Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheellinen ja uskovainen lääketieteen opiskelija vastaa kysymyksiin iltansa iloksi :)

Vierailija
23.07.2011 |

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siinä missä muihinkin addiktioihin. Mm. A-klinikkasäätiön kautta voi päästä hoitoon. Päidelinkki.fi löytää nettiriippuvuustestin.

Vierailija
2/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan niin kauan kuin ei tule sitä mulle päin naamaa sanomaan eikä varmaan silloinkaan jos ei olisi mulle joku läheinen henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään se seurakunta kuitenkin mainitsematta, tulisi ihan oma haloonsa siitäkin ;)

Vierailija
4/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosia tekemään jos tietäisin jonkun henkilön joskus olleen lauantai-iltana turhan panttina netissä, olkoonkin perheellinen :D

Vierailija
5/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko helluntailainen? vai muslimi kun et usko kolmiyhteiseen Jumalaan?

Vierailija
6/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon nyky tilasta.

Mikä on syys ihmisten massapakoon ja mitä sille pitäisi tehdä?

Vierailija
7/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki halveksivat uskovaisia ja kaikki halveksivat lääkäreitä. Miltä tuntuu olla tuplahylkiö?

Vierailija
8/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se että ihmiset ei enää koe "tarvitsevansa" uskontoa, heille menee muutenkin hyvin. Lisäksi luterilainen kirkko ainakin nykyisin on sellainen että itse en ainakaan siihen kykenisi uskomaan (en siis itse kuulu luterilaiseen kirkkoon), mennään liiaksi yleisen mielipiteen mukaan sinne tänne eikä pidetä mistään periaatteista kiinni. Palkatut papit tuntuvat itsekin uskovan kuka mihinkin ja kaikki on sallittua eikä Raamattua enää pidetä Jumalan sanana.

Itse kuulun siis Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkkoon (mormonit.fi löytyy tietoa jos et tiedä millainen kirkko on kyseessä)

Vierailija
9/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä perinteissä luterilaisuudessa. Kolmiyhteiseen Jumalaan en usko vaan että Jumala ja Jeesus ovat erillisiä. Raamattuun uskon vaikka ajattelenkin että osa sen teksteistä on ajan kuluessa ehkä vähän muuttunut tai jätetty pois jotain.

uskomme eri Jumalaan.

Vierailija
10/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen niin että on olemassa vain yksi Jumala ja jokainen ihminen sitten uskoo Häneen omalla tavallaan. Kuoleman jälkeen sitten selviää Jumalan todellinen luonto ja kuka oli "oikeassa". En panisi pahakseni jos vaikka islamilainen rukoilisi Allahia puolestani koska uskon että oikea ja tosi Jumala kuulee kaikkien rukoukset riippumatta siitä mitä nimeä ihminen Hänestä käyttää :)

Vierailija
11/74 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ehdin jo rukoilla :) Itse ajattelen niin että on olemassa vain yksi Jumala ja jokainen ihminen sitten uskoo Häneen omalla tavallaan. Kuoleman jälkeen sitten selviää Jumalan todellinen luonto ja kuka oli "oikeassa". En panisi pahakseni jos vaikka islamilainen rukoilisi Allahia puolestani koska uskon että oikea ja tosi Jumala kuulee kaikkien rukoukset riippumatta siitä mitä nimeä ihminen Hänestä käyttää :)

Kunnioitan vakaumustasi, mutta minulla on eri vakaumus.

Vierailija
12/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voit aivan hyvin sitoutua siitä irti jos haluat :)

Ihmettelen vain joskus vakaumukseni saamaa vastaanottoa (se onkin syy miksi en alunperin sitä täällä kertonut). Miten niin monet jaksavatkin heti olla näyttämässä sormet ristissä kuin jollekin vampyyrille vaikka kyse tosiaan on vain eri vakaumuksesta? Enkä nyt tarkoita että sinä varsinaisesti olisit, tuli vain mieleen tuosta että piti heti "sitoutua irti" jonkun mielestäsi vääräuskoisen tekemästä rukouksesta. Olisi kiva joskus pystyä ilmaisemaan oma usko ilman että saa heti tuntea olevansa jotenkin suorastaan saastainen muiden mielestä. Ikäväkseni olen elämäni aikana jopa menettänyt ihmissuhteita ihan vain sen takia että uskoni tuli ilmi. En siis ikinä kenellekään saarnaa enkä tuputa uskoani, ja näissäkin tapauksissa olin ihan normaaleissa tuttavuusväleissä tasan niin kauan kuin minun luultiin olevan "tavallinen" suomalainen.

Surettaa jotenkin sellainen ahdasmielisyys mitä erityisesti muilta uskovaisilta olen saanut kokea ja mietinkin usein mitä he pelkäävät. Vai onko vain joku sääntö että tavis tapaluterilaisten tai ateistien kanssa saa kyllä olla kaveri mutta toista uskoa tunnustavan uskovaisen kanssa ei?

No tulipas nyt yleinen pohdiskelu ja vielä ihan väärään ketjuun mutta en nyt tätä varten viitsi omaakaan aihetta aloittaa ainakaan vielä. Ei siis ollut pelkästään sinulle tarkoitettu joka pyysit rukousta ja sitten peruutit pyyntösi vaan ihan muuten vaan.

Vierailija
13/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällaiset ketjut tällä palstalla on hyvinkin merkityksellisiä. Tietysti noi vakituiset suunsoittajat tulevat paikalle ja ehkä karkoittavat asialliset kirjoittajat pois, mutta varmasti moni pelkästään lukee näitä ja ymmärtää : )

Vierailija
14/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsen. Tarkoitan siis että elämäni olisi varmasti ihan yhtä hyvää ja ehkä jopa helpompaa ilmankin. Se vaan nyt on enkä sitä voi päättämällä muuksi muuttaa. Ja tuohan se kovasti iloa ja rauhaa kun voin tuntea läheisyyttä Jumalaan ja toisaalta minulla on vakaumus siitä mitä oli tätä elämää ennen, mitä on sen jälkeen ja miksi olemme täällä maan päällä :)

Uskoa ja sitä tunnetta on aika vaikea selittää toiselle, vähän kuin yrittäisi selittää miltä suola maistuu. Elämässäni on kuitenkin myös ollut vuosia jolloin en ole ollut uskossani joten tiedän millaista sekin elämä on enkä kaipaa sitä.

Uskoa on mielestäni muutenkin aika hassu selittää tarvepohjalta, mielestäni usko vain on tai ei ole ja Jumala on tai ei ole olemassa ihan ihmisten uskomisista riippumatta.

Vierailija
15/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uskovaiset haukkuvat ja arvostelet muita?

Vierailija
16/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tietysti uskonhan minäkin että aina löytyy niitä muutamia jotka jaksaa asiallisesti asioita ajatella ja kirjoittaakin. Ja useimmat varmaan ajoittain joka tapauksessa. Eikä minua sinänsä ne asiattomuudetkaan häiritse jos ei ihan törkeyksiin ruveta, senhän takia tämä palsta on mitä on :b

Kiva kuitenkin lukea että joku ihan oikeasti ystävällisesti ja asiallisesti jaksaa vastata, kiitos siitä sinulle! :) (ja tietysti muillekin ystävällisesti ja asiallisesti vastanneille)

(Ja olenpas taas istunutkin oikein olan takaa tässä, miestä odottelen kotiin..) *seli seli*

Vierailija
17/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli voit aivan hyvin sitoutua siitä irti jos haluat :) Ihmettelen vain joskus vakaumukseni saamaa vastaanottoa (se onkin syy miksi en alunperin sitä täällä kertonut). Miten niin monet jaksavatkin heti olla näyttämässä sormet ristissä kuin jollekin vampyyrille vaikka kyse tosiaan on vain eri vakaumuksesta? Enkä nyt tarkoita että sinä varsinaisesti olisit, tuli vain mieleen tuosta että piti heti "sitoutua irti" jonkun mielestäsi vääräuskoisen tekemästä rukouksesta. Olisi kiva joskus pystyä ilmaisemaan oma usko ilman että saa heti tuntea olevansa jotenkin suorastaan saastainen muiden mielestä. Ikäväkseni olen elämäni aikana jopa menettänyt ihmissuhteita ihan vain sen takia että uskoni tuli ilmi. En siis ikinä kenellekään saarnaa enkä tuputa uskoani, ja näissäkin tapauksissa olin ihan normaaleissa tuttavuusväleissä tasan niin kauan kuin minun luultiin olevan "tavallinen" suomalainen. Surettaa jotenkin sellainen ahdasmielisyys mitä erityisesti muilta uskovaisilta olen saanut kokea ja mietinkin usein mitä he pelkäävät. Vai onko vain joku sääntö että tavis tapaluterilaisten tai ateistien kanssa saa kyllä olla kaveri mutta toista uskoa tunnustavan uskovaisen kanssa ei? No tulipas nyt yleinen pohdiskelu ja vielä ihan väärään ketjuun mutta en nyt tätä varten viitsi omaakaan aihetta aloittaa ainakaan vielä. Ei siis ollut pelkästään sinulle tarkoitettu joka pyysit rukousta ja sitten peruutit pyyntösi vaan ihan muuten vaan.

etkä missään nimessä ole mikään saastainen tai vampyyrinkaltainen niinkuin kirjoitit.

Se tosiasia, mikä pitää meidän molempien tunnustaa, on se, että meillä on eri näkemys siitä, millainen ja kuka Jumala on. Kunnioitan hyvin paljon sinun oikeuttasi uskoa tavallasi, mutta myös itse uskon niinkuin uskon. Minulle olennaista on se, että Jumala on kolmiyhteinen.

Jumala minua auttakoon siinä, että osaisin rakkauttani paremmin osoittaa.

Toisaalta Raamattu sanoo, että "älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa". Sitä olen miettinyt, mitä tuo käytännössä tarkoittaa. Kertooko tuo siitä että yhteisen päämääran saavuttaminen on vaikeaa jos vakaumukset ovat erilaiset. Miten sinä muuten tulkitset tuon Raamatunkohdan?

Vierailija
18/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin huvisi, heh. Täällä uskova lääkäriäiti. Harmi, että olet mormoni. Arvasinkin sen, kun puhuit kolminaisuusopista. Jehova oli toinen vaihtoehto. MAP-kirkon jäsenet kuitenkin hienoja ihmisiä, olen lääkärikollegoina tavannut Suomessa vain 2, hekin ulkomaalaisia. Itseäni kosiskeli nuorempana MAP-mies, kunnioitti uskoani, mutta minun olisi pitänyt kyllä liittyä MAP-kirkkoon. Oli ihana mies kyllä.

Itse olen helluntailainen, 4 lapsen äiti. Uskomme kolminaisuusoppiin. Oppi ei eroa luterilaisuudesta, painotukset ehkä joskus.

Itseäni kiinnostaisi mennä mormonikirkon puheita kuulemaan, lähinnä kiinnostaa, mitä siinä on sellaista, joka ihmisiin "kolahtaa".

Kaikkea hyvää sulle kuitenkin, ap.

Vierailija
19/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki halveksivat uskovaisia ja kaikki halveksivat lääkäreitä. Miltä tuntuu olla tuplahylkiö?"

Musta toi on pelkkää suunsoittoa?

Vierailija
20/74 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi Jeesus ei jättänyt jälkeensä kirjoitettua muistiinpanoja. Olihan kirjoitustaito jo kehittynyt ja hän luki opiskeli juutalaisten pyhiä kirjoituksia. Hän ei poistanut juutalaisuudesta sanan sanaa juutalainen kun oli. Hän kielisi olevansa Jumala korosti olevansa vain palvelija. Itki kun ihmiset eivät ymmärtäneet vaan inttivät vastaan.

Hän nautti aterioillaan aina viiniä ja lopuksi pyhitti viinin jopa valmisti sitä itse. Sinulle se kuitenkin on kielettyä. Miksi?