Uskotteko, että pakkoruotsiin suhtaudutaan tulevaisuudessa kuten Neuvostoliitoon?
Epäonnistunut kokeilu, jonka toimimattomuus oli yleisesti kaikkien tiedossa, mutta jota poliittinen eliitti yritti viimeiseen asti pitää pystyssä.
Kommentit (6)
Pohjoismaat vain lähentyvät toisiaan, kun maailma vyöryy päälle. Sillon kelpaa yhteinen kielikin, suomi-ruotsi-englanti-norja-islanti. Mikä nyt vain keskenään onnistuu. Ruotsi ja englanti ainakin.
Miksi tarvittaisiin kahta yhteistä kieltä kun on jo yksi toimiva olemassa (englanti)?
Baltian maat lähentyvät myös Pohjoismaita ja silloinkin ainoa järkevä yhteiskieli on englanti.
uskon ruotsinkielellä ei ole mitään tarvetta suomessa ja se pakkoopiskelu tekee ruotsinkielelle vain hallaa Kuka nyt pakolla oppii mitään sehän on jo bähtu aikoja sitten
omaa vauhtiaan kahden tuntijakouudistuksen jälkeen ja lukiolaiset enemmän ajoi asiaa kuin mitä nyt persut, joiden takia asiaan on tullut takapakkia.
omaa vauhtiaan kahden tuntijakouudistuksen jälkeen ja lukiolaiset enemmän ajoi asiaa kuin mitä nyt persut, joiden takia asiaan on tullut takapakkia.
Mielenkiintoinen yksiyiskohta on se, että nykyinen opetusministeri kertoi vaalikoneissa ennen vaaleja vastustavansa pakkoruotsia...
omaa vauhtiaan kahden tuntijakouudistuksen jälkeen ja lukiolaiset enemmän ajoi asiaa kuin mitä nyt persut, joiden takia asiaan on tullut takapakkia.
Mutta kun pakkoruotsi on poistunut, alkaa likapyykin pesu (kuten on neuvostoaikaakin ruodittu).
Yksi pyykkipäivä voisi koskea sitä, miksi Katainen mitätöi oman puoluekokouksensa pakkoruotsin vastaisen päätöksen ja vielä vannoi vieraan puolueen edustajalle (wallin), että ei tule noudattamaan puolueen ylimmän päättävän elimen päätöstä.
Pohjoismaat vain lähentyvät toisiaan, kun maailma vyöryy päälle. Sillon kelpaa yhteinen kielikin, suomi-ruotsi-englanti-norja-islanti. Mikä nyt vain keskenään onnistuu. Ruotsi ja englanti ainakin.