voiko teini pukeutua hautajaisiin
mustiin farkkuihin ja mustaan kauluspaitaan? Pukua ei viitsisi ostaa kun kasvaa 2 cm/kk...
Kommentit (26)
koko saattoväki. MInä halusin myös nähdä lapset juhlavissa ja kunnioittavissa vetimissä, tiesin sen liikuttavan kauniilla tavalla myös äitiäni -leskeä. Puvuille on oletettavasti käyttöä myös myöhemmin.
Kasvuiässä olevalle pojalle ei ole tummasta puvustaan käyttöä enää IKINÄ, jos ja kun hän kasvaa 2 cm per kk, kuten AP kertoi poikansa kasvavan.
Meillä poikani oli tosiaan 16-vuotiaana isoisoäitinsä hautajaisissa ilman tummaa pukua. Koska sitä ei ollut järkeä hänelle hankkia kun kasvoi niin hurjaa vauhtia. Isoisoisänsä (isoisoäidin puolison) hautajaisissa oli tummassa puvussa, koska kasvu oli siinä vaiheessa tasoittunut. Se tumma puku löytyy edelleen.
KUKAAN saattoväestä ei vetänyt herneitä nenään nuoren miehen asusta. Ei edes esim. elossa ollut isoisoisänsä. Eikä kukaan muukaan. Kaikilla oli mummin hautajaisissa jotain vallan muuta ajateltavaa kuin lapsenlapsenlapsensa pukeutuminen.
Joskus on järjen käyttökin sallittua, esim. silloin kun hankittavana olisi tasan yhden kerran käytettävä, parin sadan euron arvoinen hankinta.
ei missään nimessä häihin tai kastetilaisuuteen.
Nyt en oikein ymmärtänyt...
ei missään nimessä häihin tai kastetilaisuuteen. Nyt en oikein ymmärtänyt...
Minun veljeni oli 16-vuotiaana häissäni ihan uusissa mustissa Leviksissä. Joten jaa-a.
t. se, jonka 16 vee oli isomummin hautajaisissa mustissa farkuissa
aika monella ei. Meillä jopa teini saa päättää vaatteistaan ja tuossa iässä näköjään alkaa näkyä se, viihtyykö siisteissä vaatteissa vai tähtääkö tulevaisuudessa johonkin muuhun. Siitähän se kertoo, kyvystä katsoa asiaa muustakin kuin omasta suunnastaan.
ihan aloituksen perusteella olisin vastanut että farkut ei ole juhlavaate, mutta näkyyhän niitä.
Meillä on pojalle ostettu puku jo 8v isoisän hautajaisiin, seuraava puvun tarvisemisjuhla oli onneksi vasta omat rippijuhlat, sen jälkeen pukua onkin tarvittu usein ja mielellään poika sen päälleen laittaakin juhliin, muuten ei siisteissä vaatteissa viihdy.
oli isoisoäitinsä, minun mummoni, hautajaisissa mustissa farkuissa, musta-siniraitaisessa kauluspaidassa ja uunituoreissa mustissa skeittikengissä. Oli arkunkantajanakin. Ihan kelpo asu oli :)