Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuka on nuorin tietämäsi väitöskirjantehnyt henkilö?? ov

Vierailija
29.07.2011 |

pitänee vähän hehkuttaa mun serkku 26-vuotias alkaa tekemään väikkäriä.. jes..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esa saarinekin oli tosi nuori, noin 20 v

Pekka Himanen oli 20-vuotias, Esa Saarinen 25-vuotias.

Vierailija
22/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi väitteli 25-vuotiaana. Se on mielestäni ihan "normaali" ikä väittelylle jos homma menee putkeen.

Mieheni väitteli 30-vuotiaana ja oli omasta mielestään tosi vanha väittelijä (oli kaikenlaisia hidasteita siinä väikkärin tekemisessä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisuudesta tiedän nuorempiakin.

Vierailija
24/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmeisesti löydy nuorempia. 20-vuotiaat yleensä vasta on päässeet lukiosta ja ehkä jo kiinni opiskelupaikkaankin.

Vierailija
25/31 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siitä aloittamisesta menee väikkärin valmistumiseen vähintään 4 vuotta, jolloin valmistuminen on ihan normaalisti noin 30-vuotiaana.

Nuorin tietämäni Suomessa tekniikan tohtoriksi valmistunut on Tuomas Hytönen, jonka matematiikan alan väitöskirja valmistui Hesarin NYT-liitteen mukaan kuukautta ennen kuin Tuomas täytti 22 vuotta. (En tiedä, tarkoittaa lehti valmistumisella väitöspäivää, tohtorin tutkinnon myöntämispäivää vai sitä päivää, kun väitöskirja lähetettiin esitarkastukseen.)

Vierailija
26/31 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin tekemään omaa väitöskirjaani tekniikan alalta 24-vuotiaana. Mutta kuten ketjussa on jo aiemmin todettu, väitöskirjan tekemiseen menee täysipäiväisesti työskennellessä tyypillisesti se 3-6 vuotta.

Vierailija
27/31 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi kaveri, väitteli 27/28-vuotiaana (en muista tarkkaan).

Vierailija
28/31 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himanen oli jotain 22v

tarkistin asian

Vierailija
29/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies oli 26-vuotias väitellessään.

Vierailija
30/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis millä alalla? Monet itse tuntemani menestyvät tutkimusryhmän johtajat ovat väitelleet yli 30-vuotiaina.

Tekniikka. Vaatimukset alle-30 tohtoreista tulivat kai Akatemialta, joka rahoitti tutkijakouluja. Totta, ettei kukaan kysy myöhemmin, milloin ja mitä väikkäriin on laittanut. Mutta jos kisällintyö kestää kovin kauan, jää postdoc-tutkimuskin myöhempään ja CV on aina sen verran lyhempi. Onneksi yliopistoura ei ollut omissa suunnitelmissa.

Akatemialla samat säännöt kaikille eikä ole mitään vaatimuksia alle 30-vuotiasta tohtoreista. Akatemian vaatimukset ovat nettisivuilla julkisesti nähtävissä. Itse olen erialalla, mutta perheessä muut väitelleet tekniikasta ja vain 1 neljästä väitellyt alle 30-vuotiaana. Tämä yksi ei ole erityisen hyvin menestynyt jatkossa.

On ilmeisesti aloja, joissa väitöskirjan voi tehdä tutkimuksen luonteesta johtuen yleistä tahtia nopeammin, kuten matemaatiikka.

Vierailija
31/31 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltäni kun asiaa kysyin, niin hän mainitsi pari kaveriaan, jotka ovat väitelleet alle 25-vuotiaina (ts. 25 v). Kuulemma tuo oli juuri se ikäraja "nuorille" väittelijöille, jotka saivat laitokselta (tai jostain) erityisen lisäpalkkion. TT:t siis kyseessä.

T: Se, jonka mies oli omasta mielestään tosi vanha kun väitteli 30 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi