Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian nuori, liian pentu huolehtimaan toisesta pennusta.

Vierailija
30.07.2011 |

Olen kohta 17 vuotta, mutta liian nuori huolehtimaan lapsestani, liian nuori antamaan toiselle hyvän elämän. Tätä kuulen jokaiselta viraston työn tekijältä aina taistellessani lapsestani.

Minulla on vähän reilu vuoden ikäinen ihana tyttö, jonka isän kanssa erosin puolivuotta sitten. Asumme kuitenkin yhdessä, lapsen takia. Minä opiskelen ensimmäistä vuotta amiksessa, lapsen isä on töissä käyvä 26 vuotias mies. Aikoinaan opiskellut lukion ja edennyt suhteilla töissä.

Nyt 3kk sitten ex mieheni ilmoitti lähtevänsä Lontooseen mahtavan työtarjouksen perässä ja ottavansa tytön mukaan. Siitä asti elämäni on ollut yhtä helvettiä. En mahda miehelle mitään, kaikki paperit näyttää hänen puolelleen, että hänellä on oikeus viedä tyttö mukanaan. Minä tietenkin voisin muuttaa perässä ja saisin tavata tyttöä niin paljon kuin haluan siellä Lontoossa. Mutta.. olisin halunnu asua hänen kanssaan, eikö sillä että olen äiti ole mitään arvoa? Katsotaan vain papereista mitä on elämältä saavuttanut.

Mitä voin tehdä? Onko joku toinen ollut samanlaisessa tilanteessa? Miten voin vakuuttaa että voin olla lapselleni hyvä äiti. En voi opiskella, käydä töissä ja olla äiti yhtäaikaa, miksi aika ei riitä kaikkeen.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa ilman sinun lupaasi tai ilman oikeuden päätöstä.

Älä kerro ukolle siitä lakimiehestä, johon olet maanantaina yhteydessä.

Vierailija
22/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsen isän kenties lopettaa lapsen tulevaisuuden turvaaminen ja heittäytyä täällä Suomessa vaikka sossun elätiksi, että tämä toinen lapsi saa leikkiä äitiä? Missä ne isän oikeudet ovat?

on varmaan tosi hyväksi lapselle olla vieraassa maassa lastenhoitajan hoivissa tai jossain lastentarhassa.

Ei se ikä vaan se äitiys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsen isän kenties lopettaa lapsen tulevaisuuden turvaaminen ja heittäytyä täällä Suomessa vaikka sossun elätiksi, että tämä toinen lapsi saa leikkiä äitiä? Missä ne isän oikeudet ovat?

jos yhtäkkiä joutuu eroon äidistään ja ei näkisi häntä. Saanen kysyä sinulta että missä on äidin oikeudet?

Lapsen etua tässä tuskin ajetaan takaa. Lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat lähelleen.

Ja olisin samaa mieltä vaikka tässä tilanteessa olisikin isä, jonka ex olisi viemässä lapsia kauas, toiseen maahan asti.

Vierailija
24/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä paljoa suomea puhu, hän oppii suomen ja englannin samalla, parempaa pohjaa hyvälle kielipäälle tuskin voi antaa. Ja mies kyllä on aivan yhtälainen vanhempi kuin äitikin ja tässä tilanteessa aikuinen ja töissäkäyvä. Hänellä on paremmat edellytykset lapsen hoitoon. Jos mies saa töitä englannista, ei päivähoidon hintakaan tuskin ole ongelma. Ei ihan huonolla palkalla ulkomaille lähetä, 26-vuotias voi tienata paljon ja hän on tainnut koulut käydä. Paremmin mies ulkomailla taloudellisesti varmasti pärjäisi kuin äiti, kerran tähänkin asti on maksanut suurimmat menot, lapsen juoksevat menot ovat asumiseen verrattuna pienet.

Vierailija
25/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä tilanteessa miehellä on paremmat rahkeet lapsen hoitoon. Työ vs opiskelu, molemmilla aikaa yhtä vähän, mutta toisella rahaa.

Vierailija
26/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis niistä traumoista joita sille pienelle aiheutuu kun häneltä riistetään se kaikkein rakkain ihminen tuosta noin vaan.. no, onhan onneksi rahaa jolla kustantaa terapiat.

Vierailija
27/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teiniäippä opiskelee ja ehkä jopa jossain vaiheessa käy töissäkin?? Olisikos vaikka hoidossa, ihan samoin kuin siellä Lontoossakin. Tässä pitää katsoa edellytyksiä lapsen tulevaisuuden turvaamiseen, vastuulliseen vanhemmuuteen ja siihen, että lapselle mahdollistuu hyvä ja tasapainoinen lapsuus. Yksinäinen tuloton teiniäiti vai aikuinen ja itsestään ja perheestään vastuussa oleva mies, jolla on aito halu ottaa lapsi uuteen asuinmaahansa mukaan?

Vierailija
28/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko. Onko lakimiehen tarkoitus ajaa minun puolia? Ettei voi käydä niin että hän edistää isän oikeuksia lapseen. Enkä minä haluaisi viedä lasta isältäänkään, mutta miksi hän ei voin vain jäädä suomeen vanhan työnsä kanssa, miksii hän päättää ottaa sen uuden työn, hän ei minusta taaskaan pidä lasta etusijalla!

jo synnytys laitoksella minua kohdeltiin kuin näkymätöntä, lääkäri ei suostunut kertomaan minulle vauvan hoito ohjeita (mm imetyksestä) ilman, että minun oma äitini oli paikalla. Vaikka MINÄ olen lapsen äiti.

Vierailija
29/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten heille voi olla ok että isä vie lapsen ulkomaille kauas äidistä? Ja syynä on vain työpaikka. Eihän se työpaikka voi olla lapsen etua tärkeämpi ja kyllä lapsen edun mukaista on olla myös äidin kanssa, ihan yhtä hyvin kuin isän kanssa. Mielestäni myös isää on painostettava jättämään tuon työtarjouksen ja jäämään Suomeen jolloin lapsi voi olla molempien vanhempiensa kanssa. Lapsi tulee ennen työpaikkaa, isällä on nyt työpaikka Suomessa. Isä päättää, joko lähtee ulkomaille ilman lasta tai asettaa lapsen edun omansa edelle ja jää Suomeen. Etsi itsellesi hyvä lakimies.

Vierailija
30/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viis niistä traumoista joita sille pienelle aiheutuu kun häneltä riistetään se kaikkein rakkain ihminen tuosta noin vaan.. no, onhan onneksi rahaa jolla kustantaa terapiat.

Vierailija
31/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teiniäippä opiskelee ja ehkä jopa jossain vaiheessa käy töissäkin?? Olisikos vaikka hoidossa, ihan samoin kuin siellä Lontoossakin. Tässä pitää katsoa edellytyksiä lapsen tulevaisuuden turvaamiseen, vastuulliseen vanhemmuuteen ja siihen, että lapselle mahdollistuu hyvä ja tasapainoinen lapsuus. Yksinäinen tuloton teiniäiti vai aikuinen ja itsestään ja perheestään vastuussa oleva mies, jolla on aito halu ottaa lapsi uuteen asuinmaahansa mukaan?

oikeus kuin miehellä on oikeus uuteen työpaikkaan. Yksikään lastaan rakastava isä ei vie lasta noin kauas äidistä pelkän työpaikan ja rahan takia.

Vierailija
32/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun asiaasi. onhan rikollisillakin oikeus puolustukseen (äläkä ota tätä niin, että olisit rikollinen)

Onko sinulla jotakuta aikuista, joka voisi neuvoa sinua? Kuulostat hieman avuttomalta tämän kysymyksen kanssa, että onko lakimies sinun puolellasi...

Auttaisiko. Onko lakimiehen tarkoitus ajaa minun puolia? Ettei voi käydä niin että hän edistää isän oikeuksia lapseen. Enkä minä haluaisi viedä lasta isältäänkään, mutta miksi hän ei voin vain jäädä suomeen vanhan työnsä kanssa, miksii hän päättää ottaa sen uuden työn, hän ei minusta taaskaan pidä lasta etusijalla!

jo synnytys laitoksella minua kohdeltiin kuin näkymätöntä, lääkäri ei suostunut kertomaan minulle vauvan hoito ohjeita (mm imetyksestä) ilman, että minun oma äitini oli paikalla. Vaikka MINÄ olen lapsen äiti.

Vierailija
33/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuullosta siltä, että olisi paljoa mikä täällä Suomessa pidättelee, noita tukia lukuunottamatta. Itsekästä ja lapsellista yrittää torpata lapsen isän uralla eteneminen sen vuoksi, että on itse tehnyt lapsen huonossa elämäntilanteessa. Mitkä tekijät sinua ap täällä pidättelevät?

Vierailija
34/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedätkös, että opiskelijan päivät on vähän lyhyempiä kun työssäkäyvän, varsinkin jos työpaikka on "huippuduuni lontoossa" niin se kuulostaa aika aikaavievältä.

Ei 17v ole enää mikään lapsi, kyllä hän pystyy lapsen kasvattamaan. Ei siihen rahaa tarvita vaan rakkautta. Kunhan lapsella on turvallinen paikka asua, ravitsevaa ruokaa ja sopivat vaatteet.

Ei lapselta voi viedä äiti vaan sen takia, että isä tienaa paremmin. Miksi se isä ei ole sitten hoitanut lasta vauva-aikana???

Vierailija
35/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suomessa tyttö saisi sentään sen ajan kun opiskelen olla hoidossa sukulaisilla. Lontoossa hän menisi vieraalle hoitoon.

Vierailija
36/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipahdin kärryiltä. Asutteko yhdessä? Onko teillä yhteishuoltajuus? Kumpi hoitaa lasta?

Kuulostaa oudolta, että ex mies voisi noin vain viedä lapsen ulkomaille pois äidin ja muiden tärkeiden tukihenkilöiden luota.

Vierailija
37/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuullosta siltä, että olisi paljoa mikä täällä Suomessa pidättelee, noita tukia lukuunottamatta. Itsekästä ja lapsellista yrittää torpata lapsen isän uralla eteneminen sen vuoksi, että on itse tehnyt lapsen huonossa elämäntilanteessa. Mitkä tekijät sinua ap täällä pidättelevät?

Miten minä pärjään Lontoossa? En osaa englantia ollenkaan, ja joo sitä voi opiskella. Mutta siihen menee aikaa. Miten maksan asuntoni ja laskut siellä? Tuskin Suomea puhuva saa sieltä töitä?

Vierailija
38/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ap saa lontoossa mitää tukia. Tottakai muuttaisin jos se olisi ainut vaihtoehto olla lapsen kanssa, mutta sitä ennen taistelisin kynsin ja hampain.

Hanki ap oikeusapua, jos sulla ei jo ole. On ilmainen pienituloisille.

Vierailija
39/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänsä takia? Mistä tiedät että ap:n exällä on AITO halu ottaa lapsi mukaansa?

Aivan samalla tavalla ap pystyy tarjoamaan lapselleen vastuullista vanhemmuutta, hyvän tulevaisuuden ja tasapainoisen lapsuuden.

Pelkkä työpaikka ei sitä takaa että vanhempi on hyvä.

Vierailija
40/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen hoidossa lapsi olisi Suomessa opiskelujesi ajan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme