Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko velkaa yhteiskunnalle vai oletko rahoittajien puolella?

Vierailija
29.07.2011 |

Oletko nostanut elämässäsi niin paljon erilaisia tukia, että vaikka maksaisit kuinka veroja, niin jäisit saamapuolelle kuitenkin? Vai oletko niitä työmyyriä, jotka eivät ole tukiluukuilla ravanneet, vaan rahoittaneet muidenkin nostot?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut ollenkaan kirjoituksessani niitä joilla on joku sairaus tai jollain perheenjäsenellä sairaus ja sairauskuluihin menee paljon rahaa.

En missään nimessä halveeraa Teitä vaan toivon, että saatte tukea ja pystytte saamaan sairauteenne hoitoa.

Kritisoin vain niitä jotka tahallisesti elävät yhteiskunnan varoilla ja me muut maksamme heidän lystin.

Vierailija
42/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen koulutukset ja päivähoidot, terveydenhoito, infrastruktuuri. Tukia olen saanut pari vuotta, kotihoidontukea eniten.

Töissä 26 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mm. saanut psykoterapiaa ja kuntoutusta yli 10 vuotta. Jälleen kerran hain taas työkyvyttömyyseläkettä, mutta en saanut. Sen sijaan sain jälleen kerran kuntoutustuen, joten kuntoutus (myös terapia) jatkuu. En koskaan pysty maksamaan takaisin rahoja, joilla minua kuntoutettu. Yhteiskunnalle tulisi halvemmaksi maksaa minulle eläke ja lopettaa kuntoutus, mutta se ei jostain syystä käy. Lääkärin mielestä olen työkyvytön. Kelan mielestä saattaisin kuitenkin pärjätä jossakin tuetussa työkeskuksessa, pärjäämiseen oikeassa työssä hekään eivät usko. Mutta nyt minua sitten kuntoutetaan kalliilla työkeskustyöskentelyä varten.

Kirjoituksestasi ei käy ilmi tuliko vain yht äkkiä sellainen sairaus, että olet tarvinnut psykoterapiaa vai oletko itse sen aiheuttanut tai joku muu Sinulle.

Nimittäin sekin on kyseenalaista tuensaamista jos ihmiset itse aiheuttavat sairautensa. Esimerkiksi tekeytymällä saamattomaksi ja vetelykseksi ja näin syrjäytyvät yhteiskunnasta ja sitten alkaa psykoterapian tarve.

Jos sitävastoin Sinustariippumattomat tilanteet aiheuttivat psykoterapian tarpeen niin silloin yhteiskunnan tuki on hyvä ja kannatettava.

Vierailija
44/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden lapsen koulutukset ja päivähoidot, terveydenhoito, infrastruktuuri. Tukia olen saanut pari vuotta, kotihoidontukea eniten. Töissä 26 vuotta.

Miksi aiheutat ylenmääräisellä velkatilanteellasi sen, että nostat yhteiskunnan tukia? Miksi elät edesvastuuttomasti. Muillakin on lapsia ja kouluttavat heitä, mutta ihmisen on elettävä varojen mukaan. Sinä elät edesvastuuttomasti. Muuta elämäntapaasi.

Vierailija
45/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtaiset ja oman yrityksen maksamat verot, aivan varmasti olemme rahoittavalla puolella tässä yhteydessä. Tiedän kyllä muitakin, jotka ovat. Ja siitä huolimatta en jaksaisi lukea näitä pakolais- ja loiskommentteja.

Veroja pitäisi maksaa aivan fantastisia summia, että pääsisi maksupuolelle. Kuten tässäkin ketjussa on tullut selväksi, yhteiskunta on sijoittanut meidän kaikkien koulutukseen ja peruspalveluihin sellaisia summia, että puhutaan miljoonista yksilötasolla elinkaaren aikana. Aika harva maksaa veroja näin paljon. Yhteiskunnan kulut katetaan aidosti yhteisöveroilla, joita tietenkin menestyneimmät yrittäjät maksavat paljonkin.

Vierailija
46/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kirjoituksestasi ei käy ilmi tuliko vain yht äkkiä sellainen sairaus, että olet tarvinnut psykoterapiaa vai oletko itse sen aiheuttanut tai joku muu Sinulle."

Sairastan psykoosia. Sairastuin jo ennen täysi-ikäisyyttä. Taustalla koulukiusaamista, huono lapsuudenkoti ja geenit (suvussa mt-ongelmia).

Vierailija
47/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nytkään vaikka teen koko päivä työtä maksa montaa killinkiä valtionveroa.

Vierailija
48/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti tässä tulonsiirtojen ja tukien ihmemaassa onko maksajan vai saajan puolella.

Vierailija
49/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin peruskoulun vielä ulkomailla eli ei ole mun koulutusta rahoitettu Suomen varoista. No, olin aika pitkään kotiäitinä, mutta toisaalta en vienyt lastani hoitoon eli hoidin useampaa pientä lasta kotona. Sitten olen ollut joitakin aikoja työttömänä, kunnes nyt jo 10 vuotta työelämässä vakituisesti. Mies ollut aina tissä, lama-aikan työtön oli yhteensä vuoden. Mitään asumistukia emme ole saaneet koskaan, lapsilisät ainoat "tuet"

Vierailija
50/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin ole velkaa. Ja niitä yhteiskunnan tukia, joista jokainen nautimme, on kyllä muutakin kuin "sossun" tuet. Esim. asuntolainojen korkovähennys, neuvolaverkosto, hyvä infrastruktuuri, turvallisuus ja yleinen järjestys, terveydenuolto, peruskoulutus, maanpuolustus ym ym.

Vierailija
51/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin tottuneita moniin asioihin esim.että koulutus on ilmaista etteivät edes tajua saavansa yhteiskunnalta mitään. Itselläni toki saadut tukirahat ovat pienemmät kuin maksamani verot,mutta saamapuolelle jään kun huomioi kokonaisuuden. Yleisesti ottaen tilanne on se,että verotulot eivät riitä kattamaan yhteiskunnan menoja ja valtio velkaantuu. Joten aika moni lienee todellisuudessa saamapuolella,koska yhteiskunnan ylläpito ei pelkästään verotuloilla onnistu.

ainakin ole velkaa. Ja niitä yhteiskunnan tukia, joista jokainen nautimme, on kyllä muutakin kuin "sossun" tuet. Esim. asuntolainojen korkovähennys, neuvolaverkosto, hyvä infrastruktuuri, turvallisuus ja yleinen järjestys, terveydenuolto, peruskoulutus, maanpuolustus ym ym.

stys, terveydenuolto, peruskoulutus, maanpuolustus ym ym.

Vierailija
52/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin yliopistossa kulutettiin vuodessa yhteen opiskelevaan opiskelijaan 34 600 markkaa. Eli altaa 9000 euroa. Toki inflaatio on korottanut tuota moneen kertaan. Itse kyllä kustannan tämän hetkisen oman työnohessa tapahtuvan opiskeluni yliopistossa maksamillani veroilla.

lähde: http://ylioppilaslehti.fi/2001/10/opiskelemattoman-opiskelijan-hinta/

Vierailija
54/54 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 vuotias nainen, olen syntynyt suomessa, saanut lapsena neuvolapalveluita ja rokotuksia, käynyt peruskoulun, lukion, ammattikoulun ja ammattikorkeakoulun. Olen ollut 10 vuotta työelämässä matalapalkka-alalla kuntatyönantajalla, veroprosenttini oli tuolloin 18% ja tosiaan palkkani maksettiin verovaroista. Työttömänä olen ollut 2kk 90-luvun laman aikoihin

ja saanut ansiosidonnaista työttömyyskorvausta

Viimeiset 10 vuotta olen ollut kotiäitinä, tuloinani äitiyspäiväraha tai kotihoidon tuki. Veroprosenttini on matala. Minulla on neljä lasta, joita odottaessani olen saanut neuvolapalvelutita, olen synnyttänyt 4 kertaa, sairaalavuorokausia tästä tulee n.12.

Lapseni ovat saaneet neuvolapalveluita ja rokotuksia. Julkista terveydenhuoltoa emme ole muuten käyttäneet. Neljä vuotta täytettyään lapseni ovat koululukukausien aikana puolipäiväisessä päivähoidossa yksityisellä palveluntuottajalla, verovaroin tätäkin palvelua kuitenkin tuetaan. Esikoiseni on julkisin verovaroin rahoitetussa peruskoulussa.

Koko elämäni olen käynyt verovaroilla rakennetussa uimahallissa ja käyttänyt julkista liikennettä, kävelyteitä, teitä, vesi-, viemäri- ja sähköverkkoa.

Mieheni on työelämässä, hänen veroprosenttinsa on 30%, palkka maksetaan verovaroista.

Tähän asti elämääni siis osaltani olen maksanut vain vähän veroja.

Olen kuitenkin viimeiset 10 vuotta hoitanut 100 päivää vuodessa täysin korvauksetta vaikeavammaista henkilöä, tämä henkilö ei ole vanhempani eikä lapseni joten minulla ei varmaankaan voi katsoa olevan velvollisuutta hoitaa häntä. Tämä henkilö on täysin autettava vaipatettava ja syötettävä ja tarvitsisi muuten laitospaikan 24/7. Yritin googlettaa laitospaikan todellisa kustannuksia, jostai nappasin tiedon että lastensuojelulaitoksessa hoitovuorokausi maksaa 200-400e. Eli 10 vuotta kertaa 100 päivää kertaa hoitovuorokauden hinta.

Maksan siis velkaani yhteiskunnalle 20000-40000e vuodessa tähän mennessä siis 200 000-400 000e.

Olipa yllättävää miettä mitä kaikkea on yhteiskunnalta saanut ja oli yllättävä huomata että meikäläisen 10 vuoden kotiäitiys on silkkaa säästöä yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän