Kateellisia yh-äideille?
Mikä siinä on, että päivittäin tällä palstalla näkee "yh-äiti" sanaa käytettävän niin negatiiviseen sävyyn? Kaikki yh:t lokeroidaan samaan porukkaan, koska ne/me kaikki ollaan samanlaisia? Oletteko kateellisia, että jotkut joutuvat/pystyvät pärjäämään itsenäisesti? He ovat paremman näköisiä? Lopettakaa nyt hyvänen aika se urputtaminen! Jos joku on mielestäsi "lunttumainen" (=kaunis), miksi et jumalauta laihduta ja pidä huolta itsestäsi! Vievätkö he miehesi? No mitä jos et pitäisi miestäsi itsestäänselvyytenä! Me olemme kaikki yksilöitä - ydinperhemammat ja yh-äiditkin. Anteeksi, että avauduin, mutta tosissaan ottaa päähän toi.
Kommentit (33)
mä olen yh (tai lähivanhempi) enkä kyllä koskaan ole koskenut varattuun mieheen. Tosin seurustelen, mutta sekin mies oli vapailla markkinoilla. En ymmärrä miksi tuon asian vedit esiin. Vai onko se tosiaan niin, että yksinhuoltajien kuvitellaan vokottelevan varattuja? Voihan naimisissakin oleva vokotella varattuja. Pettäminen kun on aika yleistä.
Tosin ennen kuin erosin, mä itsekin ehkä vähän kadehdin yksinhuoltajilta niitä vapaita viikonloppuja, että voi tehdä mitä huvittaa eikä kellään ole siihen mitään sanomista. Mutta se olikin sitten ainoa asia mitä kadehdin.
tunnen niin ihania yh-äitejä lapsineen( ja yh:lla tarkoitan ettei isää laisinkaan kuvioissa),paras ystäväni on yh-äiti, siskoni on yh-äiti, rohkeita naisia, jotka ovat lähteneet huonosta liitosta ja ajatelleet lastensa parasta!
On niitä yh-äitejäkin joka junaan, kuten meitä ydinperhemammojakin. Joskus tulee kyllä yleistettyä siihen negatiivisempaankin suuntaan, jos sillä tuulella olen, pahoittelen! Koksa on niitä turhiakin eroja ja raskaaksi hankkiutumisia, ilman tietoa siitä tuleeko isä olemaan kuvioissa vaiko ei tai sitten ei tietoa koko isästä.
Eli en, en ole kateellinen, yhdelläkään yh-äidillä ei ole sitä mitä minulla on ja siitä pidän kiinni. Ja mä saan myös vapaa-aikaa just millon haluan, eli en ole kateellinen myöskään niille, joilla on se vkl-isi kuvioissa mukana. Ja myös minä pärjään kaikkien kolmen lapseni kanssa satavarmasti vaikka yksin(kuten kuka tahansa normaali äiti/isä), jos sellainen tilanne eteen tulee.
no samanlaillahan täällä lokeroidaan uskovaiset,kotiäidit,töissä käyvät äidit yms.
tyhmää,tiedän.
Vedin sen miestenviemisasian esiin, koska täällä on sellainen käsitys, että yh-äidit ovat kauheita vamppeja. Näinhän ei ole. Se toinen nainen voi olla kuka tahansa, mutta jos se sattuu olemaan yh-äiti, se muistetaan AINA mainita! Sellaisia ne yh:t on jne jne... Olen itse nuori (20v) kaunis yh-äiti, enkä tietääkseni ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Silti saan aina halveksuvia katseita ja ilkeitä kommentteja epävarmilta mammoilta.
ja vielä yks juttu! minkä helvetin takia mun pitää kaikille mukamas selittää, että miksi kasvatan lasta yksin? ehkä oli huono mies, ehkä olin huolimaton ehkäisyn kanssa, mitä sitten?! mutta mikä oikeus sulla on arvostella mua? en minäkään arvostele sua ja sun valintoja!
Vedin sen miestenviemisasian esiin, koska täällä on sellainen käsitys, että yh-äidit ovat kauheita vamppeja. Näinhän ei ole. Se toinen nainen voi olla kuka tahansa, mutta jos se sattuu olemaan yh-äiti, se muistetaan AINA mainita! Sellaisia ne yh:t on jne jne... Olen itse nuori (20v) kaunis yh-äiti, enkä tietääkseni ole tehnyt kenellekään mitään pahaa. Silti saan aina halveksuvia katseita ja ilkeitä kommentteja epävarmilta mammoilta.
Itseäni alkoi vaan naurattaa kun luin, että olet 20v yh
Ei millään pahalla, mutta jotenki mun mielestä noloo olla teiniäiti yh :D:D
ja vielä yks juttu! minkä helvetin takia mun pitää kaikille mukamas selittää, että miksi kasvatan lasta yksin? ehkä oli huono mies, ehkä olin huolimaton ehkäisyn kanssa, mitä sitten?! mutta mikä oikeus sulla on arvostella mua? en minäkään arvostele sua ja sun valintoja!
Aivan satavarmasti. Pukeutumista, ulkonäköä, tuntuvat liikuttavan kovasti sun elämääsi.
Eikä sun tarttekaan selitellä, mutta jos joku kysyy niin miksei voi kertoa? Häpeääkö? Kännipanovahinko?
Aijaa mun mielestä on aika noloa kuvitella olevansa parempi kuin joku muu. En mä tiedä miten sut on kasvatettu, mutta mut on kasvatettu niin, että kaikkia pitää kunnioittaa. Jokainen tekee tavallaan. Mutta toi taisi todistaa mun pointin!
rahapula heillä on yleensä kova ja henkinen yksinäisyys ( tosin ei kaikilla)
et voi selitellä?
Mä oon aina miettinyt, kuka ottaa 20v. yksinhuoltajan naisekseen joskus.
Mutta ihme ja kumma kun noita miehiä on monenlaista.
Jokaselle yh:lle jotakin.
ei, mua ei todellakaan nolota. päinvastoin! mä olen älyttömän ylpeä itsestäni, ja siitä kuinka hienosti olen pärjännyt. mutta mielestäni on epäkohteliasta kysyä puolituntemattomilta ihmisiltä miten heidän lapsensa siitettiin. tai kuinka paljon hän tienaa. mut raiskattiin, ja kun tulin raskaaksi miesystäväni jätti minut. en mielelläni sitä huutele lapseni takia missään neuvolan odotushuoneessa.
voin aivan rehellisesti sanoa, etten arvostele ketään, paitsi ilkeitä ja pahantahtoisia ihmisiä. miksi pitää alentaa muita tunteakseen itsensä hyväksi? en ymmärrä.
Olen huomannut saman! Naisilla on joku ihme alemmuuskomleksi. Pahimpia ovat 30-45 vuotiaat! Viidenkympin jälkeen se onneksi vähän rauhottuu. Ole ylpeä itestäs!
siis sitä että poikkis jätti.
Miksi et tehnyt aborttia?
en ymmärrä enn.
miksi et itse tehnyt aborttia?
Koska minua ei raiskattu, minulla on aviomies ja en tullut raskaaksi sattumalta tai vieraan miehen mälleistä.
Minä olen ollut reilun vuoden kolmen lapsen yh. Exä asuu satojen kilsojen päässä ja tapaa lapsia meillä noin kerran kuussa. Ei ole omia viikonloppuja. Olen lopen uupunut. Ja rahasta on tosiaan tiukkaa jatkuvasti, ruokaan menee kaikki. Olen vahvasti sitä mieltä, että on tarkoitettu, että lapsilla on kaksi vanhempaa. Se nyt ei vaan aina onnistu. Lasten ikävää on hirveä katsella. Avioero tuli 15 yhteisen vuoden jälkeen miehen vaikean peliriippuvuuden takia, ei ollu helppoa ennen yksinhuoltajuuttakaan. Mutta selvitty on kuitenkin!
miksi mun olisi pitänyt tehdä abortti? minun mielipiteeni on, että lapsi on lahja. on mielestäni pöyristyttävää, että edes kysyt tuollaista! pitääkö sinun mielestäsi kaikkien samankaltaisteni perustella miksi ei tehnyt aborttia? tiesin, että pystyn huolehtimaan lapsesta, ja siksi pidin hänet. ei ole lapsen vika, että minut raiskattiin.
mutta valitettavasti taisin olla harvinaisen oikeassa kommenteista päätellen. ahdasmielistä porukkaa
ovat usein rahattomia ja elävät verorahoilla! heidän lapsensa ovat huonotapaisia ja heidän miesystävät.. no.. on mitä on. kyllä käy lasta sääliksi
onko äiti yh vai ei =D Löytyy miitä huonotapaisia lapsia ydinperheistäkin. Ja onnex kaikissa ydinperheissä on ihqut, osallistuvat isät hoitamassa omaa osuuttaan, kumma juttu että tältäkin palstalta saa koko ajan lukea ettei se ydinperhe-elämäkään niin auvoista ole...
Enkä siis ole YH-äiti.