Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoijat (ja muutkin), miten perustelen työpaikanvaihdon haastattelussa?

Vierailija
27.07.2011 |

Tilanne on siis se, että olen ollut nykyisessä paikassani vasta reilun vuoden. Työnkuva on kiva ja palkka hyvä eli sinänsä ei olisi tarvetta vaihtaa, mutta kyseisessä firmassa tuntuu sitten kaikki muu menevän metsään. Ja se taas vaikeuttaa kovasti omaa työtänikin, toki näin työstä ei puutu haasteita...mutta olisi kiva jos asiat toimisivat. Nyt löysin vastaavia tehtäviä ehkä jopa hieman mielenkiintoisemmasta firmastakin ja ajattelin hakea paikkaa.

Miten kannattaa perustella työpaikanvaihto? Ei kuitenkaan ole tarvetta haukkuakaan nykyistä työnantajaani. Itseasiassa firmakin on ihan kiva ja ihmiset mukavia, ainoastaan asiat eivät ihan aina toimi. Nykyisessä työssäni olen selkeästi saanut tulosta aikaan ja olen ollut hyvä. Niin mitenhän näin lyhyen ajan jälkeen voi perustella vaihtoa kun muuta syytä ei vaihdolle oikeastaan ole kuin se, että nykyisessä on paljon asioita jotka ei ihan aina oikein toimi...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitsen, että miksi haen vastaavia tehtäviä näin lyhyen ajan jälkeen

Vierailija
2/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pitäisi jotenkin osata perustella, että se haettava paikka on paljon mielenkiintoisempi, haastavampi, sopivampi jne. Ettei tule sellaista kuvaa, että haluaa vaan nykyisestä työpaikasta pois ihan sama minne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kertoisin nykyisen työpaikan olevan oikein hyvä, mutta että uudessa paikassa mua kiehtoisivat ne ja ne ja ne mahtavat asiat, hieno firma jne.

Vierailija
4/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hyvä paikka muuten, mutta asiat eivät toimi sinusta riippumattomista syistä.

Vierailija
5/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinuna kyllä pysyisin siellä missä nyt olet, kuulostaa hyvälle työpaikalle, ei kannata vaihtaa jos ei ole mitään todellista syytä voi käydä huonostikin

Vierailija
6/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huonot puolensakin. Mutta tosiaan nykyisessä ärsyttää se, että asiat eivät toimi vaan jatkuvasti samat asiat ns. kusee.

ap

Vierailija
7/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan ainoaksi syyksi sano, että haet uusia haasteita. Se on sellainen klishee, ettei toista ole.

Vierailija
8/8 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi uudet haasteet jne. ovat aika huonoja klisheitä ja varsinkin jos olet vasta lyhyen aikaa ollut, niin se antaa mielikuvan, että vaihdat työtä helposti.

Siis jos ymmärsin oikein, niin nykyisessä työssä työskentelyprosessit eivät oikein toimi ja kaikki tehdään ad hoc säätämällä. Jos tilanne on näin, niin minusta voi sen ihan suoraan sanoa ja varsinkin jos sinulla on käsitys, että uudessa firmassa on paremmat prosessit. Yleensähän tällaiset asiat tiedetään aika hyvin kilpailijoista vähänkin ylemmässä johdossa, joten tuskin se yllätyksenä haastattelijalle tulee.