5 vuotias yksin kotona
Ovatko teidän 5-6 vuotiaat hetkeäkään yksin kotona? Mietin vain, että välillä voisin käväistä hoitamassa kauppareissun yksin. Kauppa on asunnon alakerrassa.
Kommentit (8)
Kiitti :)
Haluaisin kuulla, jättääkö kukaan noin pientä yksin. Pidänkö lasta liian isona, jos uskon pärjäävän kotona.
Meidän lapsi on vinkunut 5-vuotiaasta lähtien että haluaa olla yksin kotona. No ei olla jätetty koska mielestämme hän on lapsi ja kotiäitinä ei nyt ole huvittanut lähteä mihinkään vaan sen takia et lapsi haluu olla kotona yksin... Nyt sitten vihdoin menossa kouluun (6v) ja oikein lähtemällä lähdettiin hetkeksi pois jotta lapsi sai olla yksin kotona. Oli tosi riemuissaan:)
Tänä kesänä aloitettiin harjoittelu. Mulla kestää kauppareissu 45 minuuttia.
Pojat on 7v. ja 9v.
Ihan hienosti on mennyt.
Vanhemmalla lievä kehitysvamma ja hänkin pärjää n. tunnin yksin kotona.
Eivät enään halua kauppaan mukaan ja käynkin mielellään yksin.
Isompien sisarusten kanssa enintään puoleksi tunniksi.
Isompien sisarusten kanssa enintään puoleksi tunniksi.
Koululaisen kanssa tuon ikäisen, koska käyn kaupassa, joka sijaitsee viereisessä rakennuksessa. Ja kellosta katsoen 10min. menee käyntiin, koska en jää sinne shoppailemaan, vaan otan nopeasti mitä tarvitsen. Pääasiallisesti ostokset hoidan lasten kanssa yhdessä.
mutta itse tunnet lapsesi parhaiten.6v.ehkä hyvä jo harjoitella pieniä aikoja.
kuopus 5v yksin kun kävin kaupassa yms. Halusi itse jäädä, kiltti ja fiksu poika ja osasi käyttää kännykkää. Plus naapureissa oli tuttuja.
Jos olis kauempana, niin ei tulis kuuloonkaan!