Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Downton Abbey katsomisen arvoinen sarja?

Vierailija
30.12.2023 |

Yleensä tykkään tuontyyppisistä sarjoista, jotka sijoittuvat menneisyyteen ja juonikuviot keskittyy ihmissuhdekoukeroihin. Kahdesti olen aloittanut sarjaa katsoa, mutta se ei tempaa mukaansa. Näyttelijöistä tykkään ja kaikki muuten vaikuttaa lupaavalta, mutta ensimmäiset jaksot eivät tuo koukkua.

En löytänyt sarjasta juuri mitään keskustelua. Onko täällä Downton Abbeyn faneja tai niitä, joihin sarja ei purrut?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on,  lajityypissään huippu.   Moniin roolihahmoihin ihan kiintyi ja hyvää ajankuvaa menneen maailman elämäntapojen väistymisestä ensimmäisen maailmansodan jälkeen. 

Vierailija
2/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihan paras sarja. Suosittelen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin, mutta espanjalainen La Promesa vie voiton. Löytyy areenasta. Se saattaisi temmata sinutkin mukaansa. Ja riittää katsottavaa😅

Vierailija
4/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, upea.

Vierailija
5/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion nyt kolmannella yrittämällä siis katsoa jaksoja enemmän. Kriitikoiden ylistyksiin en aina usko, mutta katsojien mielipiteet kiinnostaa. Enkä edes välitä juonipaljastuksista (vaikken niitä kaipaakaan), koska unohdan ne hyvin nopeasti.

Emmerdalea seurasin vuosikymmenet, mutten tunnu muistavan edes kaikkien perhesuhteita :) No, se onkin erityylinen sarja se.

Ap

Vierailija
6/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan hyvä. Kaudet on vähän lyhyitä, mutta toisaalta niissä ei siten ole mitään turhaa täytettä. Joihinkin asioihin on ehkä vähänkin turhan moderni näkökulma.

Vierailija
7/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin, mutta espanjalainen La Promesa vie voiton. Löytyy areenasta. Se saattaisi temmata sinutkin mukaansa. Ja riittää katsottavaa😅

Olen katsonut kaikki tähänastiset jaksot La Promesasta. Että adelante vaan!

Samoin Gran Hotelin katsoin vastikään uudestaan. Tykkään molemmista.

Ap

Vierailija
8/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi. Brittiläiset periodidraamat on ihan huippuja ja Downton parhaita niistä.

Vierailija
9/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vaikka ensimmäisestä elokuvasta. Sen jälkeen itse ahmin koko sarjan yhtä soittoa.

Vierailija
10/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti katsoa. Mielestäni pääsi kunnolla vauhtiin vasta sodan alkamisen jälkeen.

Vierailija
11/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Downton Abbey on ehkä paras sarja, jonka olen 60-vuotisen elämäni aikana nähnyt.

Mutta myönnän, että kun katsoin sen ensimmäisen kerran, ne aivan ensimmäiset jaksot eivät iskeneet, niin anglofiili kuin olenkin.

Sen jälkeen kuitenkin paranee niin, että olen ahminut kaikki kaudet peräjälkeen jo moneen kertaan, ja osaan jotkin kohtaukset ja vuorosanat ulkoa.

Anna siis vielä Downtonille mahdollisuus!

Vierailija
12/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta Downton Abbey on ehkä paras sarja, jonka olen 60-vuotisen elämäni aikana nähnyt.

Mutta myönnän, että kun katsoin sen ensimmäisen kerran, ne aivan ensimmäiset jaksot eivät iskeneet, niin anglofiili kuin olenkin.

Sen jälkeen kuitenkin paranee niin, että olen ahminut kaikki kaudet peräjälkeen jo moneen kertaan, ja osaan jotkin kohtaukset ja vuorosanat ulkoa.

Anna siis vielä Downtonille mahdollisuus!

No jos kerran anglofiili pyytää, niin toki lupaudun jatkamaan sarjan parissa :D

Toivon todella hurahtavani tähän sarjaan. Espanjalaiset tekee tasokasta draamaa, mutta välillä on mukavaa laittaa se kielikylpy tauolle ja seurata brittien menoa. Ihanan monta kautta Downton Abbeyssa ainakin on.

Ap

Vierailija
13/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin hyvä ja laadukas sarja. 

Vierailija
14/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varoitus: Downtonin ihmissuhdekuviot ovat todella koukuttavia, ja joihinkin (ehkä jopa useimpiin) henkilöihin kiintyy niin, että kun hahmo syystä tai toisesta poistuu, melkein itku tulee. :)

Vierailija
15/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokitellaan pukudraamaksi kuten Bridgeton. 

Rakastin Downton Abbeyta ( paitsi vika jaksoa).  Bridgetonia jäi puoleen jaksoon.

Vierailija
16/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varoitus: Downtonin ihmissuhdekuviot ovat todella koukuttavia, ja joihinkin (ehkä jopa useimpiin) henkilöihin kiintyy niin, että kun hahmo syystä tai toisesta poistuu, melkein itku tulee. :)

Oi, juuri tätä haluan!!

Ap

Vierailija
17/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin MELKEIN?? Minä ainakin itkin aivan hulluna parissa kohdassa.

Vierailija
18/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokitellaan pukudraamaksi kuten Bridgeton. 

Rakastin Downton Abbeyta ( paitsi vika jaksoa).  Bridgetonia jäi puoleen jaksoon.

Minulta meinasi Gran Hotel mennä ohi, kun luin että on pukudraama. Kyllä tyyli oli olennainen osa, mutta pääasiassa se oli rikossarja. Kielen vuoksi aloin katsoa ja sehän vei mennessään.

Kiva jos Downton Abbey on sisällöltään moniulotteinen.

Ap

Vierailija
19/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh, pitkästyttävää. Kuka nyt jaksaa omaa realityään enää televisiosta katsoa. Tuosta on karsittu kaikki jännitys pois, kuten esimerkiksi se että unohdin avaimeni eteishallin flyygelin päälle ja jouduin odottamaan lokonaista 7 min. ennenkuin sisäkkö kerkesi kiinteistön toiselta laidalta avaamaan minulle oven.

Vierailija
20/37 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downtonissa puvut ovat parasta, upeita! Rakastan 20-luvun muotia, ja Downton on yhtä pukuloistoa alusta loppuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme