Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on uskomattoman epäsiisti 15-vuotias tyttö

Vierailija
31.07.2011 |

Huone on kuin kaatopaikka, tavarat levällään, vaatteet lattialla puhtaat ja likaiset sekaisin. Roskat jää niille sijoilleen kun jotain tekee vaikka roskis olisi metrin päässä.

Onko tuo aivan toivoton tapaus vai voiko vielä muuttua siistimmäksi, vaikkapa omilleen muuttaessa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

että on muitakin =)

ap

Se kuuluu tuohon ikään. Heillähän on kännykkä kasvanut käteen kiinni ja siksi ovat kyvyttömiä näkemään sotkua. Sen kun elävät sotkun keskellä kunnes itse oivaltavat että siistimpi huone on kivempi huone.

Ihme kun kukaan ei ole keksinyt mopin ja imurin varteen laitettavia kännykkätelineitä ratkaisemaan teinien siivottomuusongelmaa.

Vierailija
42/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuosien takainen ketju osui silmiin kun yritin googlata apua.. tilanne siis se, että meillä asuu joka toinen viikonloppu 15-vuotias tyttö, joka on todella epäsiisti. Suihkuun menosta pitää vääntää, vaatteiden pesemisestä pitää vääntää, haisee hielle ja jopa wc on hänen jäljiltään kamalassa kunnossa - unohtaa välillä vetää kokonaan ja ilmeisesti pyyhkii vähän sinne päin, koska siivosin juuri vessan lattialta ulostekikkareen (!!) hänen jäljiltään. Tyttö on tosi suloinen ja mukava ja hyväkäytöksinen muuten ja tulemme hyvin toimeen, mutta tämä hygieniaongelma ja yleinen sotkuisuus tekevät minut hulluksi. Olen itse hyvin siisti ja omat lapseni eivät koskaan ole sotkeneet noin eikä heidän kanssa tarvitse vääntää suihkussa käymisestä tai esim. siitä, että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä. Tuntuu pahalta joutua koko ajan sanomaan asiasta, koska en haluaisi, että meillä oleminen on pelkkää nalkuttamista, mutta samalla huolestuttaa, oppiiko ikinä tavoille, jos meillä ei vaadita siisteyttä. Asuu pääosin äidillään ja äiti ei selkeästi siisteyskasvatuksesta huolehdi, esim. lapsi ei edelleenkään käyttäisi deodoranttia tai pyyhkisi pissalla käytyään tai pesisi vessan jälkeen käsiään, jollei meillä olisi hänelle noita asioita neuvott. Toki usein unohtaa, koska äitinsä mukaan hikoilu on normaalia eikä pieni hätä edellytä pyyhkimistä. Mikä neuvoksi??

Ei tuo nyt ole kovin epätavallista, murkut just kapinoi noiden siisteysjuttujen kanssa. Ja ei tässä nyt kovin kauas tavrvitse mennä kun peseytymine kerran viikossa oli ihan tavallista eikä teinit mitään deodorantteja käyttäneet, korkeintaan kaupungin paremmalla väellä oli sellaisia. Vessapaperina oli usein sanomalehteä eikä tosiaan tyttöjä neuvottu pissan jälkeen pyyhkimääm. Tytön äiti lienee elänyt tuota aikaa?

Kuinkahan kauas taaksepäin pitää mennä sun mielestä? Itse olin teini 90-luvun alussa ja hyvin osattiin käydä suihkussa ja käyttää deodorantteja, jopa pikkuasialla käydessä pyyhkiä ja pestä käsiämme. Murkkuikä kun usein lisäsi siisteyttä, tuli meikit ja hajuvedetkin käyttöön. 

Olin varhaisteini 70-luvulla, ja kotona oli suihku, amme, sauna ja sisävessoja 2 kpl. Päivittäin oli suihku, tai 2 kertaa päivässä ja deodoranttia käytettiin. Täällä on aina noita ihmeellisiä 1800-luvulla eläineitä tyyppejä kommentoimassa.

Ja sinä olet niitä pussi päässä eläneitä? Tajuatko ollenkaan miten suuret elintasoerot oli vielä 70-80-luvulla? Kerrostaloissa ja rivareissa oli pääosin jo perusmukavuudet mutta maaseudulla ei välttämättä edes joka toisella. Jopa kaupunkien puutaloalueilla moniin taloihin tuli vesijohdot vasta 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kiitos kommenteista. Tiedostan toki, että perheissä on erilaisia tapoja ja että itse olen sieltä siisteysfriikeimmästä päästä. En veikkaisi mitään mielenterveyshaastetta tms. vakavampaa vaan ihan sitä, että äitinsä tyyli on niin erilainen. Haisee itsekin hielle ja kotinsa on sotkuinen. Ja on minua kymmenisen vuotta vanhempi eli ehkä elänyt aikaa, jolloin peseydyttiin harvemmin, en tiedä. Omat lapseni ovat myös teinejä eli tiedän kyllä teini-iän haasteista, mutta omilleni voi asioista puhua ja ymmärtävät, ettei ole muitakaan kohtaan kohteliasta, jos haisee tms. Mutta tämä tyttö suuttuu vaikka kuinka nätisti sanoisi asiasta. Esim. kerran oli pukemassa voimakkaasti hieltä haisevaa hupparia, johon sanoin, että heitetäänpäs toi pesuun kun on ollut jo pitkään käytössä, ota joku toinen. Ei suostunut, jolloin oli pakko sanoa, että huppari haisee. Tyttö haistoi sitä ja väitti, että huppari on aivan puhdas ja minä vaan yritän väittää että hän haisee. Outoa on se, että kaikesta muusta voimme jutella, vietämme paljon aikaa ihan kahdestaan ja tulemme hyvin juttuun, mutta nämä puhtausasiat ovat hänelle aivan punainen vaate. Olen aika neuvoton.

Ap, sun tyttös on jo 23v.

Vierailija
44/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa on se, että kaikesta muusta voimme jutella, vietämme paljon aikaa ihan kahdestaan ja tulemme hyvin juttuun, mutta nämä puhtausasiat ovat hänelle aivan punainen vaate. Olen aika neuvoton.

Nuo on aika henkilökohtaisia juttuja, pitää olla tosi hienotunteinen. Siitäkin voi sanoa että sitä omaa hikeä ei haista niin helposti kuin muut, oma nenä kun turtuu.

Mun 14 v myös väittää että joku (lempi)vaate ei haise eikä antaisi pesuun.

Vierailija
45/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt 26-vuotias omillaan asuva yliopistossa vaativia opintoja suorittava tyttö oli siisti asuessaa kotona, mutta omilleen muutettuaan kaikki muuttui. Pitää henkilökohtaisesta hygieniastaan huolta. Se on tärkeintä. Jokainen silmäripsikin on kondiksessa, kun lähtee jonnekin, mutta pöydät, sängyt (mm. käyttää itseruskettavaa kautta vuoden jaloissa) , tiskialtaat ja KAIKKI on likaista. Ymmärrän, että opinnot vievät paljon aikaa  ja ei havaitse? missä läävässä elää.  Toivottavasti saa  miehen, joka tykkää siivota tai sitten käyttää kotisiivoojaa. Valmistuu varmasti työllistävään ammattiin, joten lienee siihen varaa.

Vierailija
46/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Kiitos kommenteista. Tiedostan toki, että perheissä on erilaisia tapoja ja että itse olen sieltä siisteysfriikeimmästä päästä. En veikkaisi mitään mielenterveyshaastetta tms. vakavampaa vaan ihan sitä, että äitinsä tyyli on niin erilainen. Haisee itsekin hielle ja kotinsa on sotkuinen. Ja on minua kymmenisen vuotta vanhempi eli ehkä elänyt aikaa, jolloin peseydyttiin harvemmin, en tiedä. Omat lapseni ovat myös teinejä eli tiedän kyllä teini-iän haasteista, mutta omilleni voi asioista puhua ja ymmärtävät, ettei ole muitakaan kohtaan kohteliasta, jos haisee tms. Mutta tämä tyttö suuttuu vaikka kuinka nätisti sanoisi asiasta. Esim. kerran oli pukemassa voimakkaasti hieltä haisevaa hupparia, johon sanoin, että heitetäänpäs toi pesuun kun on ollut jo pitkään käytössä, ota joku toinen. Ei suostunut, jolloin oli pakko sanoa, että huppari haisee. Tyttö haistoi sitä ja väitti, että huppari on aivan puhdas ja minä vaan yritän väittää että hän haisee. Outoa on se, että kaikesta muusta voimme jutella, vietämme paljon aikaa ihan kahdestaan ja tulemme hyvin juttuun, mutta nämä puhtausasiat ovat hänelle aivan punainen vaate. Olen aika neuvoton.

Mene sen tytön kanssa kaksin ostoksille. Tyttö saa ostaa mieleisensä shampoot, hoitoaineet, dödöt ja voiteet. Sitten käytte vaikka syömässä jossain kivassa paikassa. Tyttö taitaa tuntea itsensä vähän ulkopuoliseksi teidän perheessä. Tsemppiä ja näytä tytölle, että välität ja pidät huolta.

Vierailija
47/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä vuosien takainen ketju osui silmiin kun yritin googlata apua.. tilanne siis se, että meillä asuu joka toinen viikonloppu 15-vuotias tyttö, joka on todella epäsiisti. Suihkuun menosta pitää vääntää, vaatteiden pesemisestä pitää vääntää, haisee hielle ja jopa wc on hänen jäljiltään kamalassa kunnossa - unohtaa välillä vetää kokonaan ja ilmeisesti pyyhkii vähän sinne päin, koska siivosin juuri vessan lattialta ulostekikkareen (!!) hänen jäljiltään. Tyttö on tosi suloinen ja mukava ja hyväkäytöksinen muuten ja tulemme hyvin toimeen, mutta tämä hygieniaongelma ja yleinen sotkuisuus tekevät minut hulluksi. Olen itse hyvin siisti ja omat lapseni eivät koskaan ole sotkeneet noin eikä heidän kanssa tarvitse vääntää suihkussa käymisestä tai esim. siitä, että alusvaatteet pitää vaihtaa joka päivä. Tuntuu pahalta joutua koko ajan sanomaan asiasta, koska en haluaisi, että meillä oleminen on pelkkää nalkuttamista, mutta samalla huolestuttaa, oppiiko ikinä tavoille, jos meillä ei vaadita siisteyttä. Asuu pääosin äidillään ja äiti ei selkeästi siisteyskasvatuksesta huolehdi, esim. lapsi ei edelleenkään käyttäisi deodoranttia tai pyyhkisi pissalla käytyään tai pesisi vessan jälkeen käsiään, jollei meillä olisi hänelle noita asioita neuvott. Toki usein unohtaa, koska äitinsä mukaan hikoilu on normaalia eikä pieni hätä edellytä pyyhkimistä. Mikä neuvoksi??

Ei tuo nyt ole kovin epätavallista, murkut just kapinoi noiden siisteysjuttujen kanssa. Ja ei tässä nyt kovin kauas tavrvitse mennä kun peseytymine kerran viikossa oli ihan tavallista eikä teinit mitään deodorantteja käyttäneet, korkeintaan kaupungin paremmalla väellä oli sellaisia. Vessapaperina oli usein sanomalehteä eikä tosiaan tyttöjä neuvottu pissan jälkeen pyyhkimääm. Tytön äiti lienee elänyt tuota aikaa?

Kuinkahan kauas taaksepäin pitää mennä sun mielestä? Itse olin teini 90-luvun alussa ja hyvin osattiin käydä suihkussa ja käyttää deodorantteja, jopa pikkuasialla käydessä pyyhkiä ja pestä käsiämme. Murkkuikä kun usein lisäsi siisteyttä, tuli meikit ja hajuvedetkin käyttöön. 

Olin varhaisteini 70-luvulla, ja kotona oli suihku, amme, sauna ja sisävessoja 2 kpl. Päivittäin oli suihku, tai 2 kertaa päivässä ja deodoranttia käytettiin. Täällä on aina noita ihmeellisiä 1800-luvulla eläineitä tyyppejä kommentoimassa.

Älä viitsi, voit hyvin etsiä vaikka tilastot, itsekin olen elänyt maalla ja suihkuja ei todellakaan ollut joka talossa. Asuitko edes maalaistalossa? Kenties kaupungin kerrostalossa?

Asuin omakotitalossa pienehkössä kaupungissa. Kaikilla koulukavereillakin oli samanlaista. Yhden luokkakaverin kotona oli köyhää, heillä oli se ulkovessa.

Maaseudulla asuvilla tuttavilla oli suihkut ja sisävessat sen navetan kyljessä olevan ulkohuussin lisäksi.

Vierailija
48/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet niitä pussi päässä eläneitä? Tajuatko ollenkaan miten suuret elintasoerot oli vielä 70-80-luvulla? Kerrostaloissa ja rivareissa oli pääosin jo perusmukavuudet mutta maaseudulla ei välttämättä edes joka toisella. Jopa kaupunkien puutaloalueilla moniin taloihin tuli vesijohdot vasta 80-luvulla.

Se on vaan kumma, kun asuin omakotitalossa keskiluokkaisessa perheessä kaupungissa enkä tuntenut kuin yhden kaupunkilaisen joilla ei ollut mukavuuksia. Kaikki maaseudulla asuvat tutukin kävivät sisävessoissa ja suihkuissa. Veikkaan kuitenkin, että ero oli lähinnä maaseudun ja kaupunkien välillä. Täällä on ollut paljon keskusteluketjuja juuri tästä aiheesta ja ainakin niiden perusteella hyvin, hyvin alkeellisissa oloissa kasvaminen on ollut tuohon aikaan jo harvinaisempaa.

Vierailija
49/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15-vuotiaan tytön huone on täysi kaaos. Käyn välillä poimimassa sieltä homehtuneita eväsrasioita, puolimätiä banaaneita jne. Hygieniastaan huolehtii hyvin, joskin välillä unohtuu joku terveyssidekäärö lojumaan nälyville. Meikit ym. ovat vessassa levällään ja täyttävät joka tason. Muutenkin elämänsä näyttää välillä olevan kaaoksessa. Tehtävät tehdään aina viimetipan paniikissa ja bussiin pitää joka aamu juosta tukka putkella. Tilanne on mennyt kuitenkin parempaan suuntaan ja pärjää hyvin koulussa ja harrastuksissa ja kavereitakin on. En ole huolissani.

Olen kyllä neuvonut lapsiani hygienia-asioissa ja sanonut suoraan, että nyt kannattaa jo pestä tukka jne. Mielestäni se on vanhemman velvollisuus. Kuka muukaan sitä voisi lapsille opettaa?

Vierailija
50/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaantuneiden teinien yökyläilyrinki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huone on kuin kaatopaikka, tavarat levällään, vaatteet lattialla puhtaat ja likaiset sekaisin. Roskat jää niille sijoilleen kun jotain tekee vaikka roskis olisi metrin päässä.

Onko tuo aivan toivoton tapaus vai voiko vielä muuttua siistimmäksi, vaikkapa omilleen muuttaessa?

Et ole yksin. Meillä on samanlainen tapaus. Muuten on todella tarkka omasta hygieniastaan ja ulkonäöstään ja käy kahdesti päivässä pesulla.

Kaipa hänen kavereidensakin huoneet ovat samanlaisia lääviä kun he kestävät istua oman teinini huoneessa tuntitolkulla ja olla välillä yötäkin vierassängyksi hankitussa vuodesohvassa.

Meilläpäin on sellainen ilmiö, että teinit kiertävät toistensa luona yötä kun kotona tulee riitaa ja loukkaantuneen teinin pitää päästä jonnekin viilentämään tunteitaan. Muuten käyttäytyvät kohteliaasti mutta tekevät ihan älyttömän määrän tiskiä eivätkä laita likaisia astioita koneeseen.

Aina sitten tekstaan varmuudeksi yökyläilijän vanhemmalle että heidän teininsä on meillä yötä ja kaikki on ok. Oma teinikin lähtee välillä ovet paukkuen kaverinsa luokse ja palaa seuraavana päivänä. Pyytää useimmiten anteeksi käytöstään. Pystyy puhumaan siitä, ettei vain pysty suuttuessaan hillitsemään tunteitaan.

Ihana, voi noita aikoja!

Tästä kun selviää että saa teinit aikuisiksi niin voi sitä autuutta.

Meillä poika 14v. tosi siisti mutta muuta ongelmaa ollut matkan varrella.

Kyllä ne muuttuu, tulee eri vaiheita.

Vierailija
51/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä alkoi haista hiki 11-vuotiaana ja tosi voimakkaalta. Apteekista pystyy ostamaan oikeaa DEOdoranttia ei antiperspiranttia, joka tukkii. Siinä ei ole hajusteita eikä alumiinia. Toinen vaihtoehto on suolakivideodorantti. EI tarvitse kemikaalipelon takia olla haisuli - vaihtoehtoja on. Toki noi maksaa, tuo deodorantti on 6 euroa ja suolakivi taisi olla 12 euroa.

Lisäksi 70-luvun lapsena, voin minäkin todeta, että silloin ei käyty joka päivä suihkussa. Kerta viikkoon mentiin saunaan ja viikolla käytiin kerran kylvyssä. Meillä oli kerrostalossa kylpyamme ja taloyhtiön saunavuoro. Mökillä asuimme neljäsosan vuodesta, siellä oli huussi ja sadevettä käytettiin pesuun. Huussissakin oli ihan vessapaperi, myös maalla sukulaisissa, jossa kävimme usein. En ole ikinä kuullut, ettei pissan jälkeen pyyhitä?

Vierailija
52/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 14v. poika sanoi ettei hän alennu niin alas että siivoaisi vessat.

Kysyin kuka siivoaa vessat sun kotona, kuulemma hän itse.

Meitä ei päästä kylään sotkemaan hänen tulevaa asuntoa.

Teinit on kyllä todella mielenkiintoisia.

Vierailija
53/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 14v. poika sanoi ettei hän alennu niin alas että siivoaisi vessat.

Kysyin kuka siivoaa vessat sun kotona, kuulemma hän itse.

Meitä ei päästä kylään sotkemaan hänen tulevaa asuntoa.

Teinit on kyllä todella mielenkiintoisia.

Nyt osaa siivota huoneensa hyvin.

Muistan kun kysyi ains neuvoja miten saan sen pahan hajun aina pois??

Kerroin sitten kaikki mitä pitää tehdä ja nyt saa sen pahan hajun pois itsekkin.

Sitähän se on että hyvää kokonaisvaltaista siivousta.

Vierailija
54/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa teineille antiperspiranttia. Se ei "tuki" vaan estää hikoilun. Deodorantti ei estä mitään, se vain tuoksuu. Mikään ei ole niin hirveää kuin voimakkaasti hikoilevan teinin pistävä hienhaju yhdistettynä deodorantin hajustetuoksuun.

Vierailija
55/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15-vuotiaan tytön huone on täysi kaaos. Käyn välillä poimimassa sieltä homehtuneita eväsrasioita, puolimätiä banaaneita jne. Hygieniastaan huolehtii hyvin, joskin välillä unohtuu joku terveyssidekäärö lojumaan nälyville. Meikit ym. ovat vessassa levällään ja täyttävät joka tason. Muutenkin elämänsä näyttää välillä olevan kaaoksessa. Tehtävät tehdään aina viimetipan paniikissa ja bussiin pitää joka aamu juosta tukka putkella. Tilanne on mennyt kuitenkin parempaan suuntaan ja pärjää hyvin koulussa ja harrastuksissa ja kavereitakin on. En ole huolissani.

Olen kyllä neuvonut lapsiani hygienia-asioissa ja sanonut suoraan, että nyt kannattaa jo pestä tukka jne. Mielestäni se on vanhemman velvollisuus. Kuka muukaan sitä voisi lapsille opettaa?

No kyllä joku siisteysfriikki kuvailisi jo teidät täysin sikaperheeksi ja tytöllekään ei ole kuulemma opetettu mitään jos huone on välillä kaaos. Siisteysfriikkien mielestä sellainen siedettävä sotkuisuuskin on törkyilyä. Ovat siis sellaisia jotka siivoavat ja puunaavat vaikka ei olisi mitään puunattavaa. Se siisteys kun on se joka tekee heistä sitten omassa mielessään sen täydellisen. Vaikka minunkin mielestäni on paljon miellyttävämpää jos on siistiä eikä roskia lojumassa pöydillä mutta muutama karkkipaperi tai tyhjä jogurtti purkki pöydällä ei tee tilanteesta saastaista. Meillä kaikki pitää olla pois vietynä saman vuorokauden aikana ettei niitä kerry tai homehdu. Joidenkin mielestä on kaikki korjattava heti tai olet sika.

Vierailija
56/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sen tytön kanssa kaksin ostoksille. Tyttö saa ostaa mieleisensä shampoot, hoitoaineet, dödöt ja voiteet. Sitten käytte vaikka syömässä jossain kivassa paikassa. Tyttö taitaa tuntea itsensä vähän ulkopuoliseksi teidän perheessä. Tsemppiä ja näytä tytölle, että välität ja pidät huolta.

Juuri näin ollaan tehtykin. Tytöllä on itse valitsemansa pesuaineet ja dödöt sekä muut kosmetiikat, mutta vaikka olisi juuri ennen nukkumaanmenoa käynyt pesulla, haisee jo herättyään hielle eli ei pese kunnolla tai pukee likaisia vaatteita päälle suihkun jälkeen. En voi enkä halua kytätä suihkussa vieressä, peseytyykö kunnolla ja kun kyseessä ei ole oma lapsi, nämä on korostetun vaikeita asioita. On läheinen isänsä kanssa ja isän kanssa yhdessä ja vuorotellen puhumme näistä hänelle, mutta tulos on aina täysi sota. Hassua on se, että on kuitenkin ulkonäöstään tarkka. Mutta ehkä ei vaan haista omaa hajuaan ja siksi kokee meidän kehotukset peseytyä turhana nalkuttamisena.

t. Ap:ksi itseään edellä ajatuksissaan nimittänyt tämän ketjun vuodelta 2011 nostanut (viesti nro 13 on minun eka tähän ketjuun)

Vierailija
57/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tuskin 15 v äiti on 40-luvulla elänyt:DDDD

Olen itse 50-60-luvun nuori, mutta meillä kyllä käytiin saunassa /suihkussa jokapäivä ja käsiä pestiin ja pylly pyyhittiin ihan vessapaperiin(oli kyllä silkkipaperarkkeja).

Stic-tyyppisiä dödöjä kyllä käytettiin yms. (luin juuri vanhoja päväkirjojani)

Vierailija
58/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumisolot eivät toki olleet teidän lasten vika, mutta vanhempien halusta mukavuudet olivat kiinni.

Kotini valmistui maaseudulle 52 ja omasta kaivosta tuli sisälle vesi, kellarisssa oli sauna ja suihku ja vessa sisällä, josta kakat meni saostuskaivoon.

Ei oltu rikkaita, 4 lasta, kotiäiti ja tehtaan duunari(pitkät työmatlkat fillarilla)

Olen se 50-60-luvun teini, joka osasi pyyhkiä perseensä ja käydä pesulla.

Vierailija
59/59 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 15 vuotias tyttö asuu puhelimessa eikä saa roskia roskakoriin. Keittiössä ottaa pakastimesta jäätelön ja jättää paperit pöydälle kun roskis on siinä metrin etäisyydellä. Huoneensa muistuttaa kaatopaikkaa ja siivoaa vasta kun uhataan puhelimen pois ottamisella. Tällä hetkellä niin toivoton tapaus että epäilen mahtaako siitä tulla koskaan oikeaa ihmistä?

Meillä samanlainen 13 v tyttö. Lisäksi koulukin menee mitn sattuu kun seKÄÄN ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän