Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7-vuotias syö vain herkkuja ja painaa 50 kg

Vierailija
24.07.2011 |

Eikä suostu syömään tavallista ruokaa siis.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos annetaan herkkuja vaihtoehtona.

Vierailija
2/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotte, mitä sairauksia ja ongelmia herkkujen syömisestä tulee. Pyydätte terveydenhoitajaa/neuvolantätiä kertomaan samat asiat. Tarjoatte vain terveellisiä vaihtoehtoja, kotona ei siis ole mitään herkkuja muuta kuin juhlapäivinä.

Vaatii perheeltäkin aikamoista sitoutumista.

Itse olin lihava lapsi, ja lihoin suuresti noin 3-4-vuotiaana. Minua todella sieppaa tuo vanhempien päivittely, miten lapsi vain syö niitä herkkuja ja miten se vain nyt lihoaa. Vastuu on aina vanhemmilla. Äitini on selittänyt koko aikuisikäni, miten minä vain söin viimeisetkin perunat kattilasta eikä mikään riittänyt. KUka ne perunat keitti? Kuka ne laittoi lautaselleni? Kuka teki ne leivät, joita söin? Kuka pullat ja muut herkut? Ei nyt herranjestas 7-vuotiaskaan osaa itse säännöstellä herkkuja, jos ei häntä ole siihen opetettu tai kannustettu eikä hän ole lihonut 50-kiloiseksi ihan äskettäin vaan pitkällisen epäterveellisen ruokavalion seurauksena. Sille pienelle 4-vuotiaalle on tasan tarkkaan vanhemmat ne herkut annostellut kurkusta alasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? 7-vuotias määrää itse mitä syö? Voi elämän kevät, mitä vanhemmuutta!

Meillä 8-vuotias on sellainen herkkupeppu, että söisi varmaan myös mieluiten herkkuja, mutta karkkipäivä on lauantaina ja joskus muulloin saa jätskin tms. Muuten syödään normaalia terveellistä kotiruokaa - vaihtoehtoja ei ole.

Kuka ne herkut hankkii tuolle 7-vuotiaalle??? Tässä on vika vain ja ainoastaan vanhemmissa.

Vierailija
4/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pienenä todella herkkujen perään ja voin vain kiittää vanhempiani, että olivat asiassa tiukkoja. Karkkipäivä lauantaisin, joskus hedelmäsalaattia jälkkärinä. Mutta herranlettas tuolla lapsihan on 100% painavampi kuin monet ikätoverinsa. Eli suunnilleen puolet liikaa. Vanhemmat hoi, ei niitä herkkuja tai lapsenne tulee kuolemaan ennen teitä. Jos ei syö ruokaa, vaihtoehto ei ole herkut.

Vierailija
5/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suostu syömään tavallista ruokaa siis.

Vierailija
6/6 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikää on n. 20 v. enemmän....