Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko velkaa yhteiskunnalle vai oletko rahoittajien puolella?

Vierailija
29.07.2011 |

Oletko nostanut elämässäsi niin paljon erilaisia tukia, että vaikka maksaisit kuinka veroja, niin jäisit saamapuolelle kuitenkin? Vai oletko niitä työmyyriä, jotka eivät ole tukiluukuilla ravanneet, vaan rahoittaneet muidenkin nostot?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nosta sosiaalitukia, mutta elämäämme tarvitaan paljon mm. vammaisten apuja ja verorahoista kustannettavia hoitoja ja apuvälineitä, taksikuljetuksia. Ehdin kyllä tehdä töitä 20 vuotta ennen tätä. Tuntui hyvältä, kun kovapalkkainen veljeni sanoi, että älä murehdi sitä. Siksi hän veroja maksaa, että kaltaisianne autetaan.

älä todellakaan murehdi näitä rahoja, ne maksaa, ketkä pystyvät ja juurikin siksi, että kaikki niitä rahoja elämäänsä tarvitsee, toiset enemmän.

Vierailija
22/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä vero- ja tuloketjuissa.

Ei ole vaikeaa... silti en usko, että rahoittajia täällä löytyy.

Riippuu tietenkin siitä mitä katsotaan tuloslaskelmaan kuluiksi ap:n laskukaavassa. Mutta anyway, ei tätä av-palstaa lue vain sossun asiakkaat. Satunnaisesti täältä saavat hupia ihan kaikki. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäisten tukien maksamiseen ihmisille =)

MÄ sanon etten tiedä, kattaako maksamani verot kaiken sen terveydenhuollon, yleisten teiden, kirjastojen ym käytön ja kaksi kallista yhteiskunnan varoilla suorittamaani tutkintoa.

Vierailija
24/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kyllä ärsyttää nuo yhteiskunnan loiset. Ihmettelen, että miten maahanmuuttajilla on luxushuonekalut tai miten muut tummat saa paikkakunnalle muuttaessa rokokookalusteet? Miten se käy järkeen, että kun tumma muuttaa paikkakunnalta pois niin vanhat kalusteet poltetaan ja kun tulee uudelle paikkakunnalle niin saa taas uudet rokokookalusteet.

Törkeää kustannusta yhteiskunnalle ja me veronmaksajat vain katsomme ja ihmettelemme.

Vierailija
25/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erinäisten tukien maksamiseen ihmisille =)

MÄ sanon etten tiedä, kattaako maksamani verot kaiken sen terveydenhuollon, yleisten teiden, kirjastojen ym käytön ja kaksi kallista yhteiskunnan varoilla suorittamaani tutkintoa.

Vierailija
26/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseltani on hoidettu syöpä ja siihen saa maksaa pitkään veroja että ne hoitokulut tulisi kuitattua...

Vierailija
27/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olen saanut "vain" Suomessa jotakuinkin kaikille tulevia asioita, kuten lapsilisää, äitiysrahaa, koulutusta, terveydenhoitoa jne. ja maksan veroja ja olen jatkuvasti aikuisiällä maksanut, niin mielstäni olen saamapuolella. Kukaan ei pärjäisi näin hyvin ilman järjestäytynytä yhteiskuntaa. Teen osani ollessani töissä, hoitaessa lapsiani ja sairaita omaisiani ja välittäessäni muistakin - ihan konkreettisin teoinkin ja myös työni ulkopuolella. Olen kiitollinen ja onnellinen. Tunnen itseni tarpeelliseksi monella tapaa, mutta en olisi esimerkiksi vaatimassa minua heikompia tai sairaampia tekemään täsmälleen saman verran.

Vierailija
28/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä vaikka maksan veroja n. 30 000 euroa vuodessa ja mieheni toisen mokoman ja valmistuin niin nopeasti plus kävin opiskeluaikana töissä että opintotuestakin jäi yli puolet nostamatta, meillä on kuitenkin molemmilla yliopistotutkinto, joka kai maksaa aika paljon. Ja täällä Helsingissä lasten päivähoidon todelliset kulut on 900 e/kk/lapsi ja me maksamme vain 200 e/kk/lapsi. Puhumattakaan sitten neuvola-, hammashoito- ym. palveluista, joita käytämme.

Vierailija
29/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen ottaa? En ole tarvinnut juuri muita tukia kuin aikanaan opintotukea, asumistukea, vanhempainrahoja ja kotihoidon tukea, mutta jos laskee, että olen syntynyt, kasvanut ja opiskellut Suomessa, en ehkä ole vielä plussan puolella. Terveydenhoito ja korkeakoulutus ovat aika kalliita.

Mieheni on selvästi rahoittajapuolella. Hän on tullut Suomeen pakolaisena, valmiiksi rokotettuna ja toisen asteen koulutettuna, ja muutaman opiskeluvuoden ohella sekä koko ajan opiskelujen jälkeen tehnyt töitä (poislukien vanhempainvapaajaksot).

Vierailija
30/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pärjää elämässä jos vain yrittää ja käyttää aivojaan.

Minua kyllä ärsyttää nuo yhteiskunnan loiset. Ihmettelen, että miten maahanmuuttajilla on luxushuonekalut

Taas tätä samaa jauhamista. Mun pakolaismieheni on ihan omalla työllään hankkinut mm. asunnon, hienot huonekalumme ja auton, ja sekös joitakin suomalaisia ärsyttää. Kerrotko, millaisia kalusteita meillä saisi olla, kun kuulumme mamu-kastiin?

Vierailija
31/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotta olen ollut nyt töissä 1,5v äitiys- + vanhempainvapaata lukuunottamatta. Ei varmaan ole paljon velkaa enää?

Vierailija
32/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen saanutkin. Olen opiskellut peruskoulussa, lukiossa, ammattikoulussa, AMK:ssa (alempi + ylempi) ja yliopistossa, äitiysloma + omat ja lapsen lapsilisät. Työttömänä 8 kk, muuten kohtuu hyvä palkkaisessa töissä. Sairaslomia + sairaalassa käyntejä tähän mennessä todella vähän. Opintotukea / opintolainaa en ole ikinä nostanut eikä ole sossussa tarvinnut vierailla.

Vierailija
33/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olen saanutkin. Olen opiskellut peruskoulussa, lukiossa, ammattikoulussa, AMK:ssa (alempi + ylempi) ja yliopistossa, äitiysloma + omat ja lapsen lapsilisät. Työttömänä 8 kk, muuten kohtuu hyvä palkkaisessa töissä. Sairaslomia + sairaalassa käyntejä tähän mennessä todella vähän. Opintotukea / opintolainaa en ole ikinä nostanut eikä ole sossussa tarvinnut vierailla.

suurin maksuluokka kuitenkin. Minut on taas hoidettu lapsena kotona eli olen käynyt vain eskarin.

Vierailija
34/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta ilmaista koulutusta, opintotukea ja asumislisää 6 vuotta, työttömyyskorvausta muutama kuukausi, äitiyspäivärahoja ja lapsilisiä kolmen lapsen edestä, ilmaista terveydenhuoltoa ja neuvolat, ajelua ilmaisilla maanteillä, kompensaatiota päivähoitomaksuihin, kerhotoimintaa ja mitähän kaikkea muuta olen yhteiskunnalta pummannut.

Verojakin olen maksanut kymmenen vuoden töiden edestä, mutta ei niillä vielä kateta noita velkoja läheskään. En oikein usko, että pääsen koskaan veloistani.

Vierailija
35/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja pitäisi maksaa aivan fantastisia summia, että pääsisi maksupuolelle. Kuten tässäkin ketjussa on tullut selväksi, yhteiskunta on sijoittanut meidän kaikkien koulutukseen ja peruspalveluihin sellaisia summia, että puhutaan miljoonista yksilötasolla elinkaaren aikana. Aika harva maksaa veroja näin paljon. Yhteiskunnan kulut katetaan aidosti yhteisöveroilla, joita tietenkin menestyneimmät yrittäjät maksavat paljonkin. Hekin saavat kuitenkin kiittää menestyksestään mm. verorahoin koulutettua työvoimaa ja toimivaa infrastruktuuria, joten on vaikea arvioida kuinka paljon he ovat maksupuolella.

Vierailija
36/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana peruskoulu, lukio ja 3,5 vuotta amk:a.

Töissä olen ollut sen jälkeen 13 vuotta, vanhempainvapaalla vuoden. Lapsi on ollut päiväkodissa 3,5 vuotta. Terveydenhoitopalveluita ollaan käytetty normaalisti, ehkä lapsen sairauden takia keskiveroa enemmän esimerkiksi sairaalan palveluita. En varmasti ole maksanut veroja niin paljon että nuo katettaisiin.

Vierailija
37/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veroja pitäisi maksaa aivan fantastisia summia, että pääsisi maksupuolelle. Kuten tässäkin ketjussa on tullut selväksi, yhteiskunta on sijoittanut meidän kaikkien koulutukseen ja peruspalveluihin sellaisia summia, että puhutaan miljoonista yksilötasolla elinkaaren aikana. Aika harva maksaa veroja näin paljon. Yhteiskunnan kulut katetaan aidosti yhteisöveroilla, joita tietenkin menestyneimmät yrittäjät maksavat paljonkin. Hekin saavat kuitenkin kiittää menestyksestään mm. verorahoin koulutettua työvoimaa ja toimivaa infrastruktuuria, joten on vaikea arvioida kuinka paljon he ovat maksupuolella.

kun katsoo kokonaisuudessa.

Vierailija
38/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana yli 40 000 euroa maksanut maisterintutkinto ja 4,5 vuotta opintotukea + kaikki muu esimerkiksi kunnan tarjoamat palvelut. Nyt vasta vuoden olen ollut työelämässä, toki sitäkin ennen veroja satunnaisesti kesätöistä maksanut.

Noin yleisenä kommenttina kannattaa muistaa, että esimerkiksi katujen huolto, kirjastot, terveydenhuolto ym. maksetaan verovaroin. Eli kaikki käyttävät julkisia palveluita, vaikka sitä ei tiedostakaan aina.

Vierailija
39/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin nro 42

Vierailija
40/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mm. saanut psykoterapiaa ja kuntoutusta yli 10 vuotta. Jälleen kerran hain taas työkyvyttömyyseläkettä, mutta en saanut. Sen sijaan sain jälleen kerran kuntoutustuen, joten kuntoutus (myös terapia) jatkuu. En koskaan pysty maksamaan takaisin rahoja, joilla minua kuntoutettu. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi maksaa minulle eläke ja lopettaa kuntoutus, mutta se ei jostain syystä käy. Lääkärin mielestä olen työkyvytön. Kelan mielestä saattaisin kuitenkin pärjätä jossakin tuetussa työkeskuksessa, pärjäämiseen oikeassa työssä hekään eivät usko. Mutta nyt minua sitten kuntoutetaan kalliilla työkeskustyöskentelyä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi