Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka on nuorin tietämäsi väitöskirjantehnyt henkilö?? ov

Vierailija
29.07.2011 |

pitänee vähän hehkuttaa mun serkku 26-vuotias alkaa tekemään väikkäriä.. jes..

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha siitä on erikseen hehkuttaa

Vierailija
2/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kamu väitteli 25v menestyksekkäästi, panin paremmaks:) oikeesti, onhan jotku väitelleet aikasemminkin. 26 aika normi-ikä alkaa TEKEMÄÄN väikkäriä, siihen menee yleensä vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsätä väikkäriä heti perustutkinnon jälkeen, tietyillä aloilla ihan tavallista.

Vierailija
4/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin samassa iassa ja valmistuin 32-vuotiaana. Valitettavasti aika moni aloittanut ei saa koskaan vaikkariaan valmiiksi. Esim. matematiikassa tai fysiikassa 2-kymppinen vaitellyt ei muuten liene mikaan harvinaisuus; se riippuu kovasti alasta. Mutta onnea serkullesi.

Vierailija
5/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaana väitellyttä. Tuo 26-vuotiaana aloittaminen on itseasiassa aikas normi. 19v opiskelujen aloittaminen, josta 5 vuotta valmistumiseen, joten 24-vuotiaana voi ihan hyvin alkaa väikkärin tekemisen. Väikkäriin sitten menee about 5-vuotta projektista johtuen. Joten 26-vuotias olisi yli 30-vuotias väitellessään. Aivan normaalia tahtia.

Vierailija
6/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Tuomas Lukka, joka väitteli 20- vuotiaana v. 1995.

Vierailija
7/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun serkku alkaa tekemään väikkäriä.

Vierailija
8/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka ei ole ylioppilas, kerää aineistoa jne. Väikkärin tekee (ehkä) noin 10 vuoden kuluttua.

Vierailija
9/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väittelin 29-vuotiaana.

Vierailija
10/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitteli 26-vuotiaana.

Vierailija
11/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun serkku alkaa tekemään väikkäriä.

hän on diplomi-insinöörikin jo...! ja kirjoilla vielä yli opistossakin..

Vierailija
12/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neroista, jotka on tehneet kolmessa vuodessa tuplamaisterin, ja siitä suoraan jatkaneet väikkäriin. En tiedä millaista perää niissä on, mutta toisaalta ei täysin mahdottomalta suoritukseltakaan kuulosta.

Mutta hieno juttuhan se väikkäri on joka tapauksessa, jos ei kenellekään muulle, niin edes henkilölle itselleen.

Vierailija
13/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekniikan tohtoriksi. Ei kyllä vieläkään, 15v väitöksensä jälkeen osaa lukea käyttöohjeita... :)

Vierailija
14/31 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esa saarinekin oli tosi nuori, noin 20 v

Vierailija
15/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neroista, jotka on tehneet kolmessa vuodessa tuplamaisterin, ja siitä suoraan jatkaneet väikkäriin. En tiedä millaista perää niissä on, mutta toisaalta ei täysin mahdottomalta suoritukseltakaan kuulosta.

Mutta hieno juttuhan se väikkäri on joka tapauksessa, jos ei kenellekään muulle, niin edes henkilölle itselleen.

eli ihan yhteiskuntahyödyllinen on oikein.

Vierailija
16/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin tehdä väikkäriä 24 v, olin 29 v, kun se valmistui (sitten oli kaikki viisi osatutkimusta julkaistu). Prosessia hidasti kaksi lasta välissä :).

Vierailija
17/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen kade :D

Vierailija
18/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proffa sanoi suoraan, että kolmekymppisellä väittelijällä ei ole tulevaisuutta akateemisessa maailmassa. Piti valmistua sen alle. Tämä oli 90-luvulla, nykyään varmasti tiukemmat vaatimukset.

Vierailija
19/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proffa sanoi suoraan, että kolmekymppisellä väittelijällä ei ole tulevaisuutta akateemisessa maailmassa. Piti valmistua sen alle. Tämä oli 90-luvulla, nykyään varmasti tiukemmat vaatimukset.

siis millä alalla? Monet itse tuntemani menestyvät tutkimusryhmän johtajat ovat väitelleet yli 30-vuotiaina. Ei kukaan kysy oletko 26 vai 33-vuotias väitellessä, kun haet myöhemmin dosenttitasoisena rahoitusta omaan tutkimukseesi. Ne katsovat ainostaan julkaisujen tasoa sekä määrää. Väitöskirja on opinnöytetyö tutkijalle, ei elämäntyö. Huomattavasti väitöskirjaa vaikeampaa on tehdä menestyksekäs Post doc vaihe ja kaikkein vaikeinta on menestyä itsenäisenä ryhmänjohtajana. Väitelleitä on paljon ja siitä eteenpäin mentäessä kokoajan porukkaa karsitaan reippaasti. Ryhmänjohtajiksi selviytyvät vain muutamat.

Vierailija
20/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis millä alalla? Monet itse tuntemani menestyvät tutkimusryhmän johtajat ovat väitelleet yli 30-vuotiaina.

Tekniikka. Vaatimukset alle-30 tohtoreista tulivat kai Akatemialta, joka rahoitti tutkijakouluja. Totta, ettei kukaan kysy myöhemmin, milloin ja mitä väikkäriin on laittanut. Mutta jos kisällintyö kestää kovin kauan, jää postdoc-tutkimuskin myöhempään ja CV on aina sen verran lyhempi. Onneksi yliopistoura ei ollut omissa suunnitelmissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme