Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen syntymätodistus hukassa. Milstä hankin uuden?

Vierailija
31.07.2011 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 7-vuotiaalla on, kahdella nuoremmalla ei ole. eli nykyään tiedot on rekistereissä, paperilapulla eiole väliä.

2/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu varmaan missä asut ja missä lapsi on syntynyt?

Ainakin ulkomailla syntymätodistus on kultaakin kalliimpi ja se ainoa joka todella kertoo viranomaisille "kuka olet" :S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei ole 9v, 7v eikä 2v:llä

niitä kun ei nykyään missään tarvita, koska kaikki löytyy rekistereistä.

Vierailija
4/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 17,11,9 ja 1v

Vierailija
5/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paperia....eli et varmaan tarvi. Mutta jos jostain syystä haluat niin soita sinne, missä lapsi syntyi.

Vierailija
6/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän sellaisen tarvittaessa maistraatista saa (siis jos ulkomailla jostain syystä tarvitaan).

Mutta eikö henkkarit olis paremmat?

Vierailija
7/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään saatu syntymätodistusta, kun tyttömme syntyi v. 2006.

Sen (kopion) kuulemma sai jossain erityistapauksissa, jos piti todistaa lapsen saanti viranomaiselle tms. taholle. (Joku isä sai sen sairaalassa armeijaa varten.)

Vierailija
8/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla eikä lapsellani ole. Silti tiedän syntyneeni 1980 ja lapseni 2006.

Vierailija
9/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lapselle saa nykyisin "syntymäkertomuksen" synnäriltä mutta se ei ole sellainen syntymätodistus kuin mitä ulkomailla syntymätodistuksella tarkoitetaan. Ulkomaillahan (esim. Yhdysvalloissa) syntymätodistuksella tilataan esim. passi eli se on todella tärkeä dokumentti.

Millä sitten Suomessa pelataan? No virkatodistuksella tietenkin! Sen saa tilaamalla joko jos kuuluu kirkkoon kirkkoherranvirastosta (monesti netitsekin) ja jos ei kuulu niin maistraatista.

Vierailija
10/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkatodistus on voimassa aina vain 4kk kerrallaan tilauspäivästä lähtien eli sitä ei kannata tilata "huvikseen" odottelemaan piirongin kulmalle jos sitä joskus tarvitsee vaan se tilataan kun sitä akuutisti tarvitaan.

Vierailija
11/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muualta sitä olis tähän maailmaan voinut tulla???

ja jos ei tiedä syntymäpäiväänsä niin sen voi tarkista henkkareista/passista/ajokortista tai vaikka ihan siitä neuvolakirjasesta...

Vierailija
12/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkatodistuksia tai jotain ihmeen synymätodistuksia.

Joten mihin sitä tarvii???

Kelakortitkin ja sotut tulee kaikille automaattisesti joten eiköhän niistä voi tarkista syntymäaikansa sun muun. Ei niissä mitään kuvaa ole mutta tuskin on siinä paperinpalasyntymätodistuksessakaan.

Vierailija
13/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edistystä!

Mutta kyllä sitä silti vielä silloin tällöin tarvitsee. Mm. perunkirjoitusta varten tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Lisäksi sitä tarvitaan joskus vakuutusyhtiötä varten. Adoptioasioissakin sitä tarvitsee. Lisäksi ulkomailla matkustaessa on tiettyihin maihin lapsen kanssa mennessä hyvä olla "mustaa valkoisella" ketkä lapsen vanhemmat ovat - varsinkin jos toisella vanhemmalla on eri nimi kuin lapsella.

Vierailija
14/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastaajille :)

Ajattelin että synnäriltä olisi saatu joku todistus mukaan (itseltäni ainakin löytyy tuollainen todistus, syntynyt olen vuonna -81).

Ulkomaille lähdössä ja ohjeistusta olen saanut että syntymätodistus olisi hyvä ottaa mukaan.

ap

Vierailija
15/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastaajille :) Ajattelin että synnäriltä olisi saatu joku todistus mukaan (itseltäni ainakin löytyy tuollainen todistus, syntynyt olen vuonna -81). Ulkomaille lähdössä ja ohjeistusta olen saanut että syntymätodistus olisi hyvä ottaa mukaan. ap

Äiti -80, isä -81 ja lapset 2000-luvulla syntyneitä. Passit on kaikilla.

Vierailija
16/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille vastaajille :)

Ajattelin että synnäriltä olisi saatu joku todistus mukaan (itseltäni ainakin löytyy tuollainen todistus, syntynyt olen vuonna -81).

Ulkomaille lähdössä ja ohjeistusta olen saanut että syntymätodistus olisi hyvä ottaa mukaan.

ap

Vierailija
17/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on Kelan paperi henkilötunnuksineen se riittää.

Vierailija
18/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kysyy mitä tarkoitusta varten tilaat virkatodistuksen

Kiitos asiallisille vastaajille :) Ajattelin että synnäriltä olisi saatu joku todistus mukaan (itseltäni ainakin löytyy tuollainen todistus, syntynyt olen vuonna -81). Ulkomaille lähdössä ja ohjeistusta olen saanut että syntymätodistus olisi hyvä ottaa mukaan. ap

Sitten ap sanoo että tarvitsee virkatodistuksen ulkomaan viranomaisia varten.

Kannattaa muuten ap pyytää todistus englanniksi tässä tapauksessa.

Vierailija
19/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on kaksoiskansalaisia ja tarvittiin sen toisen maan passia varten syntymätodistus. Sen sai sitten itse asiassa synnäriltä.

Vierailija
20/23 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksat sen 5euroa ja paperi on kädessäsi.

Itseasiassa mies sai sieltä viimeksi laskun mukaan, hyvä kun kysyit tätä niin etsin, on jäänyt maksamatta!