Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian nuori, liian pentu huolehtimaan toisesta pennusta.

Vierailija
30.07.2011 |

Olen kohta 17 vuotta, mutta liian nuori huolehtimaan lapsestani, liian nuori antamaan toiselle hyvän elämän. Tätä kuulen jokaiselta viraston työn tekijältä aina taistellessani lapsestani.

Minulla on vähän reilu vuoden ikäinen ihana tyttö, jonka isän kanssa erosin puolivuotta sitten. Asumme kuitenkin yhdessä, lapsen takia. Minä opiskelen ensimmäistä vuotta amiksessa, lapsen isä on töissä käyvä 26 vuotias mies. Aikoinaan opiskellut lukion ja edennyt suhteilla töissä.

Nyt 3kk sitten ex mieheni ilmoitti lähtevänsä Lontooseen mahtavan työtarjouksen perässä ja ottavansa tytön mukaan. Siitä asti elämäni on ollut yhtä helvettiä. En mahda miehelle mitään, kaikki paperit näyttää hänen puolelleen, että hänellä on oikeus viedä tyttö mukanaan. Minä tietenkin voisin muuttaa perässä ja saisin tavata tyttöä niin paljon kuin haluan siellä Lontoossa. Mutta.. olisin halunnu asua hänen kanssaan, eikö sillä että olen äiti ole mitään arvoa? Katsotaan vain papereista mitä on elämältä saavuttanut.

Mitä voin tehdä? Onko joku toinen ollut samanlaisessa tilanteessa? Miten voin vakuuttaa että voin olla lapselleni hyvä äiti. En voi opiskella, käydä töissä ja olla äiti yhtäaikaa, miksi aika ei riitä kaikkeen.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kaikille mua näissä asioissa sivistyttäneille.

Huomenna lähtee soitto sinne oikeusaputoimistoon!

Vierailija
2/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nuori, mutta aivan varmasti rakastat lastasi ja olet hänelle tärkein kaikista. Toivon sinulle kaikkea hyvää!

Jos jaksat myöhemmin, niin kerro ihmeessä täällä miten asia eteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä edes lapsia? Ei synnärillä LÄÄKÄRI todellakaan anna imetysohjeita äidille.

Vierailija
4/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa sinua. Jos tarvitset apua, niin lähetä jokin anonyymi sähköpostiosoite tähän ketjuun.

Tässäpä luotettavan oloinen avun lähde. "Läski-Jorma -48" aina valmiina auttamaan 17-vuotiaita tyttöjä.

Vierailija
5/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä edes lapsia? Ei synnärillä LÄÄKÄRI todellakaan anna imetysohjeita äidille.

Siinä taas joku näsäviisastelija. AP taisi tarkoittaa kätilöä, joka hänestä osastolla vastasi. Kyllä kätilöt neuvovat tuoretta äitiä imetyksessä, asennossa ja muissa asioissa. Samalla he kertovat liivisuojista. Oma kohtanen kokemus on, oma lapsi 2 vuotias, eli ihan tuoretta tietoa.

Vierailija
6/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa sinua. Jos tarvitset apua, niin lähetä jokin anonyymi sähköpostiosoite tähän ketjuun.

Tässäpä luotettavan oloinen avun lähde. "Läski-Jorma -48" aina valmiina auttamaan 17-vuotiaita tyttöjä.

Kävi sama mielessä!

ps. Hienoa että noin nuori tyttö on noin asiallinen. Jättänyt hienosti keskustelussakin huomioimatta kaiken epätärkeän.

Vierailija
7/65 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä olet hoitanut sitä pääsääntöisesti niin jokaisen puupään pitäisi tajuta että ei sitä lasta voi susta erottaa.

Ja koska lapsen isä ei tätä näytä ymmärtävän niin hän ei todellakaan ajattele lapsen etua vaan omaa itsekästä napaansa.

Ja hyvähän se on jos lähtee sinne Lontooseen tienaamaan kunnon rahat -maksaa sitten sulle kunnon elaritkin.

Te ette ole yhdessä, mutta mies on "hyvää hyvyyttään" antanut teidän asua luonnaan? Sä olet ollut sille vaan lastenhoitaja ja väitän että sillä on ollut pelko perseessä kun olet tullut raskaaksi 15-vuotiaana.

Sä olet siis nyt melkein 17 eli 16-vuotias. Se mies on sua 10 vuotta vanhempi ja on suht sairasta 24 vuotiaan miehen harrastaa seksiä 14-vuotiaan lapsen kanssa. Sellaiselle en tytärtäni antaisi kasvatettavaksi...

Älä anna tuollaisen sian pelotella sua!

Eikä siinä ole mitään jaloa että antaa lapselleen asuinsijan ja maksaa sen kustannuksista osan.

Vierailija
8/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aidosti sitä mieltä, että isä on lapselle huonompi hoitaja kuin äiti? Miksi ja miten perustelet paremmuutesi, jos tosiasiat ovat sinua vastaan? Näinhän ei lain edessä ole, koska molemmat vanhemmat ovat tasavertaisia huoltajia lapselle. Sinä taas olet niin nuori, etten ihmettele viranomaisten kantaa. Miten maksat nykyisin elämisestäsi miehelle?

Vierailija
9/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sitä mieltä missään nimessä että isä olisi huonompi hoitaja lapselle kuin minä, mutta en ymmärrä miten hänellä on oikeus viedä tyttö ulkomaille, pois minulta noin vain?

Kai minulle pitää olla joku oikeus lapseeni. Minua vain painostetaan, että muuta sinäkin Lontooseen. Se on melkein kiristystä, miten eläisin siellä? En osaa kieltä, enkä saisi opiskelu paikkaa, sen verran vaikeaa sen paikan saaminen oli suomessakin!

En minä rahasta tiedä, ennen kuin olen opiskellut on mahdotonta saada töitä, enkä voi tehdä kumpaakin, koska silloinkaan en voisi olla koskaan lapseni kanssa.

Minusta tämä on väärin.

Vierailija
10/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaan sitä ajankohtaa, jolloin lapsia haluaa tehdä. Siihen on ihan hyvät perustelutkin, eli lapselle pitää pystyä tarjoamaan sekä materiaaliset että henkiset tarpeet, joita hän tarvitsee aikuiseksi kasvaessaan. Jos näihin perusasioihin ei ole edellytyksiä, ei lapsen ole hyvä kasvaa kanssasi.

Vierailija
11/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ex miehen kanssa yhteisasuminen on tähän asti mennyt niin, että hän huolehtii vuokrasta ja laskuista. Meillä on omat ruuat ja henk.koht tavarat. Minä olen vuokran sijaan huolehtinut kaikista lapsen tavaroiden, ruuan, vaatteiden rahoituksesta.

Vierailija
12/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon ikäinen saa rahaa elääkseen? Ja vielä lapselle..

Vierailija
13/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän Suomessa pärjää tuilla niin kauan että saa töitä! Ei noin pieni rahaa vielä ymmärrä, eikö rakkaus enää merkitse mitään? minä olin se joka hoiti lasta hänen syntyessään, minä olin se joka istui kotona, enkä viettäny viikonloppujani baarissa, mutta niistä ei ole papereita, niin niillä ei kai sitten ole mitään väliä?

Vierailija
14/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuon ikäinen saa rahaa elääkseen? Ja vielä lapselle..

Tuilla! Eikä tuon ikäinen lapsi VIELÄ maksa paljoa. Vaatteita saa kirppikseltä ja rattaat ja kaikki voi ostaa käytettyinä halvemmalla. Ainut että vaipat ja ruoka maksaa vähän. Mutta kyllä tähän asti ollaan pärjätty.

Vierailija
15/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä johonkin ulkomaille, mieshän on siellä töissä, ja työpäivät on paljon pitempiä kun täällä. Eikä hoitopaikkoja ole tarjolla niin vaan, ja hintakin on ihan toista. Toiseks ei voi lasta laittaa hoitoon erikielellä, ja tuskin miehelläs on varaa aupairiin.

Vierailija
16/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempikin yh-äiti saattaa opiskella, ei sitä silloin lapsia viedä automaattisesti pois.

Kamala tilanne teillä, enpä minä osaa mitenkään auttaa.

Ja pienen pieni lapsi ei tarvitse sitä materiaa ylenpalttisesti, aivan takuulla ap pärjäisi lapsen kanssa. Turha väittää muuta. Ja ilmeisesti ap rakastaa lastaan, tuskin muuten tätä asiaa murehtisi.

Sen verran nuori vielä ap on, että ehtii maksamaan verojen muodossa monen monta kertaa takaisin valtiolle kaiken mitä sossusta saisi pärjätäkseen koulujen ajan. Sitä varten tässä maassa sossu on ettei kukaan joudu katuojaan mätänemään ilman asuntoa ja ruokaa.

Voimia tilanteeseen, toivottavasti asiat selviää!

Vierailija
17/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina soitat oikeusaputoimistoon ja sanot että kyseessä on pikaista apua tarvitseva.

Vierailija
18/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkään ei ole oikein, että lapselta viedään äiti. Jos miehellä on huipputyö siella lontoossa niin kuka sitä pikkuista siellä sitten hoitaa. Lastenhoitaja?

Kyllä suomessa opiskeleva yh voi ihan hyvin kasvattaa ja elättää lapsen. SItä varten ne tuet on. Sitten kun valmistut niin menet töihin. EI lapsi sitä rahaa kaipaa.

En osaa sanoa miten oikeusjutut menee, mutta älä luovuta. Älä anna isän viedä lasta.

Vierailija
19/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lapsen isän kenties lopettaa lapsen tulevaisuuden turvaaminen ja heittäytyä täällä Suomessa vaikka sossun elätiksi, että tämä toinen lapsi saa leikkiä äitiä? Missä ne isän oikeudet ovat?

Vierailija
20/65 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan toi nyt ihan järkyttävää mun mielestä, että lapsi viedään äidiltään noin vain, ja vielä ulkomaille asti.

ap tuskin on ainoa 17v. opiskelijaäiti tässä maassa. eikö heillä ole mitään oikeuksia jos se, usein vanhempi ja paremmin tienaava, poikaystävä saa päähänsä viedä lapsen?

taitaa olla provo..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän