Meillä menee 1500 euroa kuussa ruokaan. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (23)
että kuinka hirveitä määriä suomalaiset syövät. Ei ihmekään että ollaan niin lihavia. Meillä 3-henkinen perhe (2 lasta ja 1 aikuinen) ja meillä menee ruokaan n. 100 e kuukaudessa, joskus jopa 150 €, jos olemme esim. järjestäneet juhlia tms.
Syömme terveellistä kotiruokaa, paljon kasviksia jne. Teen kaikki ruoat alusta loppuun itse.
Kerro esim koko viikon ruokalista kaikkinensa, kiitos. Kasvikset ovat Suomessa kalliita, joten tuo määrä ihmisiä ei voi selvitä tuolla summalla. En yhtään ihmettele, että joku saa menemään ruokaan 1500 euroa, mutta sitä ihmettelen, että joku muka ruokkii lapsensa satasella kuussa terveellsesti.
Terkuin kolmen lapsen äiti, jonka ruokalasku on tonnin kuussa, ja naudan sisäfilettäkin syödään vain pari kertaa vuodessa.
Kun olin uusiosinkku ja asuin alakoululaispojan kanssa kaksin, ruokaan meni 100-150 e kuussa. Poika söi koulussa ja minä töissä päivällä. Iltaruoan tein pojalle, itse söin leipää tms. En voi käsittää miten kolmihenkinen perhe pärjää tuolla summalla. Meillä menee tuo summa vähintään viikossa nykyään (nyt nelihenkinen perhe - mies ja nuorin lapsi kotona).
K-kauppoihin tosin siinä voi olla mukana jotain vaatteita (poika taisi ostaa kesäkemgät ja siivous ym välineet). Alkoholiin meni varmaan kesäkuussa paljon (juhannukseksikin ostettiin myös vieraille), tosin lihat juhannusaatoksi ostin muualta. Kovasti on ruokalasku noussut. Ostan melko paljon luomua (haluan ostaa): maidot, puuroaineet ja osan jauhoista ja munat ja usein jauhelihankin. Muutenkin ostan monipuolista ruokaa
Miten ihmeessä saa menemään ruokaan noin paljon? Ja ehkä siitä nyt todella kannattaisi karsia, jotta pystytte maksamaan muutkin menot.
Jos ei osta mitään ylimääräistä, kuten karkkia, sipsejä, limuja, pullia jne, niin minun on vaikea ymmärtää tuollaista summaa. Yksi aikuinen syö 100€/vko ruhtinaallisesti tavallista kotiruokaa.
Ulkonasyömiset pois ja einekset minimiin.