Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateellisia yh-äideille?

Vierailija
30.07.2011 |

Mikä siinä on, että päivittäin tällä palstalla näkee "yh-äiti" sanaa käytettävän niin negatiiviseen sävyyn? Kaikki yh:t lokeroidaan samaan porukkaan, koska ne/me kaikki ollaan samanlaisia? Oletteko kateellisia, että jotkut joutuvat/pystyvät pärjäämään itsenäisesti? He ovat paremman näköisiä? Lopettakaa nyt hyvänen aika se urputtaminen! Jos joku on mielestäsi "lunttumainen" (=kaunis), miksi et jumalauta laihduta ja pidä huolta itsestäsi! Vievätkö he miehesi? No mitä jos et pitäisi miestäsi itsestäänselvyytenä! Me olemme kaikki yksilöitä - ydinperhemammat ja yh-äiditkin. Anteeksi, että avauduin, mutta tosissaan ottaa päähän toi.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi minun pitäisi laihduttaa, jos joku toinen näyttää luntulta...?

En tunne kyllä ketään, joka kadehtisi yksinhuoltajia.

t. yksinhuoltajan lapsi

Vierailija
22/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikimaailmassa pitäisi lasta,jos tulisin raiskauksesta raskaaksi. Se lapsi muistuttaisi mua 24/7 siitä hirmuteosta. Enkä kyllä todellakaan kokisi lasta lahjaksi siinä tapauksessa,kun hänet on väkivalloin vasten tahtoani laitettu alulle.

Ja raiskaus onkin sitten ainoa syy miksi abortin tekisin, ja tietty rakennepoikkeavuudet ym sairaudet mitkä ultrassa (mahdollisesti) huomataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yh-äidit

ovat usein rahattomia ja elävät verorahoilla! heidän lapsensa ovat huonotapaisia ja heidän miesystävät.. no.. on mitä on. kyllä käy lasta sääliksi"

Jopa oli yleistys :D

Olen yh. En ole rahaton, vaan normaalissa työelämässä. En elä verorahoilla. Lapseni eivät ole huonotapaisia. Eikä minulla ole edes miesystävää, tällä hetkellä en kaipaa elämääni sellaista, lapseni ovat tärkeimmät. Ja lisätään vielä, että en polta, enkä juuri juokaan, emme asu lähiössä, enkä ole ylipainoinen ja kampaan hiukseni aamuisin. ;D

Hoidan kaiken yksin, lastenhoidon, kodin, kaupassa käynnit, lasten läksyt ja vanhempainillat. Hoidan sairaat lapset ja pidän yöt kainalossa jos ei uni tule. Leikkaan ruohon, katsastan auton, korjaan lasten pyörien puhjenneet kumit. Leivomme, siivoamme, järjestämme joulun ja muut juhlat. Elämäni on oikeasti mahtavaa ja olen todella iloinen, että pystyn tähän kaikkeen. Yksin. Vaikka olen surkea yh-mamma :D :D

Vierailija
24/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja useimmiten varmasti ihan yhtä tasokkaasti kuin perheissä, joissa samat työt tekee äiti JA isä. Eli aivan naurettavia nämä yleistykset täällä rahattomista yh:ista ja heidän huonotapaisista lapsistaan. Kuinkas moni ydinperheen äiti pystyisi tähän:

Olen yh. En ole rahaton, vaan normaalissa työelämässä. En elä verorahoilla. Lapseni eivät ole huonotapaisia. Eikä minulla ole edes miesystävää, tällä hetkellä en kaipaa elämääni sellaista, lapseni ovat tärkeimmät. Ja lisätään vielä, että en polta, enkä juuri juokaan, emme asu lähiössä, enkä ole ylipainoinen ja kampaan hiukseni aamuisin. ;D

Hoidan kaiken yksin, lastenhoidon, kodin, kaupassa käynnit, lasten läksyt ja vanhempainillat. Hoidan sairaat lapset ja pidän yöt kainalossa jos ei uni tule. Leikkaan ruohon, katsastan auton, korjaan lasten pyörien puhjenneet kumit. Leivomme, siivoamme, järjestämme joulun ja muut juhlat. Elämäni on oikeasti mahtavaa ja olen todella iloinen, että pystyn tähän kaikkeen. Yksin. Vaikka olen surkea yh-mamma :D :D

Vierailija
25/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi et tehnyt aborttia??!! Itsekin tulin 19-vuotiaana raskaaksi ja olin siis 20 vuotiaana yh, nyt olen ollut kahdeksan vuotta onnellisessa avioliitossa ja kaikki asiat hyvin ja lapsi mitä ihanin ja suloisin! :)

Ei kannata ahdasmielisistä pikkusieluista välittää :) Ap, hienoa että synnytit lapsesi, olet rohkea nainen!

Vierailija
26/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas moni ydinperheen äiti pystyisi tähän:

Tai veikkaan, että aika monikin ihminen. Kyllä kai jokainen osaa kotinsa kunnossa pitää, itse olen valinnut ok-talo asumisen ja pihanhoidon.

Vierailija
27/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh- äidit ovat ihan tavallista arkea viettäviä äitejä, eikä mitää arkea suurempaa.

Yh-äitinä mulle on ihan sama, mitä negatiivistä meistä puhutaan, mutta se mikä minua ottaa päähän on se, että yh-äidit tekevät siitä niin pirun ison numeron.

Vierailija
28/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika rajusti on täällä heidän YDINperhe idylliä haukuttu ja arvosteltu. Hups, eikös niiden lapset olekaan ne huonosti käyttäytyvimmät..

Vierailija
29/33 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sellaiselle jonka mies on kuollut tai joku vajakki. Sellaiselle olen kyllä hetkittäin kateellinen jonka mies ottaa lapset vuoroviikoin luokseen ja itse saa elää omaa rauhaansa.

En koe yh-äitejä negatiivisena asiana, ehkä säälin joskus.

t: kolmen pienen lapsen ydinperheäiti, jonka mies on aina töissä eikä ole tukiverkostoa.

Vierailija
30/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yh-äidit

ovat usein rahattomia ja elävät verorahoilla! heidän lapsensa ovat huonotapaisia ja heidän miesystävät.. no.. on mitä on. kyllä käy lasta sääliksi"

Jopa oli yleistys :D

Täällä toinen lähes samanlainen, ilman ruohon leikkuutta :D Rahaa on ostella itsellekkin,lapset saa kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin, teen kaiken enkä silti tunne itseäni huonoksi ja hylätyksi äidiksi. Ai että mä nimittäin nautin ettei ole miestä riippakivenä aina! :D Otan sen miehen sitten kun sopiva kohdalle sattuu ;) ja ei,en todellakaan häpeä olla yh, ennemminki ylpeä.

Toisin kun TODELLA MONI tuntemani suhteessa oleva mamma ruikuttaa ja valittaa että pitäis saada apua eikä rahat riitä, pitäis jaksaa sitä tätä tuota,voi voi kun lapsi kipeä ja joutuu valvomaan voiiii voiii eeeiikää taaas eiii jaksa päähajoaa tarviin lomaa... *reps*.. harvemmin yh-mamman olen kuullu sanovan samaa. Joillakin yh-mammoilla on onneksi tukipilareita välillä auttamassa ja tukemassa, ei tarvitse tuntea hylätyksi tulemista vain sen takia että sattuu olemaan yh! Ja kyllä,on yh mammoillakin omaa aikaa,vaikkei yhtä paljon välttämättä kun miehen omaavilla, mutta nauttiipa siitä sitäkin enemmän! :) Toiset osaa nauttia pienistäkin asioista,ei tarvitse aina olla sitä kaikkea ja päästä aina menemään kun mieli tekee.

Vierailija
31/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä,huolehdin joka päivä ulkonäöstänikin,eikä se ole lapsiltani hetkäkään pois,sillä teen sen ennen kuin he heräävät ;) Rupsahtaneet avio/avo mammat ne vaan siellä kadehtii kun ei ole sitä aikaa hoitaa itseään :D

Vierailija
32/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin sen miestenviemisasian esiin, koska täällä on sellainen käsitys, että yh-äidit ovat kauheita vamppeja. Näinhän ei ole. Se toinen nainen voi olla kuka tahansa, mutta jos se sattuu olemaan yh-äiti, se muistetaan AINA mainita! Sellaisia ne yh:t on jne jne... Olen itse nuori (20v) kaunis yh-äiti, enkä tietääkseni ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Silti saan aina halveksuvia katseita ja ilkeitä kommentteja epävarmilta mammoilta.

Itseäni alkoi vaan naurattaa kun luin, että olet 20v yh

Ei millään pahalla, mutta jotenki mun mielestä noloo olla teiniäiti yh :D:D

mutta toi kirjotus oli sen näkönen, että sen on tehny joku varhaisteini. Ja mun mielestä on nolompaa olla varhaisteini kuin yh teiniäiti...

Vierailija
33/33 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samanlaisia surkimuksia kuin yh-äidit..? Ai niin, ei tietenkään... Yh-mieshän on ihana ja luotettava, kunnioitusta ansaitseva yli-ihminen kun huolehtii oikein lapsestaan kun paha paha etä-äiti on hylännyt lapsensa...

Helvetin kaksinaismoralistista ja ilkeää porukkaa täällä, hävettää puolestanne olla nainen ja äiti.