkera niin on se viikossa nähty.

Vierailija
22/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan nykyisessä poliittisessa tilanteessa en lähde enää koskaan Israeliin. Se lentokentän turvatarkastuksen kyykytys maasta pois lähtiessä oli niin järjetöntä, että teki pahaa. Vanhukset joutuivat seisomaan tuntikausia jonoissa, laukut käytiin moneen kertaan läpi, alusvaatteet ja kaikki mahdollinen tutkittiin ihan avoimesti muiden matkustajien silmien edessä.

En myöskään innostunut Sloveniasta lainkaan. Se oli niin nopeasti nähty eikä tarjonnut mitään sellaista, mitä huomattavasti mukavammat naapurimaat tarjoavat.

Olen matkustellut noin 40 maassa joten aika moneen lähtisin mielelläni takaisin. Myös täällä kovin haukuttuihin Turkkiin ja Marokkoon sekä Bulgariaan, tosin niissä en ole ollut turistikohteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellusreitit olivat kyllä upeita, mutta sää oli (ja käsittääkseni on lähes aina) niin epävakainen, että puolet vaelluksista tuli tehtyä sumussa ja yksi jopa myrskyssä. Lisäksi ruoka oli todella kelvotonta (pikkukylissä sai lähinnä munakasta, hampurilaisia ja ranskalaisia perunoita, ja Ponta Delgadastakaan emme löytäneet yhtään hyvää ravintolaa.

Olin myös hiukan pettynyt. Kuumat lähteet aivan ylimainostettuja, samoin vesiputoukset, todella pettymys (tuliperäisistä saarista Islanti on aivan omaa luokkaansa, sekä kuumien lähteiden että vesiputousten suhteen).

Myöskään kukkaloisto ei ollut mainoslauseiden veroinen.

Pikkukylissä oli todella vaikea löytää hyvää syötävää, Ponta Delgadassa oli helpompaa.

Ihan kiva paikka, mutta kerran nähty ja se siitä.

Vierailija
24/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agadir

Vierailija
25/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa Turkkiin ensimmäistä kertaa nyt syksyllä, viikoksi Istanbuliin. Oletteko te muut käyneet rantalomakohteissa vai onko maan pääkaupunkikin yhtä kamala?

Ei Istanbul. Istanbulista olen kuullut paljon hyvää.

Vierailija
26/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellialueet ovat upeat - tosin rannat ovat yleensä yleiset eli heti rannalla istuessa (hotellialueen edessä oleva ns. "oma" ranta) tullaan tarjoamaan huumeita.

Hotellialueiden ulkopuolella on yksinkertaisesti pelottavaa.

Ei enää koskaan!

Vierailija
27/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan järkytttävä paikka, ainoastaan edullisesta hintatasosta plussaa. Kaikkein inhottavampana on jäänyt mieleen huumatut, nuutuneet karhut joilla oli rengas nenässä ja joita kiskoivat kettingillä helteisillä kaduilla ja yrittivät saada turisteja ottamaan kuvia sen kanssa. Ja moni menikin innoissaan ja maksoi! kerran väkijoukossa joku toi valtavan huumatun kuristajakäärmeen kasvojeni eteen (siis. n. 10 cm poskesta) ja yritti alkaa laittaa kaulalleni, jotta olisin maksanut kuvasta. Hyi olkoon mitä eläinten rääkkäämistä! Voin fyysisesti pahoin aina kun näin siellä esim. noita säälittäviä karhuja :(

Lisäksi kammottavaa ruokaa. Kaikinpuolin karsee mesta. Never again.

Vierailija
28/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, jotenkin epähygieenistä, hyi. Eikä mitään nähtävääkään. Kultahietikolla oltiin.

Turkki oli ihana, siis Alanya, muista paikoista siellä en tiedä.

Vierailija
29/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agadir ei tod ole hienointa Marokkoa. Brasilia ainakin on niin järjettömän suuri maa, että sieltä löytyy vaikka mitä.

Vierailija
30/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon lomalla. Aion mennä vielä uudestaankin. Kannattaa käydä Istanbulissa sekä uudella puolella että vanhalla puolella, jossa kaikki nähtävyydet. Uudella puolella on ihan eurooppalainen meininki, vanhalla puolella taas itämainen. Lisäksi Istanbulissa on muitakin paikkoja, esim. isoja ostoskeskuksia hieman etäämpänä. Niissä en ehtinyt vierailla. Ja tietysti kannattaa käydä myös laivalla Aasian puolella. Istanbulissa on hyvä julkinen liikenne ja takseja saatavilla. Kaupunki on mielenkiintoinen sekoitus eurooppalaista ja itämaista.

Vierailija
31/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvipuistomeininkiä? Jos omassa pääkopassa on tylsän tasainen ja harmaa meninki, niin ei se kohteita vaihtamalla parane. Joillekin pitää olla aina jotain adrenaliini-kicksejä, jotta tuntevat elävänsä.

Vierailija
32/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin Romaniassa, ja vaikka maisemat olivat paikoin upeita, en toiste mene. Köyhää, eikä halvasta hintatasosta ole iloa, kun ei ole mitä ostaa. Paljon peloteltiin kerjääjistä ym., mutta vain yksi nähtiin. Kunnon romanitappelussa nainen pieksi miestä. Olen vähän liian turvallisuuden- ja mukavuudenhaluinen siihen maahan.

Mekin on usein osuttu Itävaltaan sateiden aikaan, ja sitten paikalliset kummastelevat, ettei täällä yleensä näin paljon sada.

Italia tuntuu aina kivalta ajatukselta, mutta oikeasti se liikenne on ahdistavaa. Aivan liikaa autoja ja skoottereita, ja kaikki menee toisista piittaamatta. Vähän sama kuin Puolassa, jossa liikenne on vain suuri temmellyskenttä ja matkan pääasiallisena tarkoituksena ohittaa vaarallisissa paikoissa mahdollisimman monta autoa. Pyhimyksen kuvat vain keikkuu peilissä, niin ei mitään voi minulle tapahtua. Muuten Puola onkin kiva maa.

Vierailija
33/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pitänyt kulttuurista enkä ihmisistä.

Vierailija
34/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla yritettiin huijata, siis ravintolassa, junan konnari jne.

Toisaalta siella on kaunista vuoristomaisemaa, hyvia viineja ja ystavallisia ihmisia.

Vierailija
35/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muutenkaan ehdi käydä kaikkialla missä haluaisin! Siksi en lähtökohtaisesti halua samaan maahan useampaan kertaan. Mut jos nyt ajatellaan, että aikaa ja rahaa ois vaikka hirville syöttää, niin Turkki, Tunisia ja Egypti jäis uusimatta. Pariisiin ja Thaimaaseen voisin hyvin mennä uudestaan.

Vierailija
36/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupungeista!! Olen ollut siellä kahdesti ja voin hyvin mennä vaikka joka vuosi uudelleen. Upeaa kulttuuria, kauniita rakennuksia, shoppailtavaa ja ihanaa ruokaa!

Rantakohteet on samanlaisia kuin muuallakin eteläeuroopassa (vrt Kreikka, Kypros jne jne) - hiekkaa, turistiruokaa ja rihkamaa. Mutta rannat upeita monessa paikassa ja erikoisia nähtävyyksiä kun viitsii lähteä vähän kauemmas retkille.

Egypti on maa jonka minä olen nyt nähnyt kahdesti ja se riittää! Olen ehkä reissannut n 30 maassa joten aika pieni % on kurjia paikkoja:)

Afrikan maat yleensäkin (paitsi viinialueet etelässä) ja USA ei oikein kiinnosta mua, samoin Korea jäänee käymättä

Vierailija
37/82 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko Kairossa riitti mainiosti. Missään ei sanut olla rauhassa, en pidä siitä että tullaan iholle

Vierailija
38/82 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Agadir..

En menisi toista kertaa. Ranta on kiva mutta niin tuulinen ettei siellä viitsi olla. Krääsän tyrkyttäjiä joka nurkalla jne.

Nähty kerrasta.

Vierailija
39/82 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tykännyt ihmisistä (=ne tyrkyttäjät ja lisäksi käpälöijät). Yäk!

Vierailija
40/82 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian eksoottista, en pidä siitä kulttuurista (sen maksetun tekohymyn takana), turistialueilla kallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi