Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitoin pomolle viestiä, että olen raskaana - ei vastausta

Vierailija
27.07.2011 |

Halusin siis ihan ystävällisyyttäni laittaa jo loman aikana viestin, että olen raskaana, koska ajattelin, että pomon mielestä voi olla kiusallista, jos saa tietää vasta samaan aikaan muiden kanssa, kun palaan töihin kasvaneen vatsani kanssa. Niinpä laitoin viime viikolla hänelle sähköpostia.

Vastausta ei ole kuulunut, vaikka tiedän, että hän on töissä ja lukee sähköpostejaan (oli mm. laittanut ma yhden tiedotusmeilin koko työtiimille).

Mitenköhän tämä nyt pitäisi tulkita? Onko kyse vittuilusta, vai eikö hän tiedä, miten pitäisi suhtautua? Miespomo kyseessä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pomosi ei nyt ala kiihkeään dialogiin kanssasi. Asia on tiedoksi saatettu, aiheeseen liittyvän keskustelun ennättää käymään myöhemmin kasvokkainkin.

Älä suhtaudu asiaan mitenkään tai sitä enempää pohdi, se ei ole kovin hyödyllistä.

Vierailija
22/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo miehen retaleet ole innosta piukeena heti laittelemassa ihq! onnea! -viestejä tulemaan...

No, oma napa on se oma, eihän sille mitään voi.

En kyllä tunne yhtään pomoa, joka olisi pahoillaan tms, jollei uutisesta ole ekana kuullut. Mutta tiedän kyllä sellaisia, jotka eivät osaa edes pakottamalla tehdä sitä toivomaasi hymynaamaa.

Onnittelen sinua hänen puolestaan!

En odota hymynaamaakaan. Odotan sitä, että viestiini reagoitaisiin jollain tavalla. Minusta on vittuilua olla vastaamatta.

Ja minusta olisi kuitenkin reilua, että pomo tietäisi asiasta ennen muita, koska hänelle asialla on konkreettista merkitystä (=joutuu hankkimaan sijaisen).

Anteeksi, että olen ajattelevainen. Se ei taida kuulua keskiverto av-mamman sanavarastoon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pomosi ei nyt ala kiihkeään dialogiin kanssasi. Asia on tiedoksi saatettu, aiheeseen liittyvän keskustelun ennättää käymään myöhemmin kasvokkainkin.

Älä suhtaudu asiaan mitenkään tai sitä enempää pohdi, se ei ole kovin hyödyllistä.

*reps*

Vierailija
24/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esim ollut lomalla ja palannut töihin maanantaina, jolloin ei ole ihme, ettei ole vastannut postiin tähän mennessä. Jos itse olet kohta tulossa töihin, ei ole tarvettakaan vastata. Jäät äitiyslomalle ilmeisesti vasta pitkän ajan päästä, joten työsi ehtii järjestellä ennen sitä hyvin. Ei miehet tuollaiseen vastaile. Ja olisit voinut kertoa ennen lomaasi jo, jos maha nyt on yhtäkkiä loman aikana niin iso, että kaikki sen heti näkevät.

Vierailija
25/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo miehen retaleet ole innosta piukeena heti laittelemassa ihq! onnea! -viestejä tulemaan... No, oma napa on se oma, eihän sille mitään voi. En kyllä tunne yhtään pomoa, joka olisi pahoillaan tms, jollei uutisesta ole ekana kuullut. Mutta tiedän kyllä sellaisia, jotka eivät osaa edes pakottamalla tehdä sitä toivomaasi hymynaamaa. Onnittelen sinua hänen puolestaan!

En odota hymynaamaakaan. Odotan sitä, että viestiini reagoitaisiin jollain tavalla. Minusta on vittuilua olla vastaamatta. Ja minusta olisi kuitenkin reilua, että pomo tietäisi asiasta ennen muita, koska hänelle asialla on konkreettista merkitystä (=joutuu hankkimaan sijaisen). Anteeksi, että olen ajattelevainen. Se ei taida kuulua keskiverto av-mamman sanavarastoon. ap

mutta samalla myös omanapa -ihminen, ihan ymmärrettävää, vauva on ihana asia, monille.

Vierailija
26/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti, miten se vois olla vittuilua?

Vierailija
27/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että pidät viestiin vastaamattomuutta vittuiluna on tosi outoa.

Ihan oikeesti, miten se vois olla vittuilua?

ihmiset eivät vaan voi sietää omastaan poikkeavaa tapaa käyttää sähköpostia tai kännykkää.

Vierailija
28/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen äijän sun mielestäsi olisi pitänyt tehdä?? Sillä on ehkä muutakin elämää kuin sun raskautesi. Se on yksi työasia muiden joukossa, eikä asia vaadi mitään välittömiä toimenpiteitä.

Hoitaa varmaan tarvittavat asiat sitten kun tulet lomalta töihin.

Vierailija
29/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaudestani ensin parille hyvälle työkaverille ja pomolle vasta myöhemmin.

Vierailija
30/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liene kaveri tai ystävä, joten hänen ei tarvitse reagoida raskausuutiseen lähipiirin tavoin.

Vierailija
32/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin olet vielä lomalla ja jäämässä äitiyslomalle vasta loppu vuodesta, en näe mitään syytä lähetellä meilejä tässä vaiheessa.

Tehän näette pian töissä.

Älä turhaan mieti tuollaisia, vittuilua se nyt tuskin on. Olet lomalla joten keskity lomailuun.

Vierailija
33/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ihmettelyn viestiin vastaamattomuudesta.

Kun itse aikanaan kerroin raskaudestani töissä niin sekä pomoni (mies) että pomoni pomo (nainen) molemmat halasivat ja onnittelivat lämpimästi. Tiedän, että minulla on mahtavan mukava työpaikka :)

Toisaalta en olisi itse hoitanut tällaista asiaa sähköpostilla vaan kasvotusten tai ainakin puhelimitse, jos kasvotusten ei olisi millään onnistunut.

Lisäksi en usko kovin monen huomaavan hieman kasvanutta vatsaa. Ihmiset eivät - joitakin poikkeuksia lukuunottamatta - yleensä kyylää toisiaan.

Meillä ainakin töissä moni oli yllättynyt, kun kuulivat minun jäävän äitiyslomalle; vaiheessa jossa maha kyllä omasta mielestäni näkyi tosi selvästi ja käytin jo äitiysvaatteitakin.

Vierailija
34/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa 200 sähköpostiviestiä päivässä ja on kiireinen muidenkin töidensä kanssa, ei hän ehdi/jaksa vastata muihin kuin työn kannalta tärkeimpiin viesteihin.

Ota asia puheeksi kasvotusten sitten menet taas töihin.

Vierailija
35/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/36 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvälle työkaverille voi asiasta puhua jo tekovaiheessa ja jännätä yhdessä testiä.

Et siis osaa olla ajattelevainen, hö...