Miten pian huomaa kehossa juoksulenkkien hyödyt?
Ja miten monta kertaa viikossa on hyvä käydä? Jos juoksee esim. 30-40min sillain hiljaksiin, mutta juoksee siis kuitenkin.
Kommentit (12)
riippuu että millaisia vaikutuksia etsit, painonpunotusta, kunnon kohoamista ja mikä lähtötilanne on..?
Mutta siis kyllä juoksu aina parempaa on kun sohvalla makaus.
n.7kg... kiinteytystä ja kunnonkohottamista haen. Toki koitan hieman tarkkailla syömisiänikin. Toivoisin, että syksyyn mennessä voisin huomata juoksusta olleen jotain hyötyä...
kun lihakset lakkaa särkemästä ja juoksu alkaa tuntua tutulta.
Parissa viikossa huomasin jaksavani juosta selvästi paremmin. Reilussa kuukaudessa huomasin silmämääräisesti reisien ja pohkeiden kiinteytymistä, nyt juoksuharrastusta takana n. 4kk ja hyvältä tuntuu.
Parissa viikossa huomasin jaksavani juosta selvästi paremmin. Reilussa kuukaudessa huomasin silmämääräisesti reisien ja pohkeiden kiinteytymistä...
Itse huomasin pepun nousevan jo muutaman viikon juoksulla (lenkkipolkuni on tosi mäkisessä maastossa, tuo ehkä auttaa erityisesti). Kunto nousi alussa kohisten. Joka ikisellä kerralla oli helpompaa ekojen viikkojen aikana.
Vietän aina talvet sohvaperunana ja keväällä juoksuinnostus nostaa taas päätään.
kannattaa ehkä katsoa jotain juoksukouluohjeita vaikka netistä, että näkee miten ja milloin lenkkejä kannattaa pidentää, milloin tasaista milloin intervallia jne. Ei ehkä kannata tehdä 3-4 kertaa viikossa samanlaista rauhallista 30-40 min lenkkiä (vaikka ei sekään tietty pahaksi ole, mutta tehokkaan kunnonkohotuksen kannalta).
Mä olen juossut joka toinen päivä 40 min tai 60 min fiiliksestä riippuen. Kevättalvella aloitin ja tuolla ohjelmalla on menty. Nyt alkaa pikkuhiljaa tuntua, että jotain vaihtelua olisi kiva saada, munkin täytynee siis etsiä noita juoksukoulu-juttuja netistä...;)
huomannut vähän enemmän, jos olisin ollut syömättä montaa jäätelöä joka päivä... Jalat alkavat olla lihaksikkaamman näköiset ja kunto on toki parempi, mutta paino ei ole laskenut...
Olen siis aloittanut lenkkeilyn toukokuussa.
ja miten pitkiä lenkkejä ajallisesti/matkallisesti?
Ap:lta terkut lenkiltä! Juoksin n.35min ja olo on hyvä. Olen ihan superonnellinen, että olen oppinut juoksemaan ja saatikka jaksan juosta! Ennen juoksin ilmeisesti jotenkin ihan väärin ja olin parin sadan metrin jälkeen ihan räkä poskella ja valmiina kaatumaan ojaan. Jotain tässä on tapahtunut, sillä en ole IKINÄ eläissäni pystynyt juoksemaan pitkää matkaa, en ikinä. Ja nyt yhtäkkiä jujun löytyessä pystynkin tähän (ystäväni vei minut lenkille ja hieman avasi lajin saloja, kävelylenkeillä olen kyllä käynyt, mutta en ikinä juossut). Niiiiiiiin supermahtavaa!
Itse en jaksa montaa sataa metriä, kun olen ihan puolikuollut - ihan samat fiilikset kuin sulla aikaisemmin.
auttoivat kun opin oikean vauhdin (etenkin kuntoon nähden), ennen juoksin aivan liian lujaa!! Lisäksi jalan asento ja askel oli ihan pielessä. Hengityskin oli ihan vääränlainen. Ihan kun seinästä pystyin alkaa juoksemaan. (toki pohjakuntoa oli vähän, hyvin vähän. Tai aikaisemmin enemmänkin urheillut, nyt ollut hieman taukoa. juossut en ole kuitenkaan ikinä pitkää matkaa.)
En näin alkuun mene mitään kovin lujaa vauhtia, haluan että keho tottuu juoksuun, ettei heti ole polvet tms. rikki. Ehkä sitten jossain vaiheessa intervalleja tms. alkaa kokeilemaan. Nyt olen vain pelkästään iloinen siitä, että pystyn ylipäätään juoksemaan. =)
ap
juoksu miten tehokasta? Vai onko parempi käydä jumpissa tms.