Liian nuori, liian pentu huolehtimaan toisesta pennusta.
Olen kohta 17 vuotta, mutta liian nuori huolehtimaan lapsestani, liian nuori antamaan toiselle hyvän elämän. Tätä kuulen jokaiselta viraston työn tekijältä aina taistellessani lapsestani.
Minulla on vähän reilu vuoden ikäinen ihana tyttö, jonka isän kanssa erosin puolivuotta sitten. Asumme kuitenkin yhdessä, lapsen takia. Minä opiskelen ensimmäistä vuotta amiksessa, lapsen isä on töissä käyvä 26 vuotias mies. Aikoinaan opiskellut lukion ja edennyt suhteilla töissä.
Nyt 3kk sitten ex mieheni ilmoitti lähtevänsä Lontooseen mahtavan työtarjouksen perässä ja ottavansa tytön mukaan. Siitä asti elämäni on ollut yhtä helvettiä. En mahda miehelle mitään, kaikki paperit näyttää hänen puolelleen, että hänellä on oikeus viedä tyttö mukanaan. Minä tietenkin voisin muuttaa perässä ja saisin tavata tyttöä niin paljon kuin haluan siellä Lontoossa. Mutta.. olisin halunnu asua hänen kanssaan, eikö sillä että olen äiti ole mitään arvoa? Katsotaan vain papereista mitä on elämältä saavuttanut.
Mitä voin tehdä? Onko joku toinen ollut samanlaisessa tilanteessa? Miten voin vakuuttaa että voin olla lapselleni hyvä äiti. En voi opiskella, käydä töissä ja olla äiti yhtäaikaa, miksi aika ei riitä kaikkeen.
Kommentit (65)
auttaa sinua.
Jos tarvitset apua, niin lähetä jokin anonyymi sähköpostiosoite tähän ketjuun.
Otat heti kun voit yhteyttä oiekusaputoimistoon ja kerrot rehellisesti missä mennään. Kerro miten käytännössä arki teillä sujuu. Ja uskoisi tuolla alaikäiseen sekaantumisella olla jotain vaikutusta miestä arvioitaessa. Koita tosiaan pyytää isovanhempiasi avuksesi, jos he vaikka tulisivat mukaan sinne oikeusaputoimistoon?
En usko, että asia on niin yksinkertainen kuin ex-miehesi on antanut sinun ymmärtää. Jos teillä on yhteishuoltajuus, ei lasta noin vain saa maasta viedä.
Jaksamista ja voimia ap!!
Okei. Entä onko minun kannattavaa kertoa, että olen tehnyt Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta töitä? Se on sitä lastenhoitaja työtä siitä asti kun täytin 16, mistä saa 8.20 tunnilta. Minulla on siis ollut oma lapsi aina mukana toisissa perheissä, eli ns. ollut lapsi mukana töissä. Eli katotaanko se hyvällä vai huonolla?
Olet alaikäinen, joten joku on sinun huoltajasi ja tämä joku nyt laiminlyö velvollisuuksiaan. Jollakulla pitäisi olla velvollisuus elättää sinua, koska olet alaikäinen. Kenelle esim. ovat menneet sinun lapsilisäsi, kun vielä olit alle 17-vuotias ja teit töitä elääksesi? Entä elatusmaksut isältäsi/Kelalta, jos isä on varaton?
Tyttöpieni, sinä tarvitset apua, koska et tiedä mitään oikeuksistasi.
Otat heti kun voit yhteyttä oiekusaputoimistoon ja kerrot rehellisesti missä mennään. Kerro miten käytännössä arki teillä sujuu. Ja uskoisi tuolla alaikäiseen sekaantumisella olla jotain vaikutusta miestä arvioitaessa. Koita tosiaan pyytää isovanhempiasi avuksesi, jos he vaikka tulisivat mukaan sinne oikeusaputoimistoon?
En usko, että asia on niin yksinkertainen kuin ex-miehesi on antanut sinun ymmärtää. Jos teillä on yhteishuoltajuus, ei lasta noin vain saa maasta viedä.
Jaksamista ja voimia ap!!
Okei. Entä onko minun kannattavaa kertoa, että olen tehnyt Mannerheimin lastensuojeluliiton kautta töitä? Se on sitä lastenhoitaja työtä siitä asti kun täytin 16, mistä saa 8.20 tunnilta. Minulla on siis ollut oma lapsi aina mukana toisissa perheissä, eli ns. ollut lapsi mukana töissä. Eli katotaanko se hyvällä vai huonolla?
niin käske heidän kysyä tätä asiaa.
Toisaalta jos olet tullut raskaaksi ennen 16 ikävuottasi, niin sehän toimii huoltajuusoikeudenkäynnissä todisteena miestäsi vastaan.