Millaisella kirpputorilla haluaisitte asioida?
Olemme suunnitelleet puolisoni kanssa perustavamme itsepalvelu kirpputorin Pohjois-Savon alueelle. Suunnitelmamme on vuokrata liikekiinteistö, johon saisi noin 300 myyntipöytää, väljät käytävät rattaille / pyörätuolille ja lapsille jonkinlainen leikki paikka tms.
Haluaisimme tiedustella, millaisella kirpputorilla haluaisit asioida?
-Esim omia kokemuksia paikoista, joissa olet käynyt, +/-, joita voisi hyödyntää uutta yritystä kehitellessä
-Leikkipaikka ei ole huvipuisto, mutta mahdollisesti, mitä toivoisit, jotta lapsesi viihtyisi sillä välillä, kun kiertelet liikkeessämme?
-Millaisia pöytävuokria / millainen paikka?
-Ym ym?
Ehdotuksia otetaan vastaan, jotta saataisiin asiakkaita miellyttävä kirppis. Omaa tutkimustyötä olemme toisista kirppareista jo tehneet.
Kiitos kaunis jo etukäteen :)
Kommentit (28)
Kannattaa miettiä esim. pöytien rakenteita: ovatko ne sitä samaa käsittelemätöntä puuta, vai olisiko jokin siistimpi rakenne paremman näköinen ja helpompi pitää puhtaana? Siivoukseen pitäisi panostaa, ja jos mahdollista, niin kannustaa myyjiäkin pitämään pöytiään siisteinäiäkin vierailemaan pöydällään usein ja siistimään sitä.
Lämpötilan pitäisi olla miellyttävä, mieluummin vähän viileä kuin kuuma. Tähän varsinkin kesällä päättyvät usein omat kirpputorikierrokseni, mukavin kirpppuroti, jossa olen olen ikinä käynyt, onkin sijainnut vanhassa kivinavetassa. Jos viilentävään ilmastointiin ei ole varaa isossa tilassa (ymmärrettävää), niin olisi hyvä, jos ilma edes liikkuisi kunnolla.
Käytävien leveys on hyvä huomio, pikkujuttuna vielä ehkä se, että on aina kiva, jos kirppiksellä voi kiertää jonkin selkeän logiikan mukaan tiettyä reittiä, jonka varrella kaikki pöydät sijaitsevat.
En tiedä, että minkä tyyppisiä tavaroita sinne on tulossa, mutta minusta on mukavan selkeää, jos esim. antiikki/vanhat tavarat on ryhmitelty erikseen johonkin paikkaan, mistä ne löytää kaikki kerralla. Ja kalliimmille tavaroille jokin lukollinen vitriini.
Ja tämä ei ehkä ole Pohjois-Savossa niin mahdollista, toki vähän paikasta riippuen, mutta kulkuyhteys myös julkisilla olisi ihana bonus:)
liikkeen perustaminen tulee maksamaan? Siis mm. kaikki kalusteet ja liiketilan kunnostus liiketoimintaa varten ja mitä kaikkea tarvitseekaan tehdä ennen kuin voi liikkeen avata.
siellä on täyden palvelun osasto. Sinne voi vaan viedä vaatteet ja sijoittavat ne omille paikoilleen. Siellä lukee pojat 74 - 80 jne jne. On tosi helppo katsoa vaatteita, kun ei tarvi kaikkia paikkoja käydä läpi.
Mutta tämä vaatii paljon aikaa ja viitseliäisyyttä.
Mulla ei ole niin paljoa tavaraa ja vaatteita että voisin 5 euron vrk maksuja maksaa, heidän tapa sopii mulle paljon paremmin ja en voi ikinä jäädä tappiolle.
Se että joku pitää pöydät kunnossa olisi iso plussa. Valtaosa kirppareista muuttuu äkkiä jätelavoiksi ja sitten sitä marmatusta kun mulla on NIIN hyvää tavaraa eikä mikään käynyt kaupaksi. Paskasta ei kukaan mitään maksa.
Pöydän koko voisi olla joku neliön luokkaa. Vuokrasta en osaa sanoa mitään...
Menestystä yrityksen perustamiseen. T: Martta
trokaripöydille täältäkin. Ärsyttää jos ne samat tavarat ovat samoilla pöydillä kuukaudesta toiseen. Enää en edes käy eräällä lähikirpparilla kun siellä on niin paljon näitä pöytiä. Tavarakin niissä on surkeaa ja hinnat järkyttävät.
"- EI trokaripöytiä! Eli joku sääntö että ei saa ottaa pöytää pidemmäksi ajaksi kun X kuukautta.
- Ei uusia tavaroita myyntiin (ei ainaskaan suurempia määriä, siis näitä esim. kiinasta tai thaikuista tuotuja halpisjuttuja)"
Komppaan! Max. 1 kk samalla myyjällä pöytä on mielestäni riittävästi. Jos sitten halajaa taas myydä, niin tervetuloa 1 kk tauon jälkeen uudelleen. Eikä ehdottomasti noita uusia tavaroita, jotain halpoja tekokukkia, lasten leluja jne.
Aluksi kannattaa laittaa varmaan joku pöytävuokratarjous, jolla saa paljon tavaraa myyntiin ja polkaistua homman alkuun. Riittävän ajoissa mainonta tietenkin. Paikat kannattaa pitää siistinä, ja vanhat, myymättömät tavarat hävittää vaikka 3 kk päästä, kuten edellä on jo ehdotettu.
- EI trokaripöytiä! Eli joku sääntö että ei saa ottaa pöytää pidemmäksi ajaksi kun X kuukautta.
- Ei uusia tavaroita myyntiin (ei ainaskaan suurempia määriä, siis näitä esim. kiinasta tai thaikuista tuotuja halpisjuttuja)
- Ei provikkaa myynnistä, eli pelkkä pöytävuokra.
Muuten sitten samaa mitä muutkin ovat sanoneet, eli suht siistiä, valoisaa ja pödydät niin että varkailla on vaikempaa piiloutua.
Samoin tietty hälyttimet vuokrattavana ja halutessa voi myös vuokrata "paikan" suljetussa vitriinikaapissa.
-valoisa
-siisti
-ilmastoitu
-aurinko ei saa häikäistä ostajien silmiä ikkunoista
-kamerat!
-Ei likaisia ja risoja lumppuja myyntiin ollenkaan!
-vaatteet PITÄÄ olla pestyjä, kun tuo myyntiin. Eilen törmäsin kirpparilla pöytään, jossa kaikki ihanat naisten muotivaatteet haisi TODELLA paljon hielle. YÄK!!!
-Ei huonekaluja kirpparille, mutta joku "ostostaulu", johon asiakkaat voivat laittaa ilmoitukset ja kuvan myynnissä olevasta huonekalusta.
Myin kerran yhdellä kirpparilla tavaraa ja varmaan puolet varastettiin. Mitään hyvitystä ei tullut. :(
Kk sitten otin kirpparipöydän toisesta paikasta. Sieltä varastettiin ainoastaan yksi laukku, mutta kiitos kameroiden, varas saatiin kiinni ja laukku palautettiin korvauksien kera minulle takaisin.
Pöydän siivouksesta esim 10€ maksu, kun kaikki myyjät ei jaksa siivota itse, mutta haluavat että joku siistii pöydän. :) Maksu siis vapaaehtoinen.