Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taaperoiden vanhemmat, oletteko te aina ihan mustelmilla?

Vierailija
26.07.2011 |

Itse laskin äsken mahasta ja reisistä + sääristä n. 20 mustelmaa! :O todennäköisesti kaikki tulleet, kun tuota rimpuilijaa hoitaa. Tosin äsken oltiin myös matkalla, jolloin lasta piti pitää sylissä mm. lentokoneessa nousun ja laskun ajan, mikä varmaan selittää mahan mustelmat. Ei ihme, että mua katsottiin vähän pitkään altaalla :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla on polvessa.

Ehkä minulle taas osui ne helpot lapset tai sitten olen taitava kasvattaja.

Vierailija
2/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta poikani ei ole ikinä ollut mikään rimpuilija. Kerran on lyönyt vahingossa minula alahampaan huulesta melkein läpi, kun yhtäkkiä tempaisi päällään mua leukaan kun puin hänelle haalaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi ajatella olevansa parempi kasvattaja kun ei ole mustelmia, mutta tosiaan, näinkin voi maailmansa hahmottaa :DD

Minulle tulee mustelmia kyllä helposti, aina on mustelmia jossain, jo ennen lapsia.

ap

Vierailija
4/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa varmaan jutella lääkärille.

Ei taapero normaalisti mitään mustelmia aiheuta, äiti saattaa itseään kolhia vaikka pöydänkulmiin sen perään kiirehtiessään.

Vierailija
5/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä oo koskaan lapsi aiheuttanut mustelmia. Mulla 2,5-vuotias vauhtityttö. :) Siis miten se oikein ne mustelmat sulle aiheuttaa? Ei kuulosta välttämättä ihan normaalilta kyllä...

Vierailija
6/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sylissä ollessaan kiemurtaa ja polkee ja kalvaa varpaillaan minua niin, että kyllä tulee mustelmia! On kyllä sellainen vauhtiveikko että huhhuh. Ja oma mustelmataipumus niin tämä mamma on kyllä ihastuttavan kirjavana koko ajan!

En koe että tämä olisi lääkärin asia, mulle vaan tulee mustelmia helposti ja taapero on rimpuilija = värikäs yhtälö!

ap

kannattaa varmaan jutella lääkärille.

Ei taapero normaalisti mitään mustelmia aiheuta, äiti saattaa itseään kolhia vaikka pöydänkulmiin sen perään kiirehtiessään.

Vierailija
7/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä tarvii puolustella:). Olen kolmen pojan äiti, mut empä muista, että yhtään mustelmaa olisi tullut. Nyt pojat jo 6, 8 Ja 13 V.

Reisssattukin on pienestä asti. Mutta, eivät juuri potkineet tai rimpuilleet.

Eikä mulle tule kyllä mustelmia kovin herkästi, jos se nyt tähän liittyy.

Vierailija
8/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen muiden vastauksia, niin ilmeisesti mulle tosiaan tulee herkästi mustelmia.

Ei tarvitse puolustella, mutta ekan vastaajan hyvä kasvattaja -kommentti oli aika uskomaton. Kaikesta sitä äidit voivatkin kilpeään kiillottaa.

ap

Ei kai tässä tarvii puolustella:). Olen kolmen pojan äiti, mut empä muista, että yhtään mustelmaa olisi tullut. Nyt pojat jo 6, 8 Ja 13 V.

Reisssattukin on pienestä asti. Mutta, eivät juuri potkineet tai rimpuilleet.

Eikä mulle tule kyllä mustelmia kovin herkästi, jos se nyt tähän liittyy.

Vierailija
9/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen muiden vastauksia, niin ilmeisesti mulle tosiaan tulee herkästi mustelmia. Ei tarvitse puolustella, mutta ekan vastaajan hyvä kasvattaja -kommentti oli aika uskomaton. Kaikesta sitä äidit voivatkin kilpeään kiillottaa. ap

Ei kai tässä tarvii puolustella:). Olen kolmen pojan äiti, mut empä muista, että yhtään mustelmaa olisi tullut. Nyt pojat jo 6, 8 Ja 13 V. Reisssattukin on pienestä asti. Mutta, eivät juuri potkineet tai rimpuilleet. Eikä mulle tule kyllä mustelmia kovin herkästi, jos se nyt tähän liittyy.

potkiminen ja rimpuilu kun eivät ole ihan jokalapsen toimia. Voi olla, että sääli kohdistuu siihen vauhtiveikkoon, jonka äiti on hakannut sinipunaiseksi.

Aika moni äiti väittää lapsen lyöneen, kun mies hakkaa.

Vierailija
10/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä noin 5 mustelmaa yhteensä koko aikana. Lapseni on 3-vuotias.

Olisko sulla joku sairaus, joka tekee sut erityisen alttiiksi mustelmille? Tai joku lääke?

Vierailija
11/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali hoitotilanne ei saisi aiheuttaa mustelmia eli mustelmaherkälle, eikä esim. vatsan alueelle lainkaan. Onko lastasi tutkittu neurologisten häiriöiden takia tai onko hän muulla tavoin erityislapsi, joka ei ymmärrä tekojaan?

Teille on tulossa aika paljon viranomaisyhteistyötä, jos annat tuon jatkua etkä hae lapselle apua.

Vierailija
12/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas taaperolle tulee herkästi mustelmia, oon sitten varmaan huono kasvattaja jos kerta ap:n on kun saa mustelmia

Vierailija
13/20 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ei ole mikään rimpuilija... Eli en ole mustelmilla siksi.

Vierailija
14/20 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, lapsi on alle 2-vuotias eli ei varmaan oikein ymmärrä tekojaan ei ;) tänään tuli taas pari mustelmaa (peukalonpään kokoista), kun syliteltiin ja pompotin riemastunutta lasta vauhdikkaasti sylissä. Pikku varpaaat kalvoivat nivusiin mustelmat.

Viranomaisyhteistyötä odotellessa ;DDD

AP

Normaali hoitotilanne ei saisi aiheuttaa mustelmia eli mustelmaherkälle, eikä esim. vatsan alueelle lainkaan. Onko lastasi tutkittu neurologisten häiriöiden takia tai onko hän muulla tavoin erityislapsi, joka ei ymmärrä tekojaan?

Teille on tulossa aika paljon viranomaisyhteistyötä, jos annat tuon jatkua etkä hae lapselle apua.

Vierailija
15/20 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla jotenkin herkkä iho tai jotain?

Vierailija
16/20 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, lapsi on alle 2-vuotias eli ei varmaan oikein ymmärrä tekojaan ei ;) tänään tuli taas pari mustelmaa (peukalonpään kokoista), kun syliteltiin ja pompotin riemastunutta lasta vauhdikkaasti sylissä. Pikku varpaaat kalvoivat nivusiin mustelmat. Viranomaisyhteistyötä odotellessa ;DDD AP

Normaali hoitotilanne ei saisi aiheuttaa mustelmia eli mustelmaherkälle, eikä esim. vatsan alueelle lainkaan. Onko lastasi tutkittu neurologisten häiriöiden takia tai onko hän muulla tavoin erityislapsi, joka ei ymmärrä tekojaan? Teille on tulossa aika paljon viranomaisyhteistyötä, jos annat tuon jatkua etkä hae lapselle apua.

Mutta ainahan voit itsellesi vakuuttaa, että tuo on normaalia. Niin kaikki psykopaattien äidit tuossa vaiheessa uskovat.

Vierailija
17/20 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en muista, että rimpuilevat taaperoni olisivat koskaan aiheuttaneet minulle mustelmia. Säärissäni on yleensä mustelmia kauppakasseista jne. eli mustelmia tulee oikeasti todella helposti. Mutta lapset eivät jostain syystä ole olleet mustelmien aiheuttajia, vaikka eläväisiä ja protestoivia ovatkin joskus.

Vierailija
18/20 |
27.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottua, olin jo ennen lapsia aina mustelmilla. Nyt kun taaperon kanssa rymyän, niin jessus niitä riittää!! Olen ihan varma että ihmiset ajattelevat että mieheni hakkaa minua, sillä jos jonkinmoisia mustelmia tosiaan löytyy. Mulla säilyy kyllä esim. hyttysenpistostakin todella pitkään isot jäljet. Mikä lie tekovika tämäkin.

Mua naurattaa tämä oma aiheeni, jonka aloitin ihan huvikseni vaan kun laskin noita rymyhetkissä ja sylissä rimpuiluissa syntyneitä mustelmia, ja kun vastaukset ovat oikeasti sitä luokkaa, että tuo ihana pikkukiitäjä kiidätetään oitis viranomaisille siksi kun äitinsä on mustelmaherkkä. Tätä on av-palsta, jep ;D

ap

onko sulla jotenkin herkkä iho tai jotain?

Vierailija
19/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään parempi kasvattaja kuin ennen :D .

Kun nykyinen 5v poika oli taapero, niin olin nonstoppina mustelmilla.

Niitä oli jaloissa, käsissä, selässä, mahassa, jopa päässä.

Kyseessä on vieläkin sellainen koheltaja joka ei katso mihin ryntää (tai ei ainakaan ehdi jarruttaa).

Hän talloo varpaita, kolhii kyynärpäillään, huitoo polvillaan, heiluu päällään...

Nyt kun tyttö on taaperoiässä, niin meno on jokseenkin erilaista.

Olen kai parempi äiti?

Vierailija
20/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös erittäin herkkä saamaan mustelmia, itse en enää niitä edes "näe", niin arkipäivää ne jo ovat. Olen välillä itsekin aikamoinen koheltaja ja voin esim. ottaa jonkun kurvin liian tiukasti ka kävelenkin seinään tai oveen, kauppakassit ovat takuuvarmaa kamaa, polvet saan mustelmille siitä, ku miehen auto on jotenkin "ahdas", ja lyön joka kerta sillä ajaessani polven ratin alla olevaan pömpeliin.

Hyttysen pistoista jää paukuran jälkeen mustelma, erityisen mahtava jälki jää paarman puremasta. Joskus joku ulkopuolinen kauhistelee mustelmiani, enkä aina edes tiedä mistä ne ovat tulleet.

Voi olla, että juuri telmiessä lasten kanssa olen voinut jonkun jäljen joskus saada, mutta en nyt mitenkään erityisesti juuri heidän aiheuttamiksi jälkiäni laittaisi noin yleisesti. Mutta voin hyvin ymmärtää ap:n mustelmaherkkyyden ja jos oikein ne pienet varpaat kaivautuu reiteen, niin ihan varmasti saa mustelmia! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi