Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kauhuissani :(

Vierailija
26.09.2011 |

tänään kävi ilmi, että anoppini on antanut 2v4kk ikäisen tyttömme leikkiä yksin pihassamme tunnin kun mummi itse leipoi sisällä. Kävi kuulemma välillä vilkaisemassa ovelta, että tallessa on. Talomme sijaitsee ihan tien vieressä. Samalla paljastui, että mummi tehnyt tätä aiemminkin. Miten on mahdollista, että aikuinen ihminen, joka jaksaa huolehtia mm siitä että onko lapselle puettu villahousut pakkasella toppapuvun alle jne ei tajua huolehtia lapsen perusturvallisuudesta? Olen aika kauhuissani...ja huomautettakoon nyt vielä että ihan itse halunnut hoitaa lastamme! Itse ottanut asian aikoinaan puheeksi kun kuulemma tämän ikäistä ei raaski viedä päiväkotiin. Nyt kyllä harkitsen päivähoitohakemuksen täyttämistä!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyty kaikki lapset vuoden ikäisenä ja joku nuorempanakin pph:lle.

Vierailija
2/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä heti päiväkotiin lapsi!!! Mun esikoinen karkas ton ikäsenä pihalta autotielle kun lapsenvahti oli kipassu sisältä kuopukselle maitoa!!! onneksi oli naapurin setä juuri tulossa lenkiltä samaa tietä ja toi poitsun turvallisesti kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän asti olen ollut silti todella onnellinen siitä, että lapsi saanut olla kotihoidossa mutta nyt kyllä kauhistuttaa pakko myöntää. En vaan voi mitenkään tajuta ettei anopilla ole mikään hälytyskello kilkattanut :( t. ap

Vierailija
4/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuttoa alueelle mikä ei ole valtatien varrella.

Vierailija
5/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kun ei ole paikka jossa voi linnoittautua enkä näe mitään järkeä sille että sellainen pitäisi toteuttaa vain jotta 2v voisi leikkiä yksinään pihalla. Olisiko se sinusta järkevää? t. ap

Vierailija
6/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuttoa alueelle mikä ei ole valtatien varrella.

Oma on vikasi, kun ette ole muuttaneet paikkaan, josta lapsi ei tunnissa ehdi harhailemaan tielle tai vesistöön.

Vierailija
7/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei talo sijaitse valtatien varressa vaan ihan tavallisen lähiökadun varressa. Sisälukutaito kunniaan! t. ap

Vierailija
8/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tontin ympärillä on pensasaita ja osin myös lauta-aita mutta koko tonttia ei saa aidata :D takapihalta pääsee tosta vaan helposti etupihalle missä autopaikat joita nyt vaan ei voi aidata :D t. ap

Vierailija
9/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän ei tajua, että nykypäivänä kasvatusmetodit vähän erilaiset kuin silloin 70-luvulla jolloin pienet vauvatkin jätettiin kerrostalon pihaan nukkumaan ja odottamaan äitiä kotiin töistä. Esim minä kuulemma olen vedellyt päikkäreitä yksin vaunuissani kerrostalon pihassa puun alla tunnin verran kun hoitaja lähti kotiin ja äitini oli vasta bussimatkalla kotiin...että silleen.

Vierailija
10/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaava-alueellakin saa rakentaa aidan omalle tontilleen kun se on perusteltua, sinun mielestähän tyuo ei ole perusteltua ja ei tuon ikäinen kiipeä yli 1,6m aidan yli. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990895

Vierailija
11/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen taitaa olla joku idari...

Vierailija
12/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talon etupiha kaavoitettu autoille silloin ei tonttia saa rajata aidalla. Miten ajat autot pihaan rinnakkain jos vedät siihen aidan? Melkoisen leveän portin olit ajatellut rakentaa :D Ja toderllakin meillä kaava kieltänyt sen asia otettu selville. Älä puhu jos et asioista tiedä rakas ystävä. Ja toiseksi mielestäni ei ole järkevää aidata koko tonttia vain sen takia ettei anoppi tajua että 2v lasta vahditaan. t. ap

Vierailija
13/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aidalla. Kyseessä tamperelainen asuinalue. sama juttu kuin aplla eli etupihassa paikat autoille rinnakkain. Mikään ei poista sitä tosiasiaa ettei 2v lasta jätetä yksin ulos vaikka olisi minkälainen muuri talon ympärillä.

Vierailija
14/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ohis

Vierailija
15/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna otat asian puheeksi ja teet selväksi ettei lasta jätetä yksin ulos. Ja numerolle 5 tiedoksi, ettei kukaan normaali ihminen jätä 2v lasta yksin ulos vaikka olis millainen aita ympärillä!

Vierailija
16/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko talon ympäröivää aitaa kun etupihalla paikat kahdelle tai kolmelle autolle ja autotallissa kahden mentävät ovet. Melkoinen portti tosiaan :D:D:D...

Vierailija
17/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos talon etupiha kaavoitettu autoille silloin ei tonttia saa rajata aidalla. Miten ajat autot pihaan rinnakkain jos vedät siihen aidan? Melkoisen leveän portin olit ajatellut rakentaa :D Ja toderllakin meillä kaava kieltänyt sen asia otettu selville. Älä puhu jos et asioista tiedä rakas ystävä. Ja toiseksi mielestäni ei ole järkevää aidata koko tonttia vain sen takia ettei anoppi tajua että 2v lasta vahditaan. t. ap

ole sitä miksikään muuttanut että olen rajannut/aidannut oman pihani ja ihan oli lupa siihen, en vaan ymmärrä miten te voitte olla niin ajattelemattomia jos lapsi on suuressa vaarassa jäädä auton alle kun on pihalla ja miksi te olette muuttanut semmoselle alueelle, no onneksi ei ole minun ongelma ja osaan itse ratkaista ongelmani eikä tarvi hädissään kysellä apua kun mummo meinaa jätättää auton alle lapsen, huomaatko miten olet ollut ajattelematon? :)

Vierailija
18/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme lähiössä ihan tavallisella omakotialueella ja etupiha kaavoitettu siten että pääovelle on kulku, välissä on istutusalue ja sit alkaa kahden rinnakkain ajettavan auton paikat joten mahdotonta olisi rakentaa aita siten että autoilla vielä pääsee ajamaan tohon pihaan. Mielestäni minä en ole vastuuton jos en aitaa taloani ympäri ja vahdin lastani. t. ap

Vierailija
19/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muuten ihan heti tule mieleen tässä lähistölläkään taloa joka olis täysin aidattu joka sivulta. heh heh...ehkä täällä sit asuu ihmisiä jotka vahtivat niitä lapsiaan (jos ei anoppiani oteta lukuun). t. ap

Vierailija
20/39 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse sitten rakentaa sitä kiinanmuuria talon ympärille...sulle ap neuvon että puhut nyt vakavasti anopin kanssa. t. ohis