Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huomannut että työttömät ja köyhät on hyviä selittämään!

Vierailija
27.07.2011 |

Miksi on työtön, löytyy satoja syitä. Aina syytetään muita mutta itse ei oteta vastuuta.

Samoin köyhillä on satoja syitä miksi on köyhiä, mutta sekään ei ole oma syy.

Miksi ei voisi sanoa mikä on oikea syy ja uskon että köyhyyteen että työttömyyteen on myös omia syitä.

Tälläkin palstalla on kumpiakin selittäjiä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muille kuuluu miksi olen työtön ja köyhä?

Vierailija
42/51 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska me muut maksetaan sun eläminen"

Kyllä, mutta mä olen selvitysvelvollinen ainoastaan viranomaisille, en jokaiselle uteliaalle.

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä (määräaikaisella) nyt jo viidettä kertaa. Ärsyttää kun haukutaan pummiksi tms. ja kysellään, milloin ajattelin mennä töihin tai opiskelemaan jne. Voit olla varma, että vaihtaisin sairastamisen terveyteen ja menisin opiskelemaan ja töihin, jos se vain olisi mahdollista. Harvan unelma on tulla työkyvyttömäksi pitkäaikaissairaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on korkeakoulututkinto yleispätevältä alalta. Työkokemusta on 17-vuotiaasta lähtien.

Silti työllistyn maksimissaan 4 kuukaudeksi kerrallaan ja välissä lähes aina työttömyysjakso.

Missä vika?

Vierailija
44/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että perustuilla ihminen ei elä ihmisarvon mukaista elämää. se ihminen joka siihen tyytyy tai pakotettu tyytymään on kaiken sympatian arvoinen. jokainen joka kykenee haluaa parantaa perheensä vointia mutta se ei ole pelkästään rahakysymys.

kaikilla paikkakunnilla ei ole töitä, joissain nuorisotyöttömyys on aivan valtavaa. kun nuoret sitten on "kurssilla" ja työharjoittelussa joka ei johda työllistymiseen ovat poissa myös kortistosta. eli työttömyys vähenee vaan. mihin ne rahat menee kun nuorisoa ja vanhempiakin yhä uudelleen koulutetaan vaikka hyvä koulutus jo olisikin? istutaan täysin tasottomilla tehottomilla kurssseilla ja nämä aikuiskouutuskeskukset imevät rahat yhteiskunnalta, opettajat ajavat siellä mersuilla ja bemareilla, välillähän ne jää kiinni täysin ala-arvoisesta koulutuksesta tai siitä ettei koko koulutusta mihin rahaa saaneet pidetty, sitten karhutaan mutta muuten miksi kouluttaa aloille ihmisiä joissa töitä ei ole??

Vierailija
45/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä olen huomennut että joitain työssä käyviä ärsyttää työttömät suunnattomasti. Epäilen kateutta.

tai jotakin merkillistä mielen sairautta. En ole koskaan ymmärtänyt miksi hyväosaiset kadehtivat heikommin pärjääviä. Sitä ei voi oikein selittää kuin mielisairaudella.

Vierailija
46/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein sama olla sitten työttömänä. En hae töitä, ennenkuin työnteko on kannattavaa rahallisesti.

Vaikken olekaan pitkälle kouluttautunut, niin kyllä siitä palkasta pitää silti jotain jäädä käteen. Ihan yhtä lailla sitä joutuu töitä tekemään.

ettei elä suorastaan köyhyydessä.

Mullakin on yksi kaveri joka valittaa koko ajan kuinka työkkärissä ollaan ihan hirviöitä kun pakotetaan hakemaan työtä.

Mikään työ ei neidille kelpaa, milloin ei käy kun työmatka olisi 10 km (harrastaa autoilua ja autojen tuunaamista!), työvuorot on huonot (on lapseton avoliitossa elävä, joka kuitenkin voi vaikka kolme päivää putkeen ryypätä kun aikaa on), joutuu olemaan ihmisten kanssa tekemisissä ja saa suorastaan fyysisiä oireita jos joutuu isommalle ryhmälle asiakkaita puhumaan (niin. ihminen tosiaan joutuu joskus tekemään epämiellyttäviäkin asioita palkkansa eteen). Allergiaoireet häntä vaivaavat vain tylsissä työpaikoissa. Hän toivoo työpaikkaa vain tietystä paikasta, kun siellä käy miehiä joiden olettaa lähinnä tulevan häntä silmäilemään *huokaus*.

En enää edes kysy syitä miksi jokin tietty työpaikka ei hänelle käy. Aluksi tein sen virheen että yritin jopa auttaa työnhaussa.

Vierailija
47/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni lähtökohdat ovat olleet sellaiset, että harva osaa edes uneksia. Todella pohjamudista olen ponnistanut. Silti jo lapsena tajusin, että elän tällaista elämää, koska vanhempani eivät muuhun pysty ja olen heistä erillinen olento. Pystyn vaikuttamaan elämääni. Se oli tärkeä oivallus. Kunnianhimoa riitti ja on ihana huomata, että olen tässä ihan omien avujeni takia.

Vierailija
48/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"synnyin köyhään perheeseen" jne. Suomessa on tuet sellaiset että oikeasti kuka tahansa voi opiskella itselleen ammatin. Ammatin ei tarvitse olla mikään yliopistotasoinen edes, että pääsee tienaamaan ja elämään vähintään keskituloisen elämää.

Itse olen syntynyt myöskin tosi köyhään alkoholistiperheeseen mutta enpä edes tajunnut että se voisi olla syy heittäytyä yhteiskunnan elätiksi. Sairastanutkin olen kaksi vakavaa sairautta, mutta olen huomannut että myös rikkaat sairastelevat vakavasti.

Ottakaa itseänne niskasta kiinni.

Vierailija
49/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli melkein sama olla sitten työttömänä. En hae töitä, ennenkuin työnteko on kannattavaa rahallisesti. Vaikken olekaan pitkälle kouluttautunut, niin kyllä siitä palkasta pitää silti jotain jäädä käteen. Ihan yhtä lailla sitä joutuu töitä tekemään.

Mutta kumman luulet edistävän sitä paremman paikan saantia: se että odotat kotona hyväpalkkaista duunia vai että hankit työkokemusta ja solmit suhteita siinä huonompipalkkaisessa paikassa?

Olet kuin siskoni, mitään ei voida ajatella pidemmällä tähtäimellä, sen hyvän palkan pitäisi kävellä vastaan just nyt. Itse tehnyt useita hommia surkealla palkalla, mutta työkokemus ja solmitut suhteen ovat auttaneet lopulta paremman paikan saannissa!

Vierailija
50/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi hyväosaiset kadehtivat heikommin pärjääviä. Sitä ei voi oikein selittää kuin mielisairaudella.

Miten niin KADEHTIVAT? Ei kaikki kritiikki ole kateuttta. Miksei ne hyvinpalkatut irtisanoudu töistään jos haluavat olla köyhiä sossun elättejä? Kyllä työpaikastaan kaikki eroon pääsee jos haluaa.

Minua ei ärsytä työttömät, symppaan heitä todella, mutta tietty ihmistyyppi joka keksii aina selityksiä omalle kurjuudelleen mutta ei ota vastuuta ottaa päähän.

Vierailija
51/51 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli oli vaan omaa typeryyttäni

Ihminen voi vaikuuttaa isoon osaan elämää jos haluaa. Tietty voi valittaa vaan...

kun sairastuin syöpään ja hoitojen ollessa kesken miehellä oli niin rankkaa, että piti erota?? Ja jätti minut kahden lapsen kanssa yksin pärjäilemään. Niin no tietystihän se oli oma vikani, olinpa tyhmä, kun menin sairastumaan!

Minäkin ihan omaa typeryyttäni menin sairastumaan ms-tautiin ja vielä reumaankin. Olis nyt luullut että ihminen yhdestä vaikeasta sairaudesta jotain oppisi. Vaan ei, piti vielä toinenkin vaikea sairaus mennä hankkimaan. Tyhmä minä :(