Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omasta perheestään irtisanoutua?

Vierailija
31.07.2011 |

Onko kukaan tehnyt sitä? Tarkoitan siis lapsuuteni perhettä.

Faija on juoppo ja mutsi valinnut hänen hyysäämisensä. Aina sattuu ja tapahtuu. Onko mun pakko tyttären velvollisuudesta olla mukana tuossa touhussa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin voi. Minä en ole puhunut äitinä kanssa 35 vuoteen.

Vierailija
2/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteeseen vanhempiin pätee samat lait kuin muihinkin suhteisiin; jos suhde aiheuttaa sinulle pahaa oloa ja ahdistusta niin sitä ei kannata ylläpitää.

Vanhempasi ovat aikuisia ihmisiä ja elämäntapansa valinneet itse. Sinä et ole kuitenkaan velvollinen siihen osallistumaan tai tuon sattumisen ja tapahtumisen jälkien korjaamiseen.

Olet itse vastuussa omasta hyvinvoinnistasi ja sinun pitää vain miettiä mitä se tässä tapauksessa kohdallasi merkitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi on sairaus, ja toisaalta alkoholistia hyysäävä läheinen on myös sairas. Sinun ei ole mikään pakko olla heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
4/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös itse miettinyt mahdollisuutta katkaista välini kokonaan,koska aiheuttavat minulle tämän tästä pahaa mieltä ja ahdistusta jutuillaan/elämällään..En heitä itse ole voinut valita,siksi saisivat mennä sitä tietä kuin ovat tulleetkin!

Vierailija
5/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin olen tähän asti ajatellut, että olen heille velkaa jotain. Äiti ei ole juoppo. Läheisriippuvainen kylläkin, ei osaa elää ilman että huolehtii isästäni.

Nyt kun olen itse äiti olen ruvennut miettimään, että mille asioille altistan oman lapseni. Muutamia tapauksia on jo ollut, missä faija ei ole pystynyt tsemppaamaan. Esim. pääsiäisenä mentiin virpomaan (oli sovittu etukäteen) niin faija oli siellä ympäripäissään.

Harmittaa kun äiti on hyvä isovanhempi, mutta hänen painolastinaan on mun isä, joka on kuin tuuliviiri.

Nyt on tilanne se, että faija on jälleen kerran telonut jalkansa kännipäissään, kolmas kerta puolen vuoden sisällä. Nyt jalka meni todella pahasti. Pitkä tarina, mutta äidillä kauhea morkkis tapahtuneesta ym.

Olen ihan kamala ihminen, mutta en enää jaksa tätä.

Kiitos jos kerrotte kokemuksianne, siis samantyyppistä kokeneet.

t:ap

Vierailija
6/6 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kohtalotovereita, joilla oma lapsuudenperhe on taakka?

t:ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme