Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian nuori, liian pentu huolehtimaan toisesta pennusta.

Vierailija
30.07.2011 |

Olen kohta 17 vuotta, mutta liian nuori huolehtimaan lapsestani, liian nuori antamaan toiselle hyvän elämän. Tätä kuulen jokaiselta viraston työn tekijältä aina taistellessani lapsestani.

Minulla on vähän reilu vuoden ikäinen ihana tyttö, jonka isän kanssa erosin puolivuotta sitten. Asumme kuitenkin yhdessä, lapsen takia. Minä opiskelen ensimmäistä vuotta amiksessa, lapsen isä on töissä käyvä 26 vuotias mies. Aikoinaan opiskellut lukion ja edennyt suhteilla töissä.

Nyt 3kk sitten ex mieheni ilmoitti lähtevänsä Lontooseen mahtavan työtarjouksen perässä ja ottavansa tytön mukaan. Siitä asti elämäni on ollut yhtä helvettiä. En mahda miehelle mitään, kaikki paperit näyttää hänen puolelleen, että hänellä on oikeus viedä tyttö mukanaan. Minä tietenkin voisin muuttaa perässä ja saisin tavata tyttöä niin paljon kuin haluan siellä Lontoossa. Mutta.. olisin halunnu asua hänen kanssaan, eikö sillä että olen äiti ole mitään arvoa? Katsotaan vain papereista mitä on elämältä saavuttanut.

Mitä voin tehdä? Onko joku toinen ollut samanlaisessa tilanteessa? Miten voin vakuuttaa että voin olla lapselleni hyvä äiti. En voi opiskella, käydä töissä ja olla äiti yhtäaikaa, miksi aika ei riitä kaikkeen.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuullosta siltä, että olisi paljoa mikä täällä Suomessa pidättelee, noita tukia lukuunottamatta. Itsekästä ja lapsellista yrittää torpata lapsen isän uralla eteneminen sen vuoksi, että on itse tehnyt lapsen huonossa elämäntilanteessa. Mitkä tekijät sinua ap täällä pidättelevät?

Miksi ne on jotenkin vähäisempiä kuin tuo miehen työpaikka? Miksi ihmeessä lapsen isällä on oikeus riistää lapselta äiti vain rahan ja työpaikan takia? Ja eikö myös miehen pidä kantaa vastuu siitä että teki lapsen huonoon aikaan? Ehkä se lapsi olisi pitänyt jättää tekemättä jos kerran halusi huippuduuniin ulkomaille. Aina ei saa kaikkea mitä haluaa, varsinkin kun on isä, lapsen takia on joskus luovuttava jostakin. Jos siihen ei kykene, niin kykeneekö oikeasti huoltamaan lasta?

Vierailija
42/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteishuoltajuus. En paljoa perusta näistä asioista, niin minua on varmaan helppo huijatakkin. Ehkä se lakimiehen ottaminen itsellekkin olisi sitten hyvä asia niin joku tukisi ja olisi minunkin puolellani.

Olen ymmärtänyt että yhteishuoltajuudessa meillä molemmilla on sama oikeus lapseen, mutta riita tilanteissa yms mietitään lapsenetuja ja niiden mukaan toimitaan. Mutta eihän ex mieheni voi saada ilman minun suostumustani yksinhuoltajuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen hoidossa lapsi olisi Suomessa opiskelujesi ajan?

Lapsi on 1 vuotta ja 4 kk. Tyttö voisi olla minun mummilla ja vaarillani, jotka ovat 65 ja 63 vuotiaat, eli jaksavat vielä.

Omaan äitiini minulla ei ole välejä.

Vierailija
44/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo tämäkin jo jotain ap:n kapasiteetista, jos ei ymmärrä mistään mitään oikeudellisesti eikä ole edes oppinut englantia tuohon ikään mennessä. Joo, on mahtavat eväät tuollakin lapsella elämäänsä. Mies kuullostaa ihan ap:n viestien perusteella vastuullisemmalta vanhemmalta. Ap kertoo "maksavansa itse" lapsen kuluja, mutta rahat tulevat luonnollisesti sossulta. Wau, mitä vastuunkantoa. Ja mies on maksanut kaiken tähän asti, joten taitaa nyt vaan pelottaa että elintaso romahtaa.

Vierailija
45/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi saada yksinhuoltajuutta kuin luvallasi/oikeudessatms.

Vierailija
46/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska aloititte seksielämän?

Näihin kysymyksiin ei tarvitse vastata, ovat ehkä hieman intiimejä.

Mietin vain, että eikö Suomessa ole täysi-ikäisen kiellettyä harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa? varsinkin kun teidän ikäeronne on noin suuri eli 9 vuotta. Tätä seikkaa saattaisi voida käyttää oikeudessa lapsen isää vastaan...

Vierailija
47/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhtä rakas se isäkin on, ei äiti ole se "rakkain" "

Aika moni 1v. luultavasti kuitenkin on sitä mieltä että äiti on se rakkain. Lapsi kun ei tällaista tasa-arvoajattelua ymmärrä.

Vierailija
48/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvioit sitten kielitaidon perusteella ihmistä. Mistäs tiedät vaikka AP osaisi puhua kahtatoista eri kieltä joihin ei vain lukeudu englanti? :D

Vierailija
49/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

he neuvovat sinua ja saat apua, jos asia menee oikeuteen asti. Nyt isä ei voi viedä lasta ilman suostumustasi.

Vierailija
50/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit myöhemmässä viestissä, eetä äitisi kanssa ei ole välejä. Onko isäsi kanssa? Kuinka paljon olet isovanhempiesi kanssa? Ovatko he koulutettuja tai muuten fiksuja, että osaisivat auttaa sinua näissä asioissa? Ota heidät mukaan sinne oikeusaputoimistoon. Sinulla on nyt mennyt 3kk hukkaan ja nyt on jo aika kiire hoitaa nämäasiat kuntoon.

Kuka on hoitanut lasta tähän saakka? oletko ollut lapsen kanssa kotona? Kenellä on ollut päävastuu lapsen hoidosta? Käytätkö huumeita, alkoholia, tupakkaa`? jos käytät, niin lopeta heti, koska sitä tullaan käyttämään sinua vastaan.

Voisitko muuttaa isovanhempiesi luo? tai edes omaan kotiin? Tuo ei tee henkisesti sinulle hyvää, että asut miehen kanssa, jonka kanssa et ole yhdessä ja joka suunnittelee taaperon viemistä pois läheltä äitiään.

Meillä on yhteishuoltajuus. En paljoa perusta näistä asioista, niin minua on varmaan helppo huijatakkin. Ehkä se lakimiehen ottaminen itsellekkin olisi sitten hyvä asia niin joku tukisi ja olisi minunkin puolellani.

Olen ymmärtänyt että yhteishuoltajuudessa meillä molemmilla on sama oikeus lapseen, mutta riita tilanteissa yms mietitään lapsenetuja ja niiden mukaan toimitaan. Mutta eihän ex mieheni voi saada ilman minun suostumustani yksinhuoltajuutta?

Vierailija
51/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan äitiini minulla ei ole välejä.

Miksi näin?

Vierailija
52/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, että eikö Suomessa ole täysi-ikäisen kiellettyä harrastaa seksiä alle 16-vuotiaan kanssa? varsinkin kun teidän ikäeronne on noin suuri eli 9 vuotta. Tätä seikkaa saattaisi voida käyttää oikeudessa lapsen isää vastaan...

En ole tullut edes ajatelleekseni tuota. Tuo herätti jopa pientä toivoa nyt itsessäni. Harrastin ekan kerran ex miehni kanssa seksiä olessani 14, eli siitä voisi tulla hallaa hänellä. Vaikka toisaalta en haluaisi olla ilkeä hänelle, mutta ei kai tässä ole vaihtoeihtoakaan. Jos tuolla asialla on enää väliä..

Vierailija
53/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaidottomana Britteihin. Sekään ei ole ihme, että 16-vuotias ei ole täysin selvillä lain kiemuroista. Minäkään en tiennyt huoltajuuksista ennen kuin niitä tietoja tarvitsin.

Nyt 32v minulla on vakituinen työpaikka englannin opettajana.

Kertoo tämäkin jo jotain ap:n kapasiteetista, jos ei ymmärrä mistään mitään oikeudellisesti eikä ole edes oppinut englantia tuohon ikään mennessä. Joo, on mahtavat eväät tuollakin lapsella elämäänsä. Mies kuullostaa ihan ap:n viestien perusteella vastuullisemmalta vanhemmalta. Ap kertoo "maksavansa itse" lapsen kuluja, mutta rahat tulevat luonnollisesti sossulta. Wau, mitä vastuunkantoa. Ja mies on maksanut kaiken tähän asti, joten taitaa nyt vaan pelottaa että elintaso romahtaa.

Vierailija
54/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kerro oikeusaputoimistosta, et siitä että nyt hokasit tämän asian, et sitä, että isovanhempasi hoitaisivat lastasi ym.

En ole tullut edes ajatelleekseni tuota. Tuo herätti jopa pientä toivoa nyt itsessäni. Harrastin ekan kerran ex miehni kanssa seksiä olessani 14, eli siitä voisi tulla hallaa hänellä. Vaikka toisaalta en haluaisi olla ilkeä hänelle, mutta ei kai tässä ole vaihtoeihtoakaan. Jos tuolla asialla on enää väliä..

Vierailija
55/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillain on "kielipäätä" joillain ei, jotkut jaksaa lukea kieliä jotkut ei, ei se tee kenestäkään äidistä/isästä huonompaa ihmistä.

Vierailija
56/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisen kanssa seksin harrastaminen..

Vierailija
57/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit myöhemmässä viestissä, eetä äitisi kanssa ei ole välejä. Onko isäsi kanssa? Kuinka paljon olet isovanhempiesi kanssa? Ovatko he koulutettuja tai muuten fiksuja, että osaisivat auttaa sinua näissä asioissa? Ota heidät mukaan sinne oikeusaputoimistoon. Sinulla on nyt mennyt 3kk hukkaan ja nyt on jo aika kiire hoitaa nämäasiat kuntoon.

Kuka on hoitanut lasta tähän saakka? oletko ollut lapsen kanssa kotona? Kenellä on ollut päävastuu lapsen hoidosta? Käytätkö huumeita, alkoholia, tupakkaa`? jos käytät, niin lopeta heti, koska sitä tullaan käyttämään sinua vastaan.

Voisitko muuttaa isovanhempiesi luo? tai edes omaan kotiin? Tuo ei tee henkisesti sinulle hyvää, että asut miehen kanssa, jonka kanssa et ole yhdessä ja joka suunnittelee taaperon viemistä pois läheltä äitiään.

Isäni jätti äitini yksinhuoltajaksi ollessani 6 vuotias, eli ei ole sinne suuntaan kontakteja ollut. Isovanhemmat asuvat tässä ihan lähellä joten näemmä ainakin joka toinen päivä. Vaari on koittanut auttaa minua parhaansa mukaan. He ovat antanees minulla anteeksi näin nuorena lapsen saannin kuitenkin ehkä vain säälistä. He ovat säälineet minua lähinnä sen takia ettei omaa isääni ole kiinnostanut tavata minua, vaikka viimeksi 13 vuotiaana yritin yhteyttä ottaa.

Mä oon joo ollut lapsen kanssa kotona, ja mielestäni mä oon tehny lapsen kanssa suurimman työn. Niin kuin jo aikaisemmin kirjoitin minä olin se joka istui kotona enkä viikonloppu iltaisin baarissa. En tosin halua syyttää lapsen isää, koska hän antoi minun kuitenkin asua hänen luonaan. Valtiolta kun ei ole vielä kämppää kuulunut, haen koko ajan.

Vierailija
58/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat heti kun voit yhteyttä oiekusaputoimistoon ja kerrot rehellisesti missä mennään. Kerro miten käytännössä arki teillä sujuu. Ja uskoisi tuolla alaikäiseen sekaantumisella olla jotain vaikutusta miestä arvioitaessa. Koita tosiaan pyytää isovanhempiasi avuksesi, jos he vaikka tulisivat mukaan sinne oikeusaputoimistoon?

En usko, että asia on niin yksinkertainen kuin ex-miehesi on antanut sinun ymmärtää. Jos teillä on yhteishuoltajuus, ei lasta noin vain saa maasta viedä.

Jaksamista ja voimia ap!!

Vierailija
59/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ole vanhentunut rikos :(

sitä minäkin vähän pelkään että se on liian vanha juttu

Vierailija
60/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka mielestä ap:n pitäisi osata tuolla koulupohjalla niin paljon englantia, että voisi muuttaa Englantiin. Omaa taustaani käytin vain esimerkkinä, että se englannin kielen osaamattomuuskaan ei ole tae siitä, etteikö ap myöhemmin osaisi, jos opiskelisi.

49

joillain on "kielipäätä" joillain ei, jotkut jaksaa lukea kieliä jotkut ei, ei se tee kenestäkään äidistä/isästä huonompaa ihmistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän