Uhraanko koko elamani mieheni kiristyksen takia ? ov
Olen naimisissa ulkolaisen miehen kanssa ja asumme hanen kotimaassaan. Olemme olleet yhdessa jo vuosia, mutta nyt on asiat siina mallissa etta ero on melkeinpa ainoa vaihtoehto oman onnellisuuteni kannalta (uskottomuutta yms). Olemme muutaman kerran asiasta tapelleet, haluaisin muuttaa Suomeen takaisin. Mutta asia jaa aina hanen uhkaukseensa, han pitaa huolta siita etta pienet lapset (3 kpl) jaavat hanelle.
No, minulle omat lapseni ovat maailman tarkein asia. Rakastan heita enemman kuin mitaan! En ikimaailmassakaan jata lapsiani, he rakastavat minua, luottavat minuun ja eivat varmasti edes selviaisi ilman minua. Mieheni on hyvapalkkainen, ja on johtotehtavissa hyvassa firmassa. Itse hoidan kotona lapsia. Haluaisin todellakin eron miehestani, muuttaa takaisin Suomeen (en jaada tanne) lasteni kanssa, ja aloittaa uuden elaman. Mutta en uskalla tehda mitaan koska pelkaan menettavani lapseni. Siispa, uhraanko koko elamani ja oman onnellisuuteni mieheni uhkailujen ja kiristyksen edessa.
Mieheni tietaa, etta lapsiani en jata ja tietaa etta uhkailuni erosta ovat yhta tyhjan kanssa.
Please, antakaa jotain asiallisia neuvoja tai erilaisia nakokohtia...
Kommentit (9)
Ota yhteys lakimieheen. Saat kunnon faktoja. Paras olisi tietysti yrittää pysyä suhtkoht sovussa lasten isän kanssa. Älä vaan " kaappaa" lapsia Suomeen. Niitä on tässä jo muutamia katseltu ja aina on äiti hävinnyt. Suomi palauttaa lapset tosi herkästi lähtömaahan.
Mutta lakimieheltä saat varmasti parempia neuvoja.
Kurja tilanne sulla. Toivottavasti selviää parhain päin.
mutta voithan erota ja asua siellä.
jotain luotettavia ystäviä kenties, mihin voisit lasten kanssa muuttaa joksikin aikaa?
Tarvitset pitävää faktaa päätöksenteon tueksi, arvailujen ja jossittelun varassa et pitkälle pötki.
Onnea matkaan, toivottavasti kaikki päättyy sinun ja lastesi kannalta parhain päin!
ulkolaisen otin. Kannattaa miettia tarkkaan jos aikoo ulkomaalaisen kanssa avioitua. Sekin huolestuttaa kun mieheni ei oikeasti ole edes mikaan hyva isa. Matkustaa paljon, tekee pitkia paivia, myos viikonloppuisin. Lasten kanssa on tosi harvoin eika silloinkaan osoita huomiota niinkuin pitaisi. Voi ei...
ap
Eli mikä siellä on tapana. Saako siellä enemmän palkkaa nauttiva aina pitää lapset etc.
Suosittelisin hyvän lakimiehen palkkaamista ja asioiden läpikäymistä hänen kanssaan. Onko sinulla todisteet uskottomuudesta??? Joudut ehkä pelaamaan likaisen pelin. Voisit tehdä suunnitelman lakimiehen kanssa, että minkälainen todistusaineiston tarvitset pitääksesi lapset itselläsi. Onko sinulla rahaa maksaa lakimiehelle? Äkkiä vaan tallettamaan sukanvarteen.
he voisivat ainakin neuvoa sinua alkuun, esim. neuvoa pätevän juristin luokse.
Hanki todisteita miehen väärinkäytöksistä, nauhoita tarvittaessa vaikka hänen uhkailujaan - sanelukoneet ovat nykyään hyvin pieniä! Pistä rahaa sukanvarteen, hanki asianajaja tai mene paikalliseen turvakotiin juttusille. Hanki työpaikka ja laita lapset hoitoon, sitten hankit teille oman asunnon ja laitat eron vireille.
Etkö voi kehittää itseäsi tässä maassa, laittaa lapsia hoitoon, mennä töihin ja aloittaa uutta elämää tässä samassa parisuhteessa, vai kiristääk mies tässäkin suhteessa? Asiat (en kyllä tiedä teidän asioista) paranee, kun nainen pääsee taas normaalielämään ja on muutakin hommaa kuin koti