Voiko pikkusiskon nimeksi antaa Adalmiina, kun isosisko on....
Kommentit (69)
... Mari? :/
jossa ap kyseli, voiko Marin pikkusiskolle antaa nimeksi Adalmiina?
Ap, en sano tätä nyt pahalla, mutta miksi ihmeessä kysyt täältä palstalta mitään tuollaista, kun varmasti tiedät, että osa on puolesta ja osa vastaan... Nyt kun osa vastaajista ei pidä nimiehdotuksestasi, niin alat sättiä, kun eivät olekaan Adalmiinan kannalla. Ilmeisesti olet nimivalinnan siis tehnyt, kun puolustat Adalmiina-nimeä noin vauhkona.
Lopuksi voinkin kysyä sinulta, miksi ylipäänsä tältä palstalta asiaa kysyitkään??
ps. Minustakin ne nimet ovat eri paria, tyyliin Väinö ja Lucas, ja yrittäisin keksiä nimen, joka olisi jollakin tavalla samankaltainen, joko tyyliltään tai pituudeltaan. Se lihapulla-hajuvesi-vertaus oli kyllä hauska ja osuva!
eli selvästi on jo päätöksensä melkein tehnyt, mutta on siis epävarma / itsekin tajuaa ongelma.
Toivoi että täällä valtaosa vastaisi, että joo totta kai voi laittaa, mutta nyt kun valtaosa selvästi on sitä mieltä että NOIN eriparisia ei oikein voi laittaa, niin hermostuu.
(Mun mielestä jopa tuo jonkun esimerkin Väinö ja Lucas menisi, kun ovat kuitenkin jotenkin saman pituisai ja lausuttuna kuulostaa Väinö ja Lukas/Luukas, mutta Mari ja Adalmiina... tosiaan kuin hovineito-Tuhkimo-siivooja ja prinsessa).
te ymmärrä, että ap haluaa vain yhdenlaisia vastauksia. Kaikki toisenlaista mielipidettä esittävät ovat "taulapäitä".
Ei yllätä, että lapsilla on eri isät.
mielestäni Helmi Adalmiina kuulostaa ihanalta, ja voithan antaa ensimmäiselle tytöllesi toisen nimen? Siis ihan laillisesti, lisäät papereihin, esim. Mari Viktoria. Hieman vaivaa, mutta olisi kivaa ja voisit myös neuvotella tytön kanssa minkä toisen nimen hän haluaisi Mielestäni Helmi Adalmiina kuulostaa ihanalta, ja voithan antaa ensimmäiselle tytöllesi toisen nimen? Siis ihan laillisesti, lisäät papereihin, esim. Mari Viktoria. Hieman vaivaa, mutta olisi kivaa ja voisit myös neuvotella tytön kanssa minkä toisen nimen hän haluaisi
Mari saattaa kyllä kokea siskon nimen epäreiluna. varmaan haluaisi että hänenkin nimensä olisi sitten vaikka Mariella tai joku yhtä hieno. Lapsi voi olla tosi kateellinen ja mustasukkainen tällaisesta asiasta.. itse ainakin olisin lapsena ollut. Jos kyseessä vanhempi lapsi niin kannattaa ainakin kysyä hänen mielipidettänsä jo etukäteen, ettei tule yllätyksenä.
te ymmärrä, että ap haluaa vain yhdenlaisia vastauksia. Kaikki toisenlaista mielipidettä esittävät ovat "taulapäitä".
No kyllä tuolla ihan imperatiivilla käskettiin hyväksymään. Solvaan? Onko se solvaamista, että toisen ajatus on omasta mielestä typerä, ennakkoluuloinen ja yksinkertainen? tuskinpa siitä kunnianloukkaussyytteitä saa.
ap
Ensinnäkin vaikkapa kymmenen vuoden päästä voi yleinen nimimaku olla jo sellainen, että Mari on hieno kaikessa tavallisuudessaan ja Adalmiina "ihan tyhmä" hienoudessaan. Ja sitten se ns. prinsessaniminen kadehtii isosiskonsa nimeä. Tai sitten on toisinpäin tai molemmat inhoavat omaa nimeään tai kumpikin tykkää omastaan kovasti. Ei näitä voi tietää.
Eikä sisarusten nimillä pitäisi olla mitään merkitystä lasta nimettäessä. En minäkään esittele itseäni, että "Hei, kiva tutustua. Minä olen Miia, siskoni ovat Tiia ja Kiia. Eikös käy kivasti yhteen?"
Se on ihan se ja sama miten lapsensa nimeää, aina joku urputtaa. Eli jos nimestä tykkäät ja se tytölle sopii, niin siitä vain. :)
koska lapsilla on eri isät, niin nimien pitäisi sitä suuremmalla syyllä olla "samaa" sarjaa. Tämä ajatu stuli minunkin mieleeni. Täällä on suuri joukko av-mammoja jo antanut mielipiteensä nimien eriparisuudesta. Kun näin moni vastaajista on samaa mieltä, niin pakkohan siinä on olla jotain perää.
Oudoksun myös sitä, että isosisko ei ole oikein kiinnostunut tulokkaasta. Yleensähän tuon ikäiset ovat vauvoista innoissaan. Onko tyttärellä jo jotain sopeutumisongelmia uusperheeseen. Adalmiin animi sitä tuskin auttaisi.
Paa sen nimeks Paska-Säkki Joka Sikisi Idari Mammamsta
kun niin kovasti olet puoltamassa valintaasi?!?!
Sinä itsehän (ehkä miehesi kanssa) päätät diktatuurillasi lasten nimet, tykkäsivät he niistä aikuisimpina tai eivät.
Ota vastaan kritiikki ja toinen katsantakanta, kun kerran kysyt. Turha kysyä muiden mielipidettä ja sitten omaa aiottua päätöstä alkaa kiivaasti puolustaa. Pistä pois.
Ehkä arvanetkin, että itse en nimeäisi tyttäriäni noin eriarvoisesti. Mutta, kuten sanottu, pallo ja valta on sulla.
isosisko on siis 6v, prinsessa- ja kotileikki-iässä. Mari on kiva nimi, ei siinä mitään. Mutta jos toinen on Adalmiina, niin kyllä se on sellainen palvelusväkipiikatyttö - aatelisneito -asetelma. Tuhkimo tulee mieleen. Ja sellainen mielikuva, että käytät sitä "isoa" siskoa vauvanhoidossa enemmän kuin olisi tarpeen.
Nuo siis minun perustelut; lähinnä mitä mielikuvia tuollaiset sisarusten nimet tuovat.
Toisekseen on todella outoa, ettei isosisko ole innoissaan tulevasta vauvasta. Olethan muistanut olla hänen kanssaan, kuunnella ja olla läsnä, vaikka on ilmeisesti ero ja uusi mies tässä tapahtunut? Ettei se pieni 6-v tunne itseään hylätyksi.
Ja muuten, minusta se Lotta olisi kiva nimi, Marihan sitä ehdotti ja se sopisi hyvin.
Pistä nimeksi Paskalmiina niin ovat tyttäret tasa-arvoisia nimiensä puolesta.
et lapset huomaa/ymmärtää nimien eron ja niihin liittyvät AIKUISTEN odotukset.
Mun mielestä kaikille sopii mikä nimi hyvänsä kunhan ei ole Jeesus,Juudas,Elvis tai Madonna.=)
Miettikääs oiskos sittenkin niin et muotia on laittaa samankaltainen sointuva nimi tänäpäivänä mut kenen vastaajan, 60-80 syntyneistä,sisaruksilla on samankaltaiset nimet?
Vain täys idiootti voi ajatella et nimestä huomaa suosikin.Miten muka Adalmiina on hemmoteltu prinsessa?? Mä pidän nimeä rumana WT nimenä,AP ei.So?????
Naurattaa mimmosta porukkaa täällä liikkeellä.Adalmiina on niin köyhälistö nimi kuin olla ja voi.Kolmannen nimeksi voit sit antaa vaik Jessica.Millainen ihminen pitää Adalmiinaa liian hienona??
Mun nimi Tanja ja sisareni on Caroline.Ja mikä järkyttävintä,meillä on sama isä.Pitäiskö mun mennä terapiaan vaikken ennen tätä ole koskaan ajatellut olevani huonompi mut kyl mä taidan olla kun mulla on piikanimi ja siskolla prinsessanimi vai peräti kuningatar? =D =D =D =D
Kyllä lapset tietää nimien erot tai ainakin prinsessanimet, kun luetaanhan niille satuja ja he katsoo piirroselokuvia telkkarista.
Mutta mulla on myös loistava idea: Pistäkää lapselle Charlotta nimeksi, ja sanokaa häntä Lotaksi, näin tulee Marin toive täytettyä ja lapsilla on lapsena tasa-arvoiselta kuulostavat nimet, mutta nuorimmalla on myös oikeasti prinsessanimi, kuten halusit.
Välillä on livennyt hieman ylianalysoinnin puolelle... Kyllä isosiskolla on kaikki hyvin ja hän on iloinen pieni nuori neiti, ei vaan ehkä vielä aivan ymmärrä, että perheeseen on todella tulossa uusi ihminen, joten siksi ei kovin kiinnostunut.
Mielestäni mielipiteitä on oikeus kritisoida, vaikka on itse niitä kysynyt. Jos kysyy neuvoa, ei se tarkoita, että teen neuvon mukaisesti, ja että saatu neuvo olisi automaattisesti hyvä neuvo.
Charlotta on itse asiassa tosi hyvä idea! (vaikka en mitenkään väkisin halua "prinsessanimeä", eli se ei ole mikään kriteerini) Tosin isosisko ehdotti Lottaa lähinnä siksi, että voisi kutsua siskoaan sitten lottapotaksi :D
ap
mutta miksi solvaat?