Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedottomat kanssasisareni, miten vaikeaa

Vierailija
27.07.2011 |

teillä on?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä.

Vierailija
2/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla ilman luottotietoja, monta vuotta makselin ja ai että on kivaa ku se on ohi! Ikinä enään en siihen jamaan joudu, myyn vaikka sitä persettä sitte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi aiempi ärähdykseni.

Vierailija
4/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vastauksilla tuskin saat asiallista keskustelua aikaiseksi. mut taidatkin olla niin ääliö, kun luottotietosikin olet onnistunut ryssimään

Vierailija
5/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, vaan kysyn millaista on olla luottotiedoton....ap

Vierailija
6/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein velkaneuvojan kanssa viime vuonna yhdessä maksusuunnitelmat ja sopimukset perintätoimistojen kanssa. MIehen palkkoja on ulosmitattu jo monta vuotta, se on jo ohi.

Laskujen piti loppua tänä keväänä, mutta kaksi yllätystä putkahti sittenkin vielä esille. (Meille ei pyynöstä huolimatta ollut lähetetty kaikkia rästissä olevia laskuja mm. kotikaupungilta). Tein niistäkin kohtuullistamissopimukset perintätoimiston kanssa ja loppusyksystä kaikki on ohi.

Olemme eläneet tiukasti, tarkasti, vetäneet yhtä köyttä, olen opetellut ompelemaan vaaatteita ja tekemään ruokaa tiukkoina aikoina ihan käsittämättömän halvalla.

Huh.

Vierailija
7/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläririkastumisen ansiosta? Miten kauan kestää että on ns kuivilla?

Vierailija
8/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen nolous on se suurin vaikute, joka minulla ainakin on päällä monessa asiassa. En puhu asioideni ryssimisestä kuin yhden ystäväni ja mieheni kanssa, muille keksin jotain tai olen luovinut asiat niin ettei tule esille. Maksan nuoruuden sössimyksiäni koko ajan pois, ja ensi keväänä olisi siltä osin elämä paremmassa kuosissa. Virheestäni olen oppinut, ja ikäkin on tuonut viisautta kun sitä ei näköjään nuorempana tarpeeksi ollut. Kovan hinnan tästä saa maksaa, mutta ihan oma mokani.

Vierailija
9/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- koko palkka menee lainohin, joista 50 % on mennyt miehen harrastukseen( ei naurata)

Vierailija
10/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee.

Vierailija
11/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat menneet, ja sitten kun joskus saat ne ulosottoon menneet laskut maksettua, niin taitaa edelleen olla 5v kun se poistuu tiedoistasi. eli todella kauan se siellä vielä kummittelee vaikka "velka" olisi maksettu. Ikävä kyllä!!

Vierailija
12/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä muutama merkintä ulosotossa, maksoin ne velat osissa jälkiperinnälle, ei mennyt mitään koskaan ulosottoon. Siitä kun laskut maksettu menee 2 vuotta siihen että merkinnät katoavat.

Ei ole ollut kovinkaan vaikeaa elämää. Asunnon olen aina saanut vuokrattua. Tosin autot ja puhelinliittymät on miehen nimissä koska ilman luottotietoja ne vaatii niitä takuumaksuja jne..

Ei se elämää mahdottomaks tee mut on aika vittumaista. Mitä nopeemmin maksat velkasi pois, sen nopeemmin merkinnät häviää. Kannattaa maksaa ENNEN KUIN ne menee ulosottoon niin saat itse sopia jälkiperinnän kanssa erän suuruudesta ja aikataulusta. Jos päästät ulosottoon, kolmasosa palkasta lähtee.

Itse olen nykyisin keskituloinen, ei rahavaikeuksia omaisuuttakin nykyisin on. Joten ei se nuoruuden mokailu ja köyhyys tarkoita että luottotiedoton on suoraan köyhä. Luottotietoja kun ei rahalla saa takaisin sen nopeammin (eli se 2v kestää vaik maksais kerralla) kun kyse on luotosta eli luottamusta ei rahalla saa.

Vierailija
13/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin niin tyhmä, että olin takaajana exälle 2 lainassa, ja kun exä ei maksanut lainojaa, napsahtivat ne mulle maksettaviksi. Asiasta ei ilmoitettu minulle mitään, ennenkuin tuli kirje käräjäoikeudesta.. Eli mitään ei ollut tehtävissä enää, jos luoton antaja olisi minua lähestynyt, niinkuin pyysin tehtäväksi, jos exäni ei maksujaan hoita, niin minulla olisi luottotiedot edelleen, koska olisin mieluummin maksanut sitten itse kaikki, kuin menettänyt luottotietoni..

Mutta mitenkö se vaikuttaa elämääni, no ei oikeastaan mitenkään. Ainut mikä on etten voi mitään ostaa osamaksulla/en saa luottokorttia/lainaa. Mutta ei minulla noihin tällä hetkellä olisi mitään tarvettakaan Vakuutukset, puhelinliittymät minulla oli jo ennen luottotietojen menoa ja asun nykyisen aviomieheni kanssa hänen omistamassaan talossa.

Vierailija
14/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin niin tyhmä, että olin takaajana exälle 2 lainassa, ja kun exä ei maksanut lainojaa, napsahtivat ne mulle maksettaviksi. Asiasta ei ilmoitettu minulle mitään, ennenkuin tuli kirje käräjäoikeudesta.. Eli mitään ei ollut tehtävissä enää

...tekosyyltä. Luottotiedot menevät nimittäin vasta sitten, jos ei käräjäoikeuden haasteen saatuaan tai tuomion antamisen jälkeenkään vielä maksa vaadittua velkaa.

Vierailija
15/15 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulla on muutama velka ulosotossa, maksoin ne jälkiperinnälle"

Siis tarkotin että muutamasta laskusta merkintä asiakastietorekisterissä, ei ulosotossa. Ulosoton voi välttää vaikka luottotiedot menisivätkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan