Vieraiden pukeutuminen häissä
Käytän lähes pelkästään mustia vaatteita. toki käytän farkkuja yms, mutta vaatekaappini koostuu lähes kokonaan mustista vaatteista. En ole kuitenkaan mikään gootti. Voinko pukeutua kesähäihin mustaan leninkiin? Ajattelin yhdistää siihen värillisen huivin, laukun, kengät, jakun tms. Tiedän, että tämä on etikettiä vastaan, mutta miten tiukasti siitä nykyään pidetään kiinni?
Kommentit (5)
Olen itse ollut kaksissa viimeissä häissä (talvi + kesä) mustavalkoisessa. Ekalla kerralla mekkoa ostaessa myyjä vakuutteli, että hyvin voi mennä. Asusteena pinkkiä.
Etiketti on tältä osin muuttunut kyllä. Ehkä iltapukuhäät (ihan illasta) olisi eri asia, mutta "normihäissä" ei liene ongelma.
Näistä häistä ensimmäisiin asua miettiessäni soitin ystävälleni, joka on "etiketin tuntija" :) (lue: ns. "hienosta" ja vanhasta suvusta) ja hän vakuutteli, että hyvin voi nykyään mennä tosiaan mustavalkoisessa. Joten kehtasin sitten :)
Joo ovat tosiaan ihan "tavishäät" ja uskon, että morsiuspari toivoo vieraiden tuntevan olonsa mukavaksi :)
ap
Löysin iiiihanan mustan mekon, juuri minun näköiseni. Laitan asusteeksi valkoisen hatun ja laukun. Saa kelvata :)
keskivertohäissä voit. Jos taas häiden järjestäjät ovat jotenkin hirveän konservatiivisia tai sukutaustaltaan vähän "hienompaa" porukkaa, niin kannattaa harkita tarkemmin.
Mun mielestä häissä näkyy aika yleisesti mustia mekkoja, itsekin olen monissa häissä pukeutunut mustaan (koska teen niin muutenkin).