Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huomannut että työttömät ja köyhät on hyviä selittämään!

Vierailija
27.07.2011 |

Miksi on työtön, löytyy satoja syitä. Aina syytetään muita mutta itse ei oteta vastuuta.

Samoin köyhillä on satoja syitä miksi on köyhiä, mutta sekään ei ole oma syy.

Miksi ei voisi sanoa mikä on oikea syy ja uskon että köyhyyteen että työttömyyteen on myös omia syitä.

Tälläkin palstalla on kumpiakin selittäjiä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi vaikuuttaa isoon osaan elämää jos haluaa. Tietty voi valittaa vaan...

kun sairastuin syöpään ja hoitojen ollessa kesken miehellä oli niin rankkaa, että piti erota??

Ja jätti minut kahden lapsen kanssa yksin pärjäilemään.

Niin no tietystihän se oli oma vikani, olinpa tyhmä, kun menin sairastumaan!

Vierailija
22/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen voi vaikuuttaa isoon osaan elämää jos haluaa. Tietty voi valittaa vaan..."

Moniin asioihin voi vaikuttaa, mutta varsin oleellisiin asioihin ei: esim. geenit. Jos synnyt huonoilla geeneillä, ja sairastut jo nuorena kroonisiin sairauksiin tai vammaudut, niin aika vähän jää sen jälkeen vaikutusmahdollisuuksia esim. taloudelliseen tai ammatilliseen puoleen. Jos jo ennen täysi-ikäisyyttään on työkyvytön vamman tai sairauden vuoksi, se kaventaa yllättävän paljon valinnan ja vaikuttamisen mahdollisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen miksi olen köyhä= en hae töitä ja olen työttömänä. Siinä sulle yksi selitys lisää.

Vierailija
24/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, syy on täysin minun, kun satuin syntymään köyhän äidin au-lapsena.

Ei kun ... eihän minun näin pitänyt aloittaa. Totuus nyt vaan tässä asiassa on se mikä on, ei minä voinut millään tavalla itse syntyperääni ja sukuuni vaikuttaa, väittipä aloittaja mitä tahansa.

Toisaalta työttömyys ja "köyhyys" ovat myös omia valintoja siinä mielessä, että olen valinnut köyhän miehen. Tai siis en saanut (tai huolinut) rikkaampaa.

Työttömyyden suhteen laitan asioita tärkeysjärjestykseen. Minun valintani on tämä: olen työtön ja asun kotona, kun lapset ovat pieniä. Tulomme ja elintasomme voisivat olla korkeammat, jos lähtisin muualle koulutustani vastaavaan työhön, mutta elämisen taso laskisi.

Olen mieluummin työtön perheenäiti kaukana maalla kuin työssäkäyvä yksinhuoltaja, joka tuskailisi sitten, kun ei tietäisi, missä alaikäiset lapset viilettävät.

Vierailija
25/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai töitä kyllä riittää, mutta palkanmaksu monille työn tarjoajille tuntematon käsite.

Ja tottakai nostan minulle kuuluvat työttömyyskorvaukset, olemattomia työpaikkoja vaikea hakea.

Vierailija
26/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sitä kaikkien olla hyvä jossain.

Ja työttömät harjoittelee paljon selittämisen jaloa taitoa työkkärissä ja sossussa.

Jokainen on jossain hyvä!

Vierailija
27/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein sama olla sitten työttömänä. En hae töitä, ennenkuin työnteko on kannattavaa rahallisesti.

Vaikken olekaan pitkälle kouluttautunut, niin kyllä siitä palkasta pitää silti jotain jäädä käteen. Ihan yhtä lailla sitä joutuu töitä tekemään.

Vierailija
28/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai töitä kyllä riittää, mutta palkanmaksu monille työn tarjoajille tuntematon käsite.

Ja tottakai nostan minulle kuuluvat työttömyyskorvaukset, olemattomia työpaikkoja vaikea hakea.

Vierailija
29/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lihominen tai dietin epäonnistuminen johtuu jostain muusta, kun itsestä.

Vierailija
30/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun niitä työpaikkoja ei ole. Töitä kyllä on, sitä en kiistä, mutta kun palkkaakin tahtoisin..

En minä muuten sitä palkkaa ole vailla, mutta kun vuokra pitäis maksaa ja ruokaa ostaa ja bussilippuunkin olisi ihan kiva saada rahaa että sinne töihin pääsisi.

Vierailija
31/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sen toisen naisen vika, siinä omassa miehessä tai omassa avioliitossa kun ei koskaan ole mitään vikaa.

Vierailija
32/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä itsellään on myös vastuu hakea töitä!

Mutta ei pidä syyllistää työttömiä liikaa, sillä kotona makaamisesta maksettava ilmainen tuki on niin houkutteleva. Rahaa helpolla ja usein liian nuorena, siinä oppii jo varhain käyttämään Järjestelmää.

Kotiin maksettavien tukien pitäisi laskea ajan kuluessa. Vastikkeettoman tuen sijaan pitäisi käyttää myös enemmän sosiaalisia lainoja.

Vierailija
33/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaat ovat ahenita omaa etuaan ajattelevia, joille ei mikäään riitä. Juuri kuulin erään tuttavani aviomiehen käyvän leipäjonossa, koska eläkeläiset "saa käydä". Sehän ei tietenkään merkitse mitään, että omistavat useita kiinteistöjä. Nämä samantyyppiswt ihmiset osaavat myös hyväksikäyttää toisia ihmisiä erinomaisesti. Heillä ei tunnu olevan häpeän tunnetta ollenkaan.

Vierailija
34/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen mieluummin työtön perheenäiti kaukana maalla kuin työssäkäyvä yksinhuoltaja, joka tuskailisi sitten, kun ei tietäisi, missä alaikäiset lapset viilettävät."

No tää on just selitys parhaimmasta päästä ;)

Vierailija
35/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoissa ei tartte säästellä kun puhuminen ei kuluta pussia!

Vierailija
36/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, katsokaas, kun kaikille meille elämässä tulee vastaan kainelaista murhetta ja selviytymistä, toiset vaan selviää ja toiset jää kitumaan yhteiskunnan luuseriksi ja syyttää olosuhteita ja muita siitä.

Esim. jos lähtökohdat on vaatimattomat, eikä sitä rakkautta tai hvyäksyntääkään turhaan jaettu => itsetunto heikko. Oma vika. Oman itsetunnon voi kuka tahansa ihan itse rakentaa. Tekee vaan 9 vuotiaana päämäärätietoisen ratkaisun ja alkaa opiskelemaan.

Kun siinä sitten tragedia toisensa jälkeen seuraa perhettä ja sukua, voi vaan seistä hautamontun reunalla ja aina todeta: minä kuitenkin tähtään yliopistoon ja vakavaraisuuteen.

Opinto-ohjaajat ja työvoimatoimisto eivät anna mitään vinkkejä, mitten itseään etsivä teini voisi hakeutua opiskelemaan.. mutta ei hätää, tottahan 15 v itse osaa hakea tietoa ja pakata kamansa ja muuttaa opiskelemaan tai lähteä au-pairiksi tai mitä tahansa, säästää tarpeeksi kauan viikkorahojaan että saa matkalipun kasaan..

Mutta vakavasti sanottuna, ihminen tekee ne valinnat, joihin oma ymmärrys ja voimavarat sillä hetkellä riittävät.

Ja ihan oikeasti aivan kaikkeen ei voi vaikuttaa. Kun elämä tarpeeksi potkii päähän, ei sitä aleta suunnittelemaan tai rakentamaan päämärätietoisesti, siitä vain selvitään. Ja mennään sen mukaan.

Sairaudet, työttömyys (työpaikka lakkautetaan esim) erot, kuolemantapaukset eivät ole läheskään aina omaa syytä, mutta ovat tilanteita, joissa voimavarat ovat kovilla ja suunnitelmien sijaan pyritään säilyttämään ja pysymään pinnan yläpuolella.

Ne, joilla on ollut hyvä elämä ja vastoinkäymiset sellaisia, että niistä voi omin toimin ja omalla jaksamisella selvitä (tyyliin kissa tai isomummo kuoli, lapsella on astma, mies on 29 v ja jäi työttömäksi mutta sai uuden työpaikan, äitiysloman jälkeen palataan hyväpalkkaseen työhön, johon pystyi vanhempien tukemana opiskelemaan..) , eivät voi tajuta, että myös niitä todella isoja asioita voi ihmisen eteen tulla, mitkä pudottaa jaloilleen..

Vierailija
37/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä joilla on nykyään kaikki kunnossa ja ilmeisesti liian hyvin koska itsekkyys vaan lisääntyy ja empatian kyky katoaa.

surullista.

Vierailija
38/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä ja yrittäjällä on lokoisat oltavat. Sen kun makaavat kotona ja nostavat etuuksia ja rahaa. Työttömät yhteiskunnan etuja, siinä ne kilisee tilille eikä tarvitse tehdä mitään. Ja yrittäjä ottaa sen jonkun onnettoman työntekijän selkänahasta.

Miksi ihmeessä kaikki kateelliset ei ala samaan hommaan! Sanotukaa irti töistänne tai perustakaa yritys ja pääsette lihapatojen ääreen, tekemättä mitään !!

Siihen loppuu kademieli, kun olette itse siinä!

Vierailija
39/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen köyhä koska en raaski panna puolitoistavuotiasta päiväkotiin vaan hoidan hänet mieluummin kotona ja nostan lastenhoidontukea ja kuntalisää.

Sitten jos ja kun joskus menen töihin, kyllä minäkin haluan työstä palkan.

Vierailija
40/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muille kuuluu miksi olen työtön ja köyhä?